Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iguaçu met en zonder polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iguaçu met en zonder polarisatiefilter

deze is getrokken zonder polarisatiefilter

en deze mét....de kleuren zijn intenser maar de regenboog is ook weggefilterd. Blijkbaar kan je geen regenbogen registreren met een polafilter

"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Re: Iguaçu met en zonder polarisatiefilter

Deze met regenboog is wel sterker juist door de regenboog.
    Gooi er eens een beetje S-curve overheen en de kleuren zullen ook ietske dieper worden.

Mooie overzichtsfoto met sterke diepte werking, echter het is moeilijk om een idee te krijgen van de grootte van deze watervallen.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Haha,heb je er ook onder gezeten?Een ervaring om nooit te vergeten!

Walter
      D850

Comment

Indrukwekkende natuur, heb je prachtig vastgelegd. Voorkeur zonder regenboog.
        gegroet, Ludo

Comment

Voor mij ook met regenboog hoor, en het is zoals BPVST zegt, met een bewerkingsprogramma kan je met gemak het effect van de meeste filters perfect nabootsen
          Mvg. Renzowoef
          Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
            Voor mij ook met regenboog hoor, en het is zoals BPVST zegt, met een bewerkingsprogramma kan je met gemak het effect van de meeste filters perfect nabootsen
            Perfect nu niet, maar ff een gradient overgooien en t'is gefixt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Haha,heb je er ook onder gezeten?Een ervaring om nooit te vergeten!
              Inderdaad, kletsnat waren we en niet alleen van het neerstortende water. Ik was zodanig ontroerd door de overwelgende natuurkrachten rondom mij dat de tranen in mijn ogen schoten maar niemand die het gezien heeft hoor. Ik prees mij een ongelofelijke gelukzak dat ik dat mocht meemaken, echt waar !

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
              met een bewerkingsprogramma kan je met gemak het effect van de meeste filters perfect nabootsen
              ...juist de meeste filters kan je photoshoppen maar niet het effect van een polafilter en NDfilters heb ik mij laten wijsmaken. De niveau's van die eerste heb ik trouwens aangepast maar 't is toch niet hetzelde vind ik. Voor reflecties heb je echt nog wel een pola nodig.
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Dit is wel echt een prachtig stukje natuur. Ik zou proberen om de kleuren van de eerste foto iets intenser te maken, want de regenboog geeft de foto toch nog dat ietsje meer.
                CANON EOS 40D | Canon L 24-105 IS | Canon L 70-200 - Canon EF 50mm F 2.5 Macro | Canon EF 50mm F 1.8 II | Sigma EF-530DG Super
                http://www.jeldan.be

Comment

Working...
                X