Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
een mooie opname, maar had toch de borsten hier niet zo in beeld gebracht, ze zijn wel mooi hoor, dat is het niet, maar vind het hier niet zo,n mooie compo.
grt,bouk.
De huid van het aangezicht vind ik persoonlijk iets te 'perfect' overkomen,
misschien is haar huid wel zo, maar misschien is het ook wat teveel bewerkt?
Mooie belichting
een mooie opname, maar had toch de borsten hier niet zo in beeld gebracht, ze zijn wel mooi hoor, dat is het niet, maar vind het hier niet zo,n mooie compo.
grt,bouk.
Ja, ik heb ook zoiets als Bouk, het komt me te gemaakt over, ondanks het mooie model.
De gelaatsuitdrukking past niet bij het "onderstuk"
Let wel deze commentaar en ik vermoed ook de andere, is zeker niet negatief bedoeld.
Zeer mooie foto, maar toevallig zat hier een vriend tandarts bij me toen ik de thread opende, die zei dat de tanden nogal opvielen qua kleur.....niet heel natuurlijk.....
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Zeer mooie foto, maar toevallig zat hier een vriend tandarts bij me toen ik de thread opende, die zei dat de tanden nogal opvielen qua kleur.....niet heel natuurlijk.....
Ik was naar 'Beautiful' aan het kijken toen de foto voorbijflitste op mijn portable. Mij vielen de borsten op.... veel te natuurlijk....
Ik vind de pose en het BH-tje ook niet bij elkaar passen: elk afzonderlijk knap maar het vormt geen coherent geheel. Dat is natuurlijk het ideale excuus om haar nog eens de studio in te halen. Ik kijk uit naar het vervolg
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Bedankt aan allen voor jullie reactie, zoals steeds smaken verschillen en ik weet dat voor velen de bewerking te sterk overkomt, de reden dat dit zo is ligt bij de verkleining om het beeld geschikt te maken voor het forum. De graad van softness bepaal ik op de monitor het beeld in volle resolutie op 100% de afdruk die daar dan van gemaakt wordt is minimaal 21.5 X 32.3 cm en dan is het effect van de bewerking nooit storend, details zoals een perzikhuidje worden steeds weergegeven, het beeld wordt geprepareerd voor het maken van afdrukken vandaar dat een verkleining tot 600 x 900 beeldpunten de sofness eigelijk versterkt.
De mening over bewerken en niet bewerken is hier al dikwijls ter sprake gekomen en ook van bevriende fotografen heb ik al commentaar ontvangen over mijn bewerkingen. Wat me steeds bij blijft is dat het model altijd gelukkig is met de bewerkingen, nooit heb ik moeten horen van een model dat er niet natuurlijk uitzag, wel zeggen ze "ik sta er mooier op dan dat ik ben" en dat is ook de bedoeling van de glamour retouche.
De mogelijkheden inzake retouche zijn zoveel groter met het digitale dus waarom zouden we daar geen gebruik van maken.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
[i] Wat me steeds bij blijft is dat het model altijd gelukkig is met de bewerkingen, nooit heb ik moeten horen van een model dat er niet natuurlijk uitzag, wel zeggen ze "ik sta er mooier op dan dat ik ben" en dat is ook de bedoeling van de glamour retouche.
De mogelijkheden inzake retouche zijn zoveel groter met het digitale dus waarom zouden we daar geen gebruik van maken.
MVG, Jeff
En hier geef ik je dus ook 100% gelijk in
mvg,
Francis
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Zeker na de "glamour" bewerking een goed resultaat. Over haar borsten kan men twisten of ze er nu wel of niet op had gemoeten. Persoonlijk zeg ik ook nee geeft nu qua pose niet echt een toevoeging aan de foto.
nog een klein vraagje vanuit mijn kant. ik kan het maar niet goed krijgen om mijn achtergrond te belichten qua model..ik bedoel mijn achtergrond lamp geeft me niet het mooi "uitwaaier" effect wat jij bijv. achter je model heb verkregen. op jouw achtgrondlamp zit daar een paraplu of een honingraat?
cheers
MajorPain
Nikon D2H
Tamron 28-70mm F2.8
Nikkor 50mm 1.8 D
Nikkon SB-800
XDrive-II 60GB
Heel veel studio spul
Zeker na de "glamour" bewerking een goed resultaat. Over haar borsten kan men twisten of ze er nu wel of niet op had gemoeten. Persoonlijk zeg ik ook nee geeft nu qua pose niet echt een toevoeging aan de foto.
nog een klein vraagje vanuit mijn kant. ik kan het maar niet goed krijgen om mijn achtergrond te belichten qua model..ik bedoel mijn achtergrond lamp geeft me niet het mooi "uitwaaier" effect wat jij bijv. achter je model heb verkregen. op jouw achtgrondlamp zit daar een paraplu of een honingraat?
cheers
MajorPain
Ik gebruik voor de belichting van de achtergrond een flits met honingraadraster vermogen 125 WS en als effectlicht ook een raster naar het model toe eveneens op een vermogen van 125 WS. Het hoofdlicht is een softbox 90X 90 cm links van het model de flits heeft een vermogen van 600 WS maar staat maar voor een gedeelte open, de opheldering is een flits van 300 WS naar het plafond gericht om dubbele catchlights te vermijden.
Gemeten naar de camera toe werk ik op F11 en heb F8 langs rechts de achtergrond gemeten heeft ook F8 in het midden van de lichtvlek.
Nu gebruik ik voor de bewerking ook wel een een vignet dat de indruk van een degradé versterkt en de aandacht van de kijker naar het model toebrengt doordat door het gebruik van het vignet de hoeken donkerder worden.
Ik hoop U van dienst te zijn met deze info, heb je nog vragen ?
Ik zal met genoegen antwoorden.
MVG, Jeff
de bewerkingen van Jeff vind ik precies goed, niet teveel en toch de glamourlook die Jeff altijd versterk.
ik heb andere gezien die daar verboven gaan kwa glamourlook.
het is dus ook een persoonlijk iets, en het model heeft in mijn ogen daar de voorkeur in, vind zij dit mooi dan zal het zo geschieden.
vind zij dit teveel glamour zal Jeff daar ook direct op inspringen denk ik.
ik kan er in iedergeval veel van leren.
Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX
Comment