Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Henny en Bieke (weer een focus probleem)
Collapse
X
-
-
Re: Henny en Bieke (weer een focus probleem)
zou zeggen, de tweede, das een mooie compo zo.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
'k vind ze niet goed sorry , het onscherpe trekt veel te veel de aandacht weg van het scherpe onderwerp , en ik vind dat juist dat toch niet de bedoeling is bij portretfotografie .
Comment
-
-
Ik prefereer ook de eerste, maar dan meer dof zodat de man ook iets scherper is nu drijgt het een vlek te worden. Er zou iets meer doortekening in moeten zitten zonder echt scherp te worden.
En een andere tip, de vlekken vuil op de man iets minder artificieel doen lijken.Nikon CP 5700
Sony Cybershot P71
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HappyOneIk prefereer ook de eerste, maar dan meer dof zodat de man ook iets scherper is nu drijgt het een vlek te worden. Er zou iets meer doortekening in moeten zitten zonder echt scherp te worden.
En een andere tip, de vlekken vuil op de man iets minder artificieel doen lijken.
ter verduidelijking: scherptediepte en dof hebben heel verschillende betekenissen. DOF is eerder de Bouke ( beeld van onscherpte, ineenvloeing van kleuren enz ) die je krijgt door de kwaliteit van de lens alsook voornamelijk door het aantal en de vorm van de diafragma-lippen
In dat geval verkies ik hier wel foto nr 1
er is echter een probleem namelijk dat het fysieke oog rechts er wat .... opstaat, waarschijnlijk door de belichtingLast edited by Guest9; 26 juli 2005, 08:15.
Comment
-
Allen bedankt voor de reacties
u bedoelt waarschijnlijk hier eerder meer scherptediepte inplaats van DOF
Mij lijkt het het beste te focussen zoals in de eerste foto, zij het met iets meer DOF zodat het mannelijk model minder out of focus is zonder scherp te zijn.
'k vind ze niet goed sorry , het onscherpe trekt veel te veel de aandacht weg van het scherpe onderwerp , en ik vind dat juist dat toch niet de bedoeling is bij portretfotografie .
Citaat:
Origineel gepost door ajuin
prefereer ook de vrouwtjes
Me 2, me 2
(message 2 short )Op een gave huid kun je niet scherpstellen
Simpele albumpjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulckeu bedoelt waarschijnlijk hier eerder meer scherptediepte inplaats van DOF
ter verduidelijking: scherptediepte en dof hebben heel verschillende betekenissen. DOF is eerder de Bouke ( beeld van onscherpte, ineenvloeing van kleuren enz ) die je krijgt door de kwaliteit van de lens alsook voornamelijk door het aantal en de vorm van de diafragma-lippen
In dat geval verkies ik hier wel foto nr 1
er is echter een probleem namelijk dat het fysieke oog rechts er wat .... opstaat, waarschijnlijk door de belichting
Ik dacht dat DOF gewoon de engelse benaming van scherptediepte was.
Zo staat het op deze site toch ook uitgelegd (gewoon eerste resultaat in google hoor dus kan wel mis zijn): DOFNikon CP 5700
Sony Cybershot P71
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HappyOneIk prefereer ook de eerste, maar dan meer dof zodat de man ook iets scherper is nu drijgt het een vlek te worden.
dof en scherptediepte is idd hetzelfde, maar vaak spraakverwarring, waar roland na de gentse feesten last van heeft precies. bokeh is de wazige achtergrond, en sommigen vinden dat dat de dof is (dof als doffe dof, vandaar verwarring?!)
maar dof = scherptediepte
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Comment