Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gisteren voor de eerste keer foto's van onweer genomen
persoonlijk vin ik ze niet zo goed (iso stond nog op 500 , foutje) Vandaar die ruis. tips voor onweer zijn altijd wel welkom
Alsof er slingers in de lucht hangen. Een mooi, goed moment!
Helaas is de foto wat korrelig, zoals je zelf aangeeft. Misschien is er softwarematig wat aan de repareren in dit opzicht. De foto ontbeert ook wat scherpte, wat voorkomen kan worden door de autofocus uit de schakelen en op oneindig te zetten.
Het diafragma is goed gekozen; hiermee voorkom je dat delen overbelicht worden (met name de straatverlichting, maar ook eventeel extreem felle bliksemschichten)
Misschien kun je de foto wat donkerder maken. Hiermee zal de korrel ook wat verminderen.
Al met al een redelijke foto waar nog wel wat meer uit te halen valt, mijn inziens
Alsof er slingers in de lucht hangen. Een mooi, goed moment!
Helaas is de foto wat korrelig, zoals je zelf aangeeft. Misschien is er softwarematig wat aan de repareren in dit opzicht. De foto ontbeert ook wat scherpte, wat voorkomen kan worden door de autofocus uit de schakelen en op oneindig te zetten.
Het diafragma is goed gekozen; hiermee voorkom je dat delen overbelicht worden (met name de straatverlichting, maar ook eventeel extreem felle bliksemschichten)
Misschien kun je de foto wat donkerder maken. Hiermee zal de korrel ook wat verminderen.
Al met al een redelijke foto waar nog wel wat meer uit te halen valt, mijn inziens
Helemaal mee eens.
Ik zou wel mijn sensor eens nakijken bij daglicht op F16 of zo
Comment