Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onweer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onweer

Gisteren voor de eerste keer foto's van onweer genomen
    persoonlijk vin ik ze niet zo goed (iso stond nog op 500 , foutje) Vandaar die ruis. tips voor onweer zijn altijd wel welkom

Re: Onweer

Alsof er slingers in de lucht hangen. Een mooi, goed moment!

Helaas is de foto wat korrelig, zoals je zelf aangeeft. Misschien is er softwarematig wat aan de repareren in dit opzicht. De foto ontbeert ook wat scherpte, wat voorkomen kan worden door de autofocus uit de schakelen en op oneindig te zetten.
    Het diafragma is goed gekozen; hiermee voorkom je dat delen overbelicht worden (met name de straatverlichting, maar ook eventeel extreem felle bliksemschichten)
    Misschien kun je de foto wat donkerder maken. Hiermee zal de korrel ook wat verminderen.
    Al met al een redelijke foto waar nog wel wat meer uit te halen valt, mijn inziens
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
      Alsof er slingers in de lucht hangen. Een mooi, goed moment!

Helaas is de foto wat korrelig, zoals je zelf aangeeft. Misschien is er softwarematig wat aan de repareren in dit opzicht. De foto ontbeert ook wat scherpte, wat voorkomen kan worden door de autofocus uit de schakelen en op oneindig te zetten.
      Het diafragma is goed gekozen; hiermee voorkom je dat delen overbelicht worden (met name de straatverlichting, maar ook eventeel extreem felle bliksemschichten)
      Misschien kun je de foto wat donkerder maken. Hiermee zal de korrel ook wat verminderen.
      Al met al een redelijke foto waar nog wel wat meer uit te halen valt, mijn inziens
      Helemaal mee eens.
      Ik zou wel mijn sensor eens nakijken bij daglicht op F16 of zo
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
        De foto ontbeert ook wat scherpte, wat voorkomen kan worden door de autofocus uit de schakelen en op oneindig te zetten.

Autofocus stond uit en scherpteregeling op oneindig, de foto was wel door een raam genomen met regendruppels aan de buitenkant .....

Ik zou wel mijn sensor eens nakijken bij daglicht op F16 of zo
        Ja ik weet het, moet hem eens binnen doen om ccd schoon te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior
          Autofocus stond uit en scherpteregeling op oneindig, de foto was wel door een raam genomen met regendruppels aan de buitenkant .....
          Aha, dat verklaart de onscherpte.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Working...
          X