Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lies in zwart wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lies in zwart wit

    Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
    Je hebt mensen voor wie fotografie blijkbaar meer een opeenstapeling van regeltjes is waaraan moet voldaan worden dan dat een foto aanspreekt !
    Tecnisch is dit niet perfect - weet ik ook -maar als ik moet kiezen tussen technisch perfect en sprekend - dan weet ik wat te kiezen .
    En Lies was zelf ook zeer tevreden , dat is toch ook cruciaal !
    Heb ook enkele high-contrast gemaakt , maar dan ziet ze er 22 a 23 jaar uit - en Lies was toen 17 -das dus geen optie (voor haar :-) )
    Das zeker cruciaal en ik ben helemaal geen technische mierenneuker, mijn opmerkingen zijn ook alles behalve technisch en puur op het gevoel gericht.
    Als je een zwarte achtergrond hebt en een fletse omzetting, toont het donker en saai en mis je dynamiek vind ik.
    En jij wou een meisjesachtige 'feel' (niks technisch aan) en die mis ik, dat kon verholpen worden door gebruik van licht en achtergrond.
    Zo zie je maar, techniek en gevoel gaan hand in hand (en dan vooral WELKE opties je gebruikt, niet zozeer HOE je ze gebruikt)
    www.minnev.be
    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

    Comment


    • #17
      Re: Lies in zwart wit

      Hallo MinneV ,ok
      moest niet persé een meisjesachtige foto hebben hoor , maar de harde contrast foto's (in nabewerking ) gaven een beetje te oude look .(alhoewel ikzelf de look wel cool vond :-) )
      Had ook opnames met lichtere achtergrond - maar dit was de meest sprekende / expressieve foto achteraf gezien :-)( en met de minst juist focus helaas :-) )
      Heb gespaard voor betere belichtingsmogelijkheden , dus in de toekomst ..................
      Vriendelijke groeten , Thierry

      Comment

      Working...
      X