Hey juppekes
Ik ben hier nog eens met mijn maantje
Het is eigenlijk de inzending van de challenge die ik hier post met een woordje uitleg
In augustus hadden we hier eens een zwaar onweer midden in de nacht.
Kort daarna keek ik buiten en zag dat de hemel opgeklaard was, het was zo helder dat ik nog nooit zo veel sterretjes had gezien en ook zo'n heldere maan
Dan maar terug naar binnen om mijn speelgoed en een lief woordje tegen mijn vrouwtje want het was al na 1u
Hoe kom ik nu aan zulke grote (mooie maantjes)
Om mij powershot G7 zet ik mijn telconvertor x2, dit alles op statief
Onlangs heb ik vernomen dat op statief de IS-functie uigeschakeld mag worden.
Dan gebruik ik de voledige zoom van mijn camera 6x optisch en 4x digtaal met de x2 convertor komt dit op 48x zoom of 1640mm
Ik maak de foto's altijd met deelmeting en nooit met spotmeting
Iso zet ik zo laag mogelijk : ISO:80
sluitersnelheid begin ik altijd op ongeveer 1/125 dan kijk ik na elke foto wat het resultaat is en regel wat bij
Op mijn scherpje mag de foto wat bleek zijn, op de pc is hij altijd wat donkerder.
Ook kijk ik of er op mijn schermpje geen uitgebrande plekken weergegeven worden want met langere sluitertijden heb je rap uitgebrande maantjes
Ik gebruik ook altijd het middelste scherstelpunt.
Dan laat ik het maantje van links naar rechts door mijn schermpje lopen terwijl ik wat fotokes maak (dit gaat wel zeer vlug op 835mm)
Die F-waarde kies ik gewoon het middelste (waarom weet ik eigenlijk niet)
Witbalans zet ik ook altijd op auto, dat is meestal het beste
Scherpstellen gebeurt automatisch
Als er nog vragen zijn kom maar af
Ik ben hier nog eens met mijn maantje
Het is eigenlijk de inzending van de challenge die ik hier post met een woordje uitleg
In augustus hadden we hier eens een zwaar onweer midden in de nacht.
Kort daarna keek ik buiten en zag dat de hemel opgeklaard was, het was zo helder dat ik nog nooit zo veel sterretjes had gezien en ook zo'n heldere maan
Dan maar terug naar binnen om mijn speelgoed en een lief woordje tegen mijn vrouwtje want het was al na 1u
Hoe kom ik nu aan zulke grote (mooie maantjes)
Om mij powershot G7 zet ik mijn telconvertor x2, dit alles op statief
Onlangs heb ik vernomen dat op statief de IS-functie uigeschakeld mag worden.
Dan gebruik ik de voledige zoom van mijn camera 6x optisch en 4x digtaal met de x2 convertor komt dit op 48x zoom of 1640mm
Ik maak de foto's altijd met deelmeting en nooit met spotmeting
Iso zet ik zo laag mogelijk : ISO:80
sluitersnelheid begin ik altijd op ongeveer 1/125 dan kijk ik na elke foto wat het resultaat is en regel wat bij
Op mijn scherpje mag de foto wat bleek zijn, op de pc is hij altijd wat donkerder.
Ook kijk ik of er op mijn schermpje geen uitgebrande plekken weergegeven worden want met langere sluitertijden heb je rap uitgebrande maantjes
Ik gebruik ook altijd het middelste scherstelpunt.
Dan laat ik het maantje van links naar rechts door mijn schermpje lopen terwijl ik wat fotokes maak (dit gaat wel zeer vlug op 835mm)
Die F-waarde kies ik gewoon het middelste (waarom weet ik eigenlijk niet)
Witbalans zet ik ook altijd op auto, dat is meestal het beste
Scherpstellen gebeurt automatisch
Als er nog vragen zijn kom maar af
Comment