Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tammy [18+]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tammy [18+]

    Jaren geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb. :-)

    Sinds kort heb ik mijn eigen fotostudio, daarvoor heb ik jarenlang gewerkt met gewoon mijn camera en mijn flits. Nu wil ik zo snel mogelijk, zo veel mogelijk bijleren. Deze foto is bewust genomen met hard licht omdat ik er achteraf graag hoge contrasten van wou maken. Dus commentaren, kritieken ... fire away ...

    Ohja, dit is ook de eerste foto die ik in hoog contrast maak met de verscherping-techniek. Daar mogen ook gerust commentaren op komen. Ik vind het effect wel mooi, ik vind dat het meer diepte en drama geeft aan de foto.

    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Tammy [18+]

    pose niet mijn kop of T.
    schaduwen ook niet mooi.
    die borsten achter tralies wel erg leuk gevonden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tammy [18+]

      Het contrast en de toning vind ik mooi.
      De onder/achtergrond minder.
      Ik weet dat ik het misschien beter niet zeg, maar jonges wat is de styling ordinair...
      Mijn oprechte excuses, maar zo twee tepels die door reepjes stof komen priemen, daar pas ik even voor
      www.minnev.be
      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Tammy [18+]

        Best pittig & sexy ! De ondergrond is wat raar en scheef en de schaduw aan het haar te hard -ze zakt wat weg zo . het afsnijden v d benen ?
        Maaaaaaaaaaaaaaar ................toch een coole start hier (opnieuw)!
        Grtn Thierry

        Comment


        • #5
          Re: Tammy [18+]

          Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
          Het contrast en de toning vind ik mooi.
          De onder/achtergrond minder.
          Ik weet dat ik het misschien beter niet zeg, maar jonges wat is de styling ordinair...
          Mijn oprechte excuses, maar zo twee tepels die door reepjes stof komen priemen, daar pas ik even voor
          De ondergrond is idd niet dat, de bewerking kan ik ook wel smaken.
          Wat die tepels betreft, hang toch af van wat het beoogde resultaat is, je moet ook niet een moraalridder spelen he.
          Ordinair vind ik trouwens een zeer plat woord en is hier niet van toepassing nmi.
          Als je het natuurlijk letterlijk neemt klopt het weer wel 'laag-bij-de-gronds',lol.

          Snap niet waarom volwassen mensen soms zo onrijp kunnen reageren op een tepel ?!?
          Ok, het is duidelijk je ding niet, prima.
          Let toch gewoon een beetje op je taalgebruik, mocht deze plaat van een topfotograaf zijn dan kon de tepel waarschijnlijk ineens wel
          voor vele .

          my 0.02
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: Tammy [18+]

            Smaken verschillen nu eenmaal zo ook stijl. Persoonlijk hoeven die tepels niet voor mij, maar storen doen ze me ook niet.

            Nu even terug naar de plaat:

            1. Ondergrond en achtergrond storend vanwege de oneffenheden.
            2. Sensor stof op verschillende plaatsen
            3. Hard licht die zeker kan maar niet op de schouder waar die een diep zwart gat slaat.
            4. Toning en contrast voor mij niet OK, want kijk even goed naar de huid.... dan zie overal bloemen . Het model zal dit wel hebben gehad, maar door het contrast omhoog te trekken of aan de levels te sleuren heb je nu juist die bloemen duidelijk naar voor laten komen, Ik kan me niet inbeelden dat een model dit mooi vind.

            Pose is anders wel OK
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Tammy [18+]

              Oei, denk dat mensen me wat verkeerd begrepen hebben
              Ik heb absoluut geen probleem met tepels, in tegenstelling, love them
              MAAR, wat ik bedoelde, ik vind het hier, zo overduidelijk zichtbaar door iets wat een jurkje moet voorstellen, gewoon wat, nja, ordinair is misschien een lelijk woord, maar ik kan het niet anders verwoorden.
              Gewoon topless met wat ze aanheeft, maar dan een rok tot in haar middel ofzo, had ik veel mooier gevonden, het ziet er gewoon wat raar uit voor mij.
              Ik wou helemaal niet preuts overkomen...
              www.minnev.be
              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Tammy [18+]

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                .... je moet ook niet een moraalridder spelen he.
                ----
                Let toch gewoon een beetje op je taalgebruik....
                das een goeie...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Tammy [18+]

                  Sinds wanneer moet een model je foto goed vinden ? Als ze ervoor betaald heeft best wel . Maar anders ?
                  Je kan trouwens verschillende versies maken ........
                  dat stof had ik niet gezien - das inderdaad niet zo fraai :-)
                  Grtn Thierry

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tammy [18+]

                    Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                    Oei, denk dat mensen me wat verkeerd begrepen hebben
                    Ik heb absoluut geen probleem met tepels, in tegenstelling, love them
                    MAAR, wat ik bedoelde, ik vind het hier, zo overduidelijk zichtbaar door iets wat een jurkje moet voorstellen, gewoon wat, nja, ordinair is misschien een lelijk woord, maar ik kan het niet anders verwoorden.
                    Gewoon topless met wat ze aanheeft, maar dan een rok tot in haar middel ofzo, had ik veel mooier gevonden, het ziet er gewoon wat raar uit voor mij.
                    Ik wou helemaal niet preuts overkomen...
                    Geen probleem, dan las ik het niet zoals het hoorde.
                    Lezen op een forum is toch niet altijd dat, je mist af en toe toch wat gevoel en intonatie.
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tammy [18+]

                      Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                      Sinds wanneer moet een model je foto goed vinden ? Als ze ervoor betaald heeft best wel . Maar anders ?
                      Je kan trouwens verschillende versies maken ........
                      dat stof had ik niet gezien - das inderdaad niet zo fraai :-)
                      Grtn Thierry
                      Juist Thierry, maar ik heb niet "goed" gezegd maar "mooi" en dat is wat anders.
                      Nu mag je het draaien of keren, blauwe bloemen op de huid voor een glamour shot is just not done.... Ik zeg wel "glamour" he

                      Groetjes
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tammy [18+]

                        zoals op de vorige foto van Tammy moet ik helaas ook weer vaststellen dat deze in hetzelfde bedje ziek is...
                        sorry hiervoor maar hier ook is er niks dat mij kan boeien helaas....het licht en afwerking zijn echt beneden alle peil....deze pose is ook niet erg flaterend voor het model en kan moeilijk geloven dat het model dit mooi vind....
                        je mag in showcase plaatsen, dat is ieder zijn volste recht want smaken verschillen maar ik hoop dat je ook eens naar andere plaatsers kijkt hier in sc zodat je zelf kan vaststellen of deze foto's hier wel op hun plaats staan.....
                        gelukkig heb je deze eruitgekozen om te plaatsen, de andere uit de reeks zijn zo mogelijk nog slechter...

                        heel harde kritiek , i know, maar daarvoor zitten we in sc he ....
                        je bent al zolang bezig als fotograaf , en nog steeds maak je zulke foto's, probeer je skils toch eens wat naar omhoog te halen man...

                        bekijk het positief en zie het in geen geval als aanval op jou persoon!!!
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tammy [18+]

                          Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                          Sinds wanneer moet een model je foto goed vinden ?
                          Vind ik ook.
                          En het moet ook niet altijd esthetisch mooi of flatterend zijn...of wat doorgaat als de norm of ideaal hiervan.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tammy [18+]

                            Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Om even te antwoorden op de meest aangehaalde zaken:

                            ACHTERGROND: deze steek ik op mijn vriendin. :-) Zij vond de achtergrond aan de linkerkant mooi, alsof ze op een strand ligt. :-) Maar Inderdaad, die had ik wat meer moeten opruimen.

                            TEPELS: lijkt me redelijk subjectief, de ene vindt het leuk, de andere niet. Persoonlijk vond ik de jurk in zijn geheel wel heel mooi omdat het de foto extra contrast geeft. Ik had haar ook een witte beha onderaan kunnen laten doen, maar ik denk dat de foto geen recht had aangedaan.

                            SENSORSTOF: Yep, volledig mee akkoord, ben mijn camera gaan binnendoen en die is sinds gisteren professioneel gereinigd. ;-)

                            HARD LICHT en SCHADUWEN: ik ging natuurlijk wel specifiek voor hoge contrasten, waardoor ik specifiek voor hard licht koos. Echter, voor ik de foto postte vond ik ook al dat er daar een zwart gat op haar schouder zat. Voor de rest vraag ik me af welke schaduwen zo hard storen? Die onder haar schouders misschien? Die zijn inderdaad wel wat hard.

                            BLOEMEN: euhm, bloemen? Wat zijn bloemen? :-)

                            POSE: Ik ben wel akkoord dat het niet mooi is dat de knieën zo afgesneden zijn, maar voor de rest ... ik weet het niet ... Echt superorigineel is het niet, maar wat vinden jullie er mis mee? Hoe zou het beter kunnen?

                            @JVS: jouw kritiek was inderdaad het hardste. :-) Twas ff slikken, maar je hebt 100% gelijk, ik heb mijn foto in showcase gezet met het specifieke doel bij te leren. Echter, wat me een beetje teleurstelt is het feit dat ik wel kritiek krijg, maar weinig constructieve kritiek. Ik vind jouw mening en die van iedereen hier enorm interessant, ik ken jullie portfolio's (nog) niet, maar ik ga aannemen dat jullie mijn fotografische meerderen zijn. Dus ik kijk naar jullie voor wat raad en suggesties hoe het beter kan, niet alleen maar om te zeggen dat er niets aan mijn foto's is.

                            Ik doe dit inderdaad al heel lang en ik vind al een hele tijd dat ik mijn plafond zowat bereikt heb omwille van gebrek aan materiaal een ruimte. Echter, nu heb ik een hele fotostudio ter mijner beschikking en is het mijn doel om mijn skills voorbij dat "plafond" te krijgen. Daarom post ik hier mijn foto's. Hoewel ik trots ben op mijn werk, denk ik zeker niet dat ze van het hoogste niveau zijn en dat er geen ruimte is voor verbetering, integendeel.

                            Dus mocht je suggesties hebben hoe ik deze foto (of anderen) beter zou kunnen maken, dan hoor ik heel graag je mening. Alleszins bedankt om er bij te zetten dat het geen persoonlijke aanval was, dat maakt het geheel toch wat minder confronterend. ;-) Ik hoop ook dat mijn reply niet overkomt als een terechtwijzing, maar eerder als een vraagstelling om bij te leren.
                            http://www.dennisclaes.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tammy [18+]

                              Ja , de kritiek is wel wat hard hier ! Als dames een doordeweekse foto posten (op BD) worden ze minder hard bekritiseerd heb ik de indruk :-)

                              Comment

                              Working...
                              X