Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Isn't she lovely...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Isn't she lovely...?

Welke van de drie geniet jullie voorkeur...?

Re: Isn't she lovely...?

De bovenste ; wat me beetje stoort is die enorme softbox in haar ogen.
    Op de 2 andere foto's zie je dat eigenlijk nog meer ...

Comment

na alle gezien te hebben, de voorkeur voor de eerste opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik twijfel tussen 1 en 3, 1 is intrigerender, dus toch maar 1.
        | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Voor mij ook de eerste.
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

de eersteeeee

Comment

2 zeker niet, ik neig ook naar 1, maar vraag me af of die niet beter had geweest met iets minder 'handen'? In ieder geval lekker dichte kadrage, waardoor de ogen de aandacht krijgen die ze verdienen...

Comment

Als direct antwoord op je vraag Foto 1

IMHO is er een beter resultaat te halen door een betere postprocessing waar ik zou zorgen voor een grotere scherpte op de ogen, en de catchlights een beetje bijwerken, zodat de vorm van de softbox minder duidelijk herkenbaar is .

Ik heb me 5 minuten losgelaten op het bestand;
                Dit is mijn resultaat op die tijd.

Een bewerking op de originele opname is:

1) eenvoudiger om te doen.
                2) hoger van kwaliteit door de hogere resolutie

Daarom is dit slechts een voorbeeld van wat ik wil zeggen, het beeld wordt op uw verzoek onmiddelijk verwijderd.

MVG, Jeff
                Last edited by Digipics357; 4 juli 2005, 11:17.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Jef,

bedankt voor de goede tip
                  Vooral de ogen zijn beel beter, zeker minder weerspiegeling van de softboxe

bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Als direct antwoord op je vraag Foto 1

IMHO is er een beter resultaat te halen door een betere postprocessing waar ik zou zorgen voor een grotere scherpte op de ogen, en de catchlights een beetje bijwerken, zodat de vorm van de softbox minder duidelijk herkenbaar is .

Ik heb me 5 minuten losgelaten op het bestand;
                    Dit is mijn resultaat op die tijd.

<knip>

Een bewerking op de originele opname is:

1) eenvoudiger om te doen.
                    2) hoger van kwaliteit door de hogere resolutie

Daarom is dit slechts een voorbeeld van wat ik wil zeggen, het beeld wordt op uw verzoek onmiddelijk verwijderd.

MVG, Jeff
                    Jeff,

persoonlijk vind ik je bewerkte foto alles behalve beter (neem dit niet persoonlijk op!)... vooral het linker oog heeft wat last van het onnatuurlijk photoshop verschijnsel

Photoshop kan helpen op sommige foto's maar dit model heeft van nature prachtige ogen en daar neem ik de softbox graag bij. Maar weeral, dit is mijn mening maar hé

John,

de eerste vind ik de mooiste!

Comment

persoonlijk vind ik je bewerkte foto alles behalve beter (neem dit niet persoonlijk op!)... vooral het linker oog heeft wat last van het onnatuurlijk photoshop verschijnsel

Photoshop kan helpen op sommige foto's maar dit model heeft van nature prachtige ogen en daar neem ik de softbox graag bij. Maar weeral, dit is mijn mening maar hé

John,

de eerste vind ik de mooiste!
                      Wanneer je het beeld in originele resolutie kan bewerken is het waarschijnlijk onzichtbaar te corigeren, nu heb ik het bestand dat gepost is bewerkt. Dit maakt dat de nauwkeurigheid veel minder is. Vandaar dat je het ziet, mijn bdoeling was om het gewoon even te tonen wat ik zou doen.

Smaken verschillen maar een overdreven reflectie van de softbox is iets helemaal anders dan een catchlight.

Smaken verschillen nu eenmaal.

MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                      X