2 zeker niet, ik neig ook naar 1, maar vraag me af of die niet beter had geweest met iets minder 'handen'? In ieder geval lekker dichte kadrage, waardoor de ogen de aandacht krijgen die ze verdienen...
IMHO is er een beter resultaat te halen door een betere postprocessing waar ik zou zorgen voor een grotere scherpte op de ogen, en de catchlights een beetje bijwerken, zodat de vorm van de softbox minder duidelijk herkenbaar is .
Ik heb me 5 minuten losgelaten op het bestand;
Dit is mijn resultaat op die tijd.
Een bewerking op de originele opname is:
1) eenvoudiger om te doen.
2) hoger van kwaliteit door de hogere resolutie
Daarom is dit slechts een voorbeeld van wat ik wil zeggen, het beeld wordt op uw verzoek onmiddelijk verwijderd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
IMHO is er een beter resultaat te halen door een betere postprocessing waar ik zou zorgen voor een grotere scherpte op de ogen, en de catchlights een beetje bijwerken, zodat de vorm van de softbox minder duidelijk herkenbaar is .
Ik heb me 5 minuten losgelaten op het bestand;
Dit is mijn resultaat op die tijd.
<knip>
Een bewerking op de originele opname is:
1) eenvoudiger om te doen.
2) hoger van kwaliteit door de hogere resolutie
Daarom is dit slechts een voorbeeld van wat ik wil zeggen, het beeld wordt op uw verzoek onmiddelijk verwijderd.
MVG, Jeff
Jeff,
persoonlijk vind ik je bewerkte foto alles behalve beter (neem dit niet persoonlijk op!)... vooral het linker oog heeft wat last van het onnatuurlijk photoshop verschijnsel
Photoshop kan helpen op sommige foto's maar dit model heeft van nature prachtige ogen en daar neem ik de softbox graag bij. Maar weeral, dit is mijn mening maar hé
persoonlijk vind ik je bewerkte foto alles behalve beter (neem dit niet persoonlijk op!)... vooral het linker oog heeft wat last van het onnatuurlijk photoshop verschijnsel
Photoshop kan helpen op sommige foto's maar dit model heeft van nature prachtige ogen en daar neem ik de softbox graag bij. Maar weeral, dit is mijn mening maar hé
John,
de eerste vind ik de mooiste!
Wanneer je het beeld in originele resolutie kan bewerken is het waarschijnlijk onzichtbaar te corigeren, nu heb ik het bestand dat gepost is bewerkt. Dit maakt dat de nauwkeurigheid veel minder is. Vandaar dat je het ziet, mijn bdoeling was om het gewoon even te tonen wat ik zou doen.
Smaken verschillen maar een overdreven reflectie van de softbox is iets helemaal anders dan een catchlight.
Smaken verschillen nu eenmaal.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment