Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anna

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Anna

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Dat mag allemaal van mij, op het moment dat je een foto trekt kan je ook vaststellen dat het licht te hard is, dat het haar niet goed ligt, en dan neem je er nog eentje.
    Van iemand die net een foto zoal " Syl " heeft gepost begrijp ik de commentaar totaal niet.

    Comment


    • #17
      Re: Anna

      Het zit bij mij zo dat ik zelden of eigenlijk nooit kritiek heb op ander werk.
      Iedereen doet zijn ding, iedereen moet nog leren. Ik bekijk een foto en als die mooi is dan zeg ik dat het mooi is.
      Als het niet mooi is kijk ik gewoon niet of ik ga naar de volgende.
      Ik respecteer wel elke kritiek, maar zoals ik al genoeg gezegd heb in me leven. Niets is perfect.

      Als het fotografisch niet in orde is kan ik het begrijpen, maar over een emotie, pose en een haartje dat niet perfect ligt. Daar ga ik niet aan dood.
      Das een magazine en forum mentaliteit. Alles moet perfect, alles moet fake.

      Het enige ik doe is posten, de rest kan me zozeer niet schelen. Als jullie het graag zien ben ik heel tevreden, zien jullie het niet graag, dan is het pech, ga naar de volgende foto

      Dankjewel in ieder geval aan al de leuke comments! Ik apprecieer het ten harte.
      Groetjes uit Duitsland.

      Yannick D.
      Yannick Desmet 2021
      yannickdesmet.com

      Comment


      • #18
        Re: Anna

        Ook mijn Beste Wensen Tjele,
        Tja wat kan ik meer zeggen als ik naar dit beeld kijk zie ik een Marc Lagrange
        Bloedmooi

        Comment


        • #19
          Re: Anna

          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          Ook mijn Beste Wensen Tjele,
          Tja wat kan ik meer zeggen als ik naar dit beeld kijk zie ik een Marc Lagrange
          Bloedmooi
          Zo een comment is er denk ik wel toch netjes iets over, maar ik apprecieer het gebaar ten zeerste!
          Marc Lagrange is een of mss DE beste fotograaf in Belgie, dus ik kan alleen maar blij zijn.

          Mijn beste wensen!
          Yannick Desmet 2021
          yannickdesmet.com

          Comment


          • #20
            Re: Anna

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
            Zo een comment is er denk ik wel toch netjes iets over, maar ik apprecieer het gebaar ten zeerste!
            Marc Lagrange is een of mss DE beste fotograaf in Belgie, dus ik kan alleen maar blij zijn.
            en het complimentje komt van een kenner

            Comment


            • #21
              Re: Anna

              Ik ben helemaal mee met wat Tjele zegt.
              We kunnen muggenziften en ja, dit is showcase, dus het mag iets strenger zijn.
              Helemaal mee akkoord.
              Maar het plukje haar dat misschien net iets meer voor het oog had mogen liggen, maakt dit beeld er niet minder knap op.
              Dat is het gewicht dat we soms bij hele goede foto's moeten zoeken. Hoe beter het beeld/fotograaf, des te kritischer we worden.
              En dat is niet persé slecht en zelfs eerder goed, maar soms moeten we ook de details ontzien in functie van het grotere beeld.
              Wilt niet zeggen dat we hier alleen maar lof moeten uitspreken natuurlijk.
              Denk dat ook vooral is hoe je de dingen naar voren brengt.

              Dit beeld spreekt me zeker aan, hou ook van dat 'harde' contrast.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #22
                Re: Anna

                ho ho ho..wat een discussie ...'k volg Tjele wel een stuk maar natuurlijk ook de andere...zal zelf ook zelden negatieve kritiek geven ...I like or I don't....maar natuurlijk als je effectief ergens uit de bocht gaat en je krijgt het nooit te horen blijf je dezelfde fouten maken....maar over deze volg ik GNO toch een stuk...had hij in die bewuste boek gestaan er had niemand iets gezegd.

                en dixit Corbijn "een beeld mag niet perfect zijn of het leeft niet" en daar heeft ie toch ook een dik punt

                maar concreet over dit beeld ....me like a lot

                ps maar ik zou hem op plexiglas laten printen...dat aluminium vind ik niet zo mooi :-)


                grtz

                Nathan
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #23
                  Re: Anna

                  Dankjewel alweer voor al de leuke comments hier. Ik apprecieer heel erg de steun die ik krijg.

                  Nu let op, ik wil hier geen tamtam van maken, kritiek is altijd welkom zoals gezegd, maar soms moet men toch eens nadenken voor we iets zeggen.
                  Ik geef zelden kritiek, alleen als ze me vragen en dan geef ik mijn persoonlijke opinie, dus ook ik weet dat iedereen zijn eigen opinie heeft.
                  Al is het zo dat ik wel geen kleine details ga gaan zoeken. Ik bekijk de foto op zijn geheel en als er dan echt iets is die me stoort zal ik het zeggen (mits erbij te zeggen dat het een persoonlijke opinie is).

                  Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht

                  ps maar ik zou hem op plexiglas laten printen...dat aluminium vind ik niet zo mooi :-)


                  grtz

                  Nathan
                  Wel aluminium vind ik mooi glanzend en niet teveel reflecterend. Terwijl dat plexiglas me dunkt teveel zal reflecteren. Heb het wel nog nooit gezien op plexiglas dus zal me eens informeren.
                  Wat betreft aluminium, je moet wel zorgen dat je naar een goeie drukker ga. Ikzelf laat het via een vriend doen in Parijs.
                  Ik had hier in Hannover eens een kleintje laten afdrukken om de kwaliteit te zien en was een groot verschil.
                  Met ik gezien had wat mijn vriend had, dacht ik dan maar om het via hem te laten doen, zodat ik er zeker van ben dat het in orde is.
                  Is ietsjes duurder +verzendkosten, maar wel de moeite waard.

                  Grtjs
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Anna

                    Ik vind 'em mooi en voor mij maken die kleine imperfecties deel uit van de kracht van dit beeld. Het is net het 'niet-cleane' wat mij aanspreekt, het geeft het gevoel om echt te zijn.
                    Groetjes
                    Peter
                    Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Anna

                      Wat een discussie hier … daarom wil ik toch mijn bijdrage hierbij ook toevoegen.

                      Je spreekt over 'echte' fotografie', nou, 'echte' fotografie is mijns inziens het overbrengen van jou gedachte, jou gevoelens, jou impressie over een beeld dat je voor je hebt. Als je andere mensen met je beeld dat je gemaakt hebt, dezelfde vergelijkbare gedachte, gevoelens en impressies kan overbrengen dan ben je goed bezig. Zoals gewoonlijk zijn alle mensen verschillend, en zal dit niet bij iedereen lukken, maar als het merendeel lukt, dan ben je geslaagd in je opzet. Heel de bedoeling van een foto is om dit over te brengen en aan andere mensen te tonen. Een foto die gemaakt wordt en nooit aan een andere persoon getoond wordt zal nooit een echte foto worden en z'n doel voorbij schieten. Mensen die foto's tonen aan anderen is omdat ze denken dat die foto het best deze voorgaande dingen overbrengen. Of dat nu een glimpje ergens teveel is of niet, maakt niet uit. Deze kunst om dit over te brengen, maakt het grote verschil tussen amateur en topfotograaf.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Anna

                        Nogmaals bedankt voor alle mooie comments. Ik apprecieer het ten zeerste!
                        Voor de mensen die eventueel interesse hebben, ik heb gisteren een blog entry gemaakt van de hele shootsessie met dit model.

                        Hier is de link : http://yannickdesmet.com/ana-tomie/

                        Grtjs
                        Yannick D.
                        Yannick Desmet 2021
                        yannickdesmet.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Anna

                          Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                          Van iemand die net een foto zoal " Syl " heeft gepost begrijp ik de commentaar totaal niet.
                          Ben niet eens streng geweest, ben jij niet te streng?
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Anna

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            Ben niet eens streng geweest, ben jij niet te streng?
                            Ik dacht het niet ! Vergelijk maar even de commentaren op beide foto's

                            Comment


                            • #29
                              Re: Anna

                              Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                              Ik dacht het niet ! Vergelijk maar even de commentaren op beide foto's
                              LOL aantal is nooit een maatstaf geweest.
                              ...leeg...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Anna

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                                LOL aantal is nooit een maatstaf geweest.
                                Ik bedoel wel de inhoud niet het aantal

                                Comment

                                Working...
                                X