Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb je geen camembert?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heb je geen camembert?

Wat een oen, het is hier Frankrijk niet verdekke.
    Vrouw, zwijg, die kent het verschil niet tussen een vis en een koe.

Re: Heb je geen camembert?

Foto is nogal druk maar mits een crop zeker wat uit te halen.
    Spijtig dat klant er niet helemaal opstaat met zijn tasje.
    Prachtige verwijzing naar die camembert

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

de drukte vind ik niet zo storend daar het per slot van rekening een markt is dus die sfeer moet er inzitten, de belichting kan echter wel wat beter, misschien wat meer aandacht aan de postprocessing, maar ja eigenlijk is het meer als souvenir bedoeld dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
        de drukte vind ik niet zo storend daar het per slot van rekening een markt is dus die sfeer moet er inzitten, de belichting kan echter wel wat beter, misschien wat meer aandacht aan de postprocessing, maar ja eigenlijk is het meer als souvenir bedoeld dus
        Je hebt gelijk, hier en daar wat over en onder belicht.
        ( was weer eentje van rond de jaren 70 )

Maar er is verbetering op komst als het vrouwtje straks een paar PS boeken mee heeft voor mij

Comment

Het is een waanbeeld dat alles met PS kan opgelost worden, als het niet in de foto zit zal men het er niet uithalen. Daarom is het steeds nuttig iets van de basisbegrippen van de fotografie te bezitten.
          Ik heb eens een cursus digitale fotografie gevolgd en de lesgever kon veel van computer en digitale beeldvorming, maar van fotografie had hij geen kaas gegeten, ik heb 25 jaar geleden een cursus basisbegrippen in de fotografie gemaakt en deze is nog steeds van toepassing. (in oktober geef ik hem in de streek van Ieper.)
          Zovelen laten zich verleiden om zonder nadenken knopje te drukken en achteraf zal men het wel rechttrekken.
          De automatisatie heeft het zodanig gemakkelijkelijk gemaakt dat inspanningen uit den boze zijn.
          Men zal veel meer plezier aan de hobby beleven als men vertrekt vanuit de basis.
          Als men gedetaileerd op al deze vragen kan antwoorden mag men zeggen iets van fotografie af te weten
          -hoe wordt een beeld gevormd
          -wat is de invloed van de afstand versus brandpuntsafstand op de scherpte versus scherptediepte in het beeld.
          -wat is de driehoeksverhouding tussen diafragma, belichtingstijd en opnamegevoeligheid.
          -wat is de invloed van het brandpunstafstand op het perspectief bij de beeldvorming.
          -welke zijn de soorten bewegingsonscherpte en hun kreatieve toepassingen.
          -hoe wordt licht gemeten, wat is een grijskaart en waarom is ze belangrijk om te begrijpen hoe licht wordt gemeten.
          -welke toebehoren kunnen er op een toestel en hoe te gebruiken.
          -wat is een richtgetal van een blitstoestel.
          -welke factoren beinvloeden de beeldopbouw.
          -wat is kleurtemperatuur.
          stel eens dat je een mondeling examen krijgt met deze vragen....
          Moet men dit allemaal kennen om een goede foto te maken?
          Nu zeker niet! maar wil men kreatief fotografie beleven, zal het
          zeker in veel gevallen helpen.
          groet
          Manu

Comment

vind het een leuk plaatje gewoon een momentopname en druk ja, maar het is de markt hè
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja Manu,

Hartelijk dank voor je uitleg

"Het is een waanbeeld dat alles met PS kan opgelost worden, als het niet in de foto zit zal men het er niet uithalen. Daarom is het steeds nuttig iets van de basisbegrippen van de fotografie te bezitten."

Daar heb je gelijk in

Wat ik echter wilde zeggen was dat deze dia genomen is, als ik me niet vergis, 1976, met mijn Canon Ftb-tje. Toen kostte me dat toestel 18.000 oude belgskes.

Dus begrijp je dat die wat versleten dia', ingescand een paar dagen geleden wel wat PS zou kunnen gebruiken

Persoonlijk vind ik de compositie goed. De drukte, de kleur en de geur van zo'n markt in Thailand lijken me hier aanwezig

Om het verhaal verder kort te maken, foto's moet je zien vóór je ze maakt en dat is niet altijd simpel, enfin ik de bedoel geen alledaagse vakantie plaatjes

Comment

Working...
              X