Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kind en geweld (Sandra)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kind en geweld (Sandra)

Graag wil ik vragen waarom er 2 website's bestaan van de blikkentrommel nl http://users.pandora.be/lvolders/inleid8.htm en degene die jij schrijft. als ik bij de stats kijk zie ik ook dat je website ineens druk wordt bezocht wat ik van voorheen niet kan zeggen (niet cynisch bedoeld). Wat ik wil vragen : hoe belangrijk is de folder om zulk soort foto's op het net te zetten ?

ik ben ook van mening dat je geen minderjarigen met ontblote lichaamsdelen op het net hoort te zetten. of ze nu wijs is of niet ze blijft minderjarig.
    je moet inderdaad heel erg uitkijken met dit soort dingen. deze foto's had je misschien toch beter met je team kunnen bespreken of waar de folder uiteindelijk voor bedoeld is.

met vriendelijke groet
    MB
    Canon 400D, Canon 40D
    Canon EF-S 17-85 USM IS, Canon EF 55-250mm IS
    http://www.marcobrugmans.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
      No hard feelings hoor, maar dat je pretentieus zo maar een jurist als zijnde onprofessioneel betitelde , ja dat gaat mij toch wat te ver, wij zullen eens zien wat je collega's (ik bedoel hiermede zeker niet je collega's van de V.Z.W) over deze zaak en je uitlatingen te zeggen hebben. Je hebt deze foto's hier helemaal niet gepost om ze te laten beoordelen, daar alleen al was je fout, maar wel om een reaktie uit te lokken. Ik heb helemaal niets tegen deze foto's op zichzelf, maar wel op de wijze en met de doelstelling, zoals ik al eerder betoonde, waarmede je ze hier brengt. Ook vermelde ik eerder dat je nog van geluk kunt spreken dat je ze op BD publiceerde want, vraag het maar eens aan een paar andere posters alhier, die veel minder gevoelige prenten publiceerden op bvb Fredmiranda's forum ( mag gerust vernoemd worden), je zou wel anders spreken hoor. Maar laten wij het hier maar eens klaar en duidelijk zeggen, je bent geen jurist, geen dokter en geen psychiater hé en verwijzen naar een commerciële website ( iets dat normaal ook op BD niet getollereerd wordt) die sedert 2001 niet meer aangepast is, is zeker ook geen referentie voor jouw actuele projecten.
      1. De site was foutief geciteerd. ik heb dit gecorrigeerd door de site van de kliniek op te geven (non-profitsector). De andere site was overigens ook niet commercieel, maar persoonlijk en idd al lang niet meer aangepast. Die uitspraak is dus subjectief en voorbarig.

2. Ik heb nergens beweerd dat ik dokter ben. ik ben kinderpsycholoog.

3. Natuurlijk is de jurist fout. Zelfs het Ministerie van Justitie heeft zich van dergelijke affiches bediend voor zijn informatiecampagnes.

4. De redenen van het posten heb ik uiteengezet. Oorspronkelijk op vraag van Sandra, met een captatio benevolentiae. Dat er tevens een gelegenheid was om reacties te testen zal ik niet ontkennen, maar dat was niet de eerste bedoeling.

5. Tenslotte en niet het minste: Sandra is allerminst getraumatiseerd door de shoot (integendeel, ze vond het spannend), maar sommige perverse reacties hier zetten haar wel aan het nadenken. Als bepaalde personen over onschuldige zaken zoveel smerige insinuaties moeten maken (zegt iets over henzelf) dan mag het niet verwonderen dat ze het hier wel bekeken heeft. Zoals ik al zei, ze heeft haar principes.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
        2. Het ging over een proefsessie. De uiteindelijke sessies worden opgenomen met professionele modellen.

4. ... omdat ik weet dat er overal wel instabiele mensen te vinden zijn die aanstoot nemen aan onschuldige zaken. Maar tevens vond ik het wel interessant om eens te peilen naar de meningen van de andere forumleden. En die liepen nogal erg uiteen: je kan de evenwichtige, relativerende en waarderende meningen er direct uithalen.
        2. Hier volg ik even niet. Deze discussie die stilaan uit de hand aan het lopen is, is eigenlijk een non-discussie want binnenkort worden toch foto's van iemand anders vertoond?

4. Van harte gefeliciteerd met deze uitspraak. Ik neem bij deze akte van het feit dat iedereen die niet achter deze foto's staat volgens u instabiel is. Excuseer, maar omdat mensen voor god weet welke reden hier wat huiverachtig tegenover staan (los van het feit of ze nu gelijk hebben of niet) te gaan bestempelen als instabielen?! Mooie woorden uit de mond van een kinderpsycholoog
        Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
          2. Hier volg ik even niet. Deze discussie die stilaan uit de hand aan het lopen is, is eigenlijk een non-discussie want binnenkort worden toch foto's van iemand anders vertoond?

4. Van harte gefeliciteerd met deze uitspraak. Ik neem bij deze akte van het feit dat iedereen die niet achter deze foto's staat volgens u instabiel is. Excuseer, maar omdat mensen voor god weet welke reden hier wat huiverachtig tegenover staan (los van het feit of ze nu gelijk hebben of niet) te gaan bestempelen als instabielen?! Mooie woorden uit de mond van een kinderpsycholoog
          Je legt me met opzet woorden in de mond die ik niet gezegd heb . Nergens stel ik dat iedereen die deze mening voorstaat instabiel is. Dat valt uit de context duidelijk op te maken (woorden als sommige, enkele...). Sorry, maar dit is een unfaire debattechniek, die de discussie vertroebelt. Speel op de bal, niet op de man.

Maar het is een feit dat vele hoog-verontwaardigde moralisten vaak degenen zijn die de katjes het meest in het donker knijpen als ze de kans krijgen. En je moet geen psycholoog zijn om de voorbeelden bij tientallen te kunnen voor ogen halen. Daar bestaan overigens voldoende studies over, maar dan begeven we ons op een ander vlak, politiek en gedragswetenschappelijk. En dat heeft niets meer met dit forum te maken.
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
            Je legt me met opzet woorden in de mond die ik niet gezegd heb . Nergens stel ik dat iedereen die deze mening voorstaat instabiel is. Dat valt uit de context duidelijk op te maken (woorden als sommige, enkele...). Sorry, maar dit is een unfaire debattechniek, die de discussie vertroebelt. Speel op de bal, niet op de man.
            Excuseer maar in bewust punt volgt dit wel niet uit de context. En ik speel het hier absoluut niet op de man, gelieve mijn andere reacties er op na te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
              Excuseer maar in bewust punt volgt dit wel niet uit de context. En ik speel het hier absoluut niet op de man, gelieve mijn andere reacties er op na te lezen.
              ja schijnbaar hebben bepaalde personen er last van om dit te doen alhoewel een discour aan hen niet besteed is. Wordt in elk geval vervolgd daar ik mij achter de schermen door niets en door niemand laat intimideren

Comment

Ook ik vind dit drie prachtfoto's...
                En zeker de eerste twee. Idd, kind en geweld haal je zo uit deze foto's. Dat heeft Sandra zeer goed gedaan vind ik.
                En dat ze kan model staan weten we van de BDShooting Day in Winterslag, waar ze één van de modellen was. Deze dame gaat 't nog ver brengen in de modellenwereld.
                Dus, zonder me te mengen in 't psygologische van deze foto's, knap werk van fotograaf en model.
                Jullie hebben de uitdrukking verkregen die je ermee wou bereiken. (Zeker aan sommige reakties te zien)
                En zoals Erik al zei, dit is een fotoforum, het gaat dus om de foto, niet om welke problematiek erachter zit.

Comment

Aan de mod's,

Gezien deze topic totaal aan het ontsporen is, iets waar ik zelf voor een gedeelte schuld aan heb, stel ik voor om hier een slotje op te doen.

Eigenlijk zouden we hier dus foto's moeten beoordelen maar uit de talrijke posts over deze topic is al gebleken dat dit hier niet echt lukt. Op zich zouden we deze discussie dan ook moeten voeren in chit-chat (wat ik, gezien het onderwerp, ook wat raar vindt maar dit is de enige rubriek die momenteel bestaat).

Probleem met deze discussie is denk ik het medium waarin we deze discussie voeren. Als systeembeheerder heb ik het al meerdere keren meegemaakt dat mensen verkeerde zaken in een mail zetten, of dit eigenlijk niet zo bedoeld hebben, onvolledig zijn, ... Het komt allemaal ook heel direct over en voor betrokkene(n) meestal verkeerd.

Vandaar ook mijn bovenstaande suggestie zodat we ons opnieuw kunnen bezighouden met de dingen waarvoor dit forum dient: foto's nemen, bespreken en leren

Comment

zeker en dat nadat Mr Fullator mij wenst te vervolgen via zijn raadsman wegens laster en eerroof als het verder uit de hand loopt zal ik of iemand anders alle , zowel PM's als deze via skynet ontvangen openlijk publiceren.
                    het kan teveel zijn voor corneel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
                      zeker en dat nadat Mr Fullator mij wenst te vervolgen via zijn raadsman wegens laster en eerroof als het verder uit de hand loopt zal ik of iemand anders alle , zowel PM's als deze via skynet ontvangen openlijk publiceren.
                      het kan teveel zijn voor corneel
                      Het dreigen met ongevraagd publiceren van iemands PMs geeft meteen aan dat mijn oorspronkelijk beeld van jou juist was. Na alle roddel die je intussen over mij meende te moeten publiceren is er eigenlijk niet meer illustratie nodig. Ik had de moderator al gesteld dat ik deze discussie buiten het forum wilde voeren, want het heeft niets met BD van doen. Maar jij ziet het natuurlijk anders.

Over blootgeven gesproken... Als je je achteraf maar herinnert dat ik niet met deze dreigementen begonnen ben Overigens zal ik hier het meest wijsheid tonen en niet meer op je reageren. Je hebt duidelijk aangetoond dat ik me zou encanailleren.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone

Comment

Indien aangenomen wordt dat het hoe en waarom van deze foto's correct werd weergegeven door Fullator, dan vind ik het ongelooflijk dat mensen hierop kritiek kunnen hebben.

De mensen die hun ogen sluiten voor o.a. deze problematiek of zij die wegens misplaatste fatsoennormen zulke campagnes tegenhouden of de impact ervan verminderen zijn in mijn ogen deels mede-schuldig aan dit soort, dagelijks voorkomende, misdaden. En dit vaak nog op veel jeugdiger slachtoffertjes.

Foto #2 is de meest sprekende van de drie

Jo(han)

edit
                        Naar aanleiding van een PM van 1 van deze forumlezers:
                        Bovenstaande reply heeft niets met BD te maken en is een volledig persoonlijke visie waar ik 110% achter sta.
                        Dat onder mijn naam "moderator" staat is nu eenmaal een softwarematige forum gegeven.
                        mvgr
                        Jo(han)
                        Last edited by Jo; 28 juni 2005, 13:56.
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

[MOD] We hebben er geen probleem mee dat er eens een vinnige discussie losbarst rond een foto of de problematiek die deze kan voorstellen.
                          Wat echter onaanvaardbaar is, zijn de aanvallen op de persoon zélf die hier zijn mening uit. Speel op de bal, niet op de man aub!

Alle verdere reply's die geen rekening houden met deze opmerking zullen verwijderd worden wegens off-topic.

Willy
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

iedereen die op het forum een foto post weet dat ie kritiek kan verwachten....leuke....en véél minder leuke

indien bovendien het onderwerp nog een extra dimensie krijgt moet de maker er zich toch niet over verwonderen dat niet iedereen staat toe te juichen

we hebben allemaal recht op onze mening.......over deze foto's....en ook of het onderwerp hier al dan niet goed werd banaderd....

zo'n delicaat onderwerp smeekt naar reacties...

dus....ze zijn er gekomen

en in mijn ogen kan dit ook zonder met modder te gooien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door planar1.4
                              iedereen die op het forum een foto post weet dat ie kritiek kan verwachten....leuke....en véél minder leuke

indien bovendien het onderwerp nog een extra dimensie krijgt moet de maker er zich toch niet over verwonderen dat niet iedereen staat toe te juichen

we hebben allemaal recht op onze mening.......over deze foto's....en ook of het onderwerp hier al dan niet goed werd banaderd....

zo'n delicaat onderwerp smeekt naar reacties...

dus....ze zijn er gekomen

en in mijn ogen kan dit ook zonder met modder te gooien...

Ach, ik heb wel meer meegemaakt in mijn leven
                              En ik mag misschien wel oud zijn, ik zit nog niet bij de monumentenzorg. Dat wil niet zeggen dat ik discussies uit de weg zou gaan, integendeel. Maar dan wel op een open een eerlijke manier, en niet via het slinks verwijzen naar persoonlijke zaken of iemands professionele competenties. Ik heb als psycholoog een zeer goede naam in mijn regio, en ik wil die behouden.

Als iemands debatcultuur er uitsluitend in bestaat dat hij op de man gaat spelen bij gebrek aan argumenten, dan wil ik hem wel terechtwijzen via een PM (heeft tenslotte niets met BD te maken). [MOD] tekst verwijderd
                              Dus sluit ik hierbij het incident. Een proces komt er niet (een nachtje slapen helpt) tenzij hij in de boosheid wil volharden, want dan verdedig ik mijn beroepsbelangen.
                              [MOD] Tekst verwijderd

[MOD] Drie zinnen werden hier verwijderd. Kunnen we dit nu stopzetten?
                              Willy
                              Last edited by Hombre; 28 juni 2005, 11:42.
                              Fullator
                              Fotostudio Candela Zone

Comment

1 en 2 bereiken hier hun doel
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                                X