Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maantje na een zwaar onweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Maantje na een zwaar onweer

    Mooie foto en bedankt voor de uitleg!!

    Nu wachten op de maan!
    Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

    Comment


    • #17
      Re: Maantje na een zwaar onweer

      Hey juppekes

      Oorspronkelijk geplaatst door tanzer Bekijk bericht
      Mooie foto en bedankt voor de uitleg!!

      Nu wachten op de maan!
      Lang zul je niet moeten wachten hoor, hij is alweer in aantocht

      Gisteren avond heb ik alweer een poging gedaan maar hij zat al te laag

      Ik vind het telkens weer een leuke ervaring om de maan te fotograferen al hebben we er maar eentje

      Een paar weken geleden heb ik de maantjes rond jupiter gefotografeerd, die heeft er 4 maar op de foto waren het maar kleine puntjes
      Bootjes

      Comment


      • #18
        Re: Maantje na een zwaar onweer

        Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht

        Als Frederik erin slaagt om met een 200x2 beeldvullende foto's te hebben, dan zal hij toch serieus moeten croppen
        Beeldvullend niet, nee, maar deze van de TS is ook niet beeldvullend, en dat op 1680mm
        Plus dan nog eens het feit dat ik de foto nog 400% mag vergroten in PS.

        @ TS: Lees hier eens wat meer over digitale zoom: link 1 en link 2 en link 3
        Net zoals ik zei dus: het vergroten kan je beter achteraf doen in PS. Digitale zoom geeft je maar een illusie dat je dichter inzoomt
        En dat jouw foto minder scherp is door te vergroten in een fotobewerkingsprogramma zal dan waarschijnlijk liggen aan de manier van vergroten
        Dus, even je rekensom aanpassen: 6x optische zoom + 2x convertor komt dan neer op 12x zoom of een equivalent van 420mm

        Mvg,
        Frederic
        Last edited by Frederic De Smet; 4 september 2008, 19:36.

        Comment


        • #19
          Re: Maantje na een zwaar onweer

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Beeldvullend niet, nee, maar deze van de TS is ook niet beeldvullend, en dat op 1680mm
          Plus dan nog eens het feit dat ik de foto nog 400% mag vergroten in PS.

          @ TS: Lees hier eens wat meer over digitale zoom: link 1 en link 2 en link 3
          Net zoals ik zei dus: het vergroten kan je beter achteraf doen in PS. Digitale zoom geeft je maar een illusie dat je dichter inzoomt
          En dat jouw foto minder scherp is door te vergroten in een fotobewerkingsprogramma zal dan waarschijnlijk liggen aan de manier van vergroten
          Dus, even je rekensom aanpassen: 6x optische zoom + 2x convertor komt dan neer op 12x zoom of een equivalent van 420mm

          Mvg,
          Frederic

          Dat is mss allemaal waar

          Als ik nog eens een maantje fotografeer zal ik eens eentje maken zonder die digitale zoom en een met

          Die zonder digitale zoom zal ik dan eens doorsturen naar naar iemand hier op BD die iets kan van PS en vragen dat die de foto vergroot in PS

          Dan kunnen we even vergelijken

          Maar voor mij is het gemakkelijker om te spelen met mijn digitale zoom op 1680mm
          Bootjes

          Comment


          • #20
            Re: Maantje na een zwaar onweer

            Je "maan"-opnames van vind ik telkens zeer geslaagd!
            De bijhorende technische info heb ik er telkens ook graag bij

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #21
              Re: Maantje na een zwaar onweer

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Je "maan"-opnames van vind ik telkens zeer geslaagd!
              De bijhorende technische info heb ik er telkens ook graag bij

              mvg,

              Roland
              ik ook, hoewel ik niet alles begrijp wordt het gaandeweg telkens iets duidelijker. M.a.w. vooral die discussies ontleden is vrij leerzaam want zo wordt er in jou plaats geanalyseerd.
              Doe zo voort, zou ik zeggen
              gegroet, Ludo

              Comment


              • #22
                Re: Maantje na een zwaar onweer

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Beeldvullend niet, nee, maar deze van de TS is ook niet beeldvullend, en dat op 1680mm
                Plus dan nog eens het feit dat ik de foto nog 400% mag vergroten in PS.

                ...

                Dus, even je rekensom aanpassen: 6x optische zoom + 2x convertor komt dan neer op 12x zoom of een equivalent van 420mm

                Mvg,
                Frederic
                Dus .. als je sprak van:
                Zelf heb ik nog foto's gemaakt van de maan met een 200mm + een verdubbelaar. Mijn maan was minstens dezelfde grootte in de foto.
                Dan had je dus nog vergeten vertellen dat je ook nog eens 4 keer opblaast in PS.

                Even jou berekening aanpassen:
                200mm x 2xextender x 4xPS = equivalent van een 1600mm
                Dus .. je gebruikt dezelfde zoom als de TS.

                Sorry maar dat was dus zever in pakskes.. dit noem ik woorden verdraaien om je gelijk te krijgen
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #23
                  Re: Maantje na een zwaar onweer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                  Dan had je dus nog vergeten vertellen dat je ook nog eens 4 keer opblaast in PS.
                  Tuurlijk, dat deed de TS toch ook?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                  Even jou berekening aanpassen:
                  200mm x 2xextender x 4xPS = equivalent van een 1600mm
                  Dus .. je gebruikt dezelfde zoom als de TS.
                  Nee, toch niet, mijn berekening is goed en moet niet aangepast worden. 200mm x2 x extender = 400mm. Daar eindigt dus de rekensom. De rest is louter softwarematig verkregen, hetzij in PS of hetzij via de software in de camera...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                  Sorry maar dat was dus zever in pakskes.. dit noem ik woorden verdraaien om je gelijk te krijgen
                  Zever is het niet, het is de realiteit die noch jij nog de TS wilt zien. Ik noem het redeneren

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #24
                    Re: Maantje na een zwaar onweer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Tuurlijk, dat deed de TS toch ook?



                    Nee, toch niet, mijn berekening is goed en moet niet aangepast worden. 200mm x2 x extender = 400mm. Daar eindigt dus de rekensom. De rest is louter softwarematig verkregen, hetzij in PS of hetzij via de software in de camera...



                    Zever is het niet, het is de realiteit die noch jij nog de TS wilt zien. Ik noem het redeneren

                    Mvg,
                    Frederic
                    Ik bedoel vooral:
                    - TS gebruik 4x soft op zijn camera .. en komt op 1680mm
                    - Jij gebruikt 4x soft in PS ... en komt op 1600mm

                    Dan vind ik niet dat je moet aangeven dat je met een 200mm en een 2x extender een maan had die minstens even groot was.
                    Je mag er dan gerust bij vermelden dat je ook nog eens in PS 4x vergroot om hetzelfde te verkrijgen.

                    Waar ik met mijn 500x2 (en zonder FOV Crop) tekort kwam

                    Jij noemt dit redeneren.. bij ons noemen ze dit zever in pakskes
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                    Comment


                    • #25
                      Re: Maantje na een zwaar onweer

                      Hey juppekes

                      Ik heb het al lang begrepen hoor

                      Als ik nog eens een maantje post zal ik het direct vermelden dat het een digitale zoom in de camera zelf is

                      Daarna zijn er geen discussies over mm's en vergroten in PS en kroppen

                      Maar ik blijf erbij dat ik fier ben op mijn maantjes

                      Met of zonder al die mm's
                      Bootjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: Maantje na een zwaar onweer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

                        Maar ik blijf erbij dat ik fier ben op mijn maantjes
                        En daar heb je terecht reden toe!!
                        'k wou het alleen vermelden over die digitale zoom omdat er zoveel verwarring rond heerst, verwarring die eigenlijk veroorzaakt wordt door de fabrikanten die het gebruiken als verkoopstruc...

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #27
                          Re: Maantje na een zwaar onweer

                          Hey juppekes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          En daar heb je terecht reden toe!!
                          'k wou het alleen vermelden over die digitale zoom omdat er zoveel verwarring rond heerst, verwarring die eigenlijk veroorzaakt wordt door de fabrikanten die het gebruiken als verkoopstruc...

                          Mvg,
                          Frederic
                          Als het weer een beetje meezit de komende dagen zal ik eens een maantje trekken zonder die digitale zoom.

                          Daarna zal ik hem doorsturen naar iemand die overweg kan met PS en vragen of die persoon hem vergroot tot de grote van mijn maantjes.

                          Dan zullen we zien of die digitale zoom nut heeft of niet
                          Bootjes

                          Comment


                          • #28
                            Re: Maantje na een zwaar onweer

                            'k Was je even kwijt,je was verdwenen en plots duik je hier op met een héééééééééééle mooie maan !!!
                            Proficiat.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Maantje na een zwaar onweer

                              knap gedaan, ben in de mood om eerstdaags ook het maantje te gaan schieten
                              Groeten Björn

                              Comment

                              Working...
                              X