Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zware jongens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zware jongens

Mooie portret reeks, over nr.1 is alles al gezegt (knappe plaat) maar nr. 2 vind ik wel mooi van belichting een grote kerel zo half in de schaduw is goed gezien.
    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Heel knappe reeks maar nr 1 springt er uit ... topper
      Groetjes Vicky

Comment

Vind de eerste mooi. Maar louter de foto op zich. De postproductie vind ik minder. Je probeert het licht te veranderen en dat zie je duidelijk. Ik vind het mooier als er alleen wat colorcorrection/levels op een foto gegooid wordt. In plaats van het hele gevoel van licht proberen na te bootsen zoals jij het zou willen. Want je moet een goeie zijn om dat realistisch te kunnen doen.
        Just my 2 freakin cents.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Die eerste is niet te doen,......SUPER!!

Groeten Geert
          BD0316BE
          Canon

Comment

dienen eersten is de max

Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
              Vind de eerste mooi. Maar louter de foto op zich. De postproductie vind ik minder. Je probeert het licht te veranderen en dat zie je duidelijk. Ik vind het mooier als er alleen wat colorcorrection/levels op een foto gegooid wordt. In plaats van het hele gevoel van licht proberen na te bootsen zoals jij het zou willen. Want je moet een goeie zijn om dat realistisch te kunnen doen.
              Just my 2 freakin cents.
              Als je de saturatie van foto 1 vermindert, zie je automatisch hoe de kleuren er in het 'écht' uitzagen. Aangezien ik hier het stereotiepe beeld van een 'ettertje' wou weergeven, heb ik de saturatie (vooral van het rode truitje met het rode haar) wat overdreven. En iedereen kan daar een mening over hebben, die ik respecteer.
              Ook zijn de levels en de contrasten aangepast.
              De achtergrond, die reeds donker was, heb ik ook nog wat extra verdonkert.

Aan de lichtinval is bij foto 1, zoals je beweert, geen reet veranderd. Zoals je zelf zegt, je moet een goeie zijn om dat realistisch te kunnen doen. Maar je moet ook een goeie zijn om dat verschil te 'kunnen' zien.

Bij foto nr2 lijkt het of de achtergrond is donker gemaakt, maar toch niet.
              Iemand die zélf fotografeert weet dat, als je in volle zonlicht fotografeert, je nogal eens moet onderbelichten, en dan krijg je vanzelve donkerdere achtergonden.

Niettegenstaande speelt beeldbewerking in mijn foto's een grote rol. Tenslotte wil ik de foto's maken die in m'n hoofd zitten, en niet diegene die toevallig uit mijn toestel rollen.

Met deze iedereen bedankt voor de comments.

Comment

Absolute knallers alledrie perfect getimed en bewerkt.

Comment

nummer 1 is fantastisch... Ik ben niet zeker dat ik kinderen wil hebben!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac
                    .

Aan de lichtinval is bij foto 1, zoals je beweert, geen reet veranderd. Zoals je zelf zegt, je moet een goeie zijn om dat realistisch te kunnen doen. Maar je moet ook een goeie zijn om dat verschil te 'kunnen' zien.

Je ziet toch zo dat de linkse kant van de peuter voorzien is van een donkere schaduwrand die er niet was. Hierdoor probeer je gereflecteert licht te verdoezelen. Dus dat is op zich lichtinval veranderen. Ik ken fotosjop goed genoeg om te zien wat echt en niet echt is/was. Alles op een forum is toch maar IMO dus...

Ik zou gewoon de foto liever in originele staat zien. Met wat saturatie en levels erop. Dat is mijn mening. Want de foto is zeer leuk.
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Nr 1 is idd de foto van de maand en wss van veel maanden.
                      Absolute eenzame top pfiiieeeeuw
                      Some say i'm insane...but the voices in my head disagree.

Comment

foto 1. Ik vind het jammer van de plekken in het haar en aan het oor. de foto zelf is fantastisch maar de bewerking is niet echt supper (als het een bewerking is en als dat niet aan de nabewerking ligt..hoe komt dat aan zijn oor eigenlijk?
                        Het lijkt er op dat het een blonde jongen was en dat zijn haar ingekleurt is.

Foto 2 is heel stoer.. knap gezien/gedaan ..
                        Hoe weet je eigenlijk hoeveel stoppen je moet onderbelichten .. is het "ik doe zoeveel stoppen altijd" of hangt dat af van de lichtsterkte van de omgeving af, welk criterium gebruik je er voor?

Foto 3 zou ik meer croppen aan de rechterkant en dat blauw bord wegdoen.. maar wel een speciale foto..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Byzas
                          Foto 2 is heel stoer.. knap gezien/gedaan ..
                          Foto2 zit ook een postproductie op. Beetje met Burn tool de schaduws wat verdonkerd ofzo? Der zijn 534 manieren om zo'n resultaat te bekomen. Maar ik vind dat je dat altijd wel ziet. Zo'n burn tool compreseert het spectrum en het wordt een platte bedoening in de donkere delen.

Comment

....en foto 3 is ook bewerkt!

Ik heb het in deze thread reeds gezegd: ik bewérk mijn foto's!
                            En ik bewerk ze tot ik vind dat ze goed (voor mij) zijn. Smaken verschillen.

En het is dank zij kritiek dat ik mijn foto's in de toekomst béter kan maken!

Comment

supper den eersten, denk wel dat er met de omvang van het hoofdje is gefoefeld

Comment

Maniac,

Ik vind die 1 een héél knappe foto. En of er nu al of niet met Photoshop wat aan verbeterd is, en of het jongetje in het echt wel zo blond was, en het shirtje wel zo rood, en de schaduw wat dit of dat, ...och jongens toch. "Et alors ? " zou Mitterand gevraagd hebben. Knap werk, knappe foto.

Comment

Working...
                                X