Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lies in zwart wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lies in zwart wit


  • #2
    Re: Lies in zwart wit

    jammer van de weggedraaide ogen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lies in zwart wit

      Weggedraaid ? Ze kijkt net in de lens !

      Comment


      • #4
        Re: Lies in zwart wit

        Ik vind de belichting en de omzetting maar wat "plat"

        mvg,
        Freek

        Comment


        • #5
          Re: Lies in zwart wit

          Nou , als ik het contrast nog wat zou opdrijven , wordt ie wel wat onnatuurlijk vrees ik . En 't is een meisjes-portret , dus ......

          Comment


          • #6
            Re: Lies in zwart wit

            daar heb je wel gelijk in denk ik want als u het contrast zou opdrijven zouden de schaduwpartijen op de voorkant van de foto te hard dichtlopen.

            mvg,
            Freek

            Comment


            • #7
              Re: Lies in zwart wit

              Ik mis wat 'frisheid' in de plaat, en het voorste oog is helaas niet scherp (wat voor mij bij zo'n foto wel zou moeten)
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Lies in zwart wit

                Ik vind dit mooi. Maar ja, ik ken daar ook niets van techniek, van compositie
                of ander dingen. Wat ik mooi vind is dat zij blikt naar iets dat al even voorbij
                is, en toch dierbaar was. Een ogenblik. Misschien maar een tel uit haar leven.
                En het heeft met liefde te maken. Omdat alles met liefde te maken heeft. Zelfs
                al gaat het over heel andere dingen.

                Comment


                • #9
                  Re: Lies in zwart wit

                  Oorspronkelijk geplaatst door FreekB. Bekijk bericht
                  daar heb je wel gelijk in denk ik want als u het contrast zou opdrijven zouden de schaduwpartijen op de voorkant van de foto te hard dichtlopen.

                  mvg,
                  Freek
                  Wat is er mis met dichtlopen van wat schaduwpartijen

                  Het licht in de foto valt inderdaad best mee, hoewel ik persoonlijk hier veel liever een hardere lichtbron gezien die van een heel stuk hoger komt.
                  Je zou een veel theatraler geheel krijgen.
                  Wat betreft de omzetting : dit is hier een en al grijstinten. Z/W moet wit en zwart bevatten, dat zie ik hier nergens. Inderdaad veel te flets.

                  TS stelt opmerking van de ogen in vraag... "ze kijkt toch in de lens...."
                  Dat is nu net het probleem, laat haar wegkijken van de lens en je foto wordt een pak boeiender om naar te kijken.
                  Daardoor vermijd je bij deze pose ook al dat overbodige en op het randje van akelige oogwit.

                  Nu ja, het is mijn visie op het beeld, niets meer en niets minder.
                  Zelf zou ik er toch nog eens mee spelen in nabewerking.

                  Mvg. Peter
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lies in zwart wit

                    Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                    Wat is er mis met dichtlopen van wat schaduwpartijen

                    Het licht in de foto valt inderdaad best mee, hoewel ik persoonlijk hier veel liever een hardere lichtbron gezien die van een heel stuk hoger komt.
                    Je zou een veel theatraler geheel krijgen.
                    Wat betreft de omzetting : dit is hier een en al grijstinten. Z/W moet wit en zwart bevatten, dat zie ik hier nergens. Inderdaad veel te flets.
                    Z/W moet wit en zwart bevatten ? Niets moet ... het hangt er vanaf wat je wil overbrengen.
                    Maar ik moet wel toegeven dat er voor mij iets ontbreekt. Dus ik ga wel mee in het gevoel.
                    TS stelt opmerking van de ogen in vraag... "ze kijkt toch in de lens...."
                    Dat is nu net het probleem, laat haar wegkijken van de lens en je foto wordt een pak boeiender om naar te kijken.
                    Daardoor vermijd je bij deze pose ook al dat overbodige en op het randje van akelige oogwit.

                    Nu ja, het is mijn visie op het beeld, niets meer en niets minder.
                    Zelf zou ik er toch nog eens mee spelen in nabewerking.
                    Inderdaad, ik neem aan dat bouk dat ook wou overbrengen, maar dat had hij wel iets beter kunnen neerschrijven zoals jij hier wel gedaan hebt.
                    Nikon shooter - Samyang fan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lies in zwart wit

                      Dat heb je juist opgemerkt Henk47 , ik heb het wel zoveel mogelijk geccorigeerd , maar helemaal goed kreeg ik het niet . Anders had ik ook nog een spannedere (kleinere)crop gemaakt :-)
                      De foto is op 50 x 50 cm afgedrukt - en niemand die het merkte . Lies was er zeer tevreden mee . En het was mijn tweede keer dat ik een portret deed .......
                      Maar volgende X moet voor mezelf de scherpte beter :-)
                      Grtjs Thierry

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lies in zwart wit

                        Reactie op Pete ; betreft de omzetting zw w , heb van andere foto's een hardere omzetting gemaakt - maar dan verdwijnt het meisjesachtige wel helemaal . Maar ik zal met deze toch ook eens proberen :-)
                        De lichtbron staat inderdaad bij model iets hoger gewoonlijk en hier is een plu gebruikt . Dat geeft inderdaad een zeer diffuus licht ................ Deze zaken neem ik zeker mee .
                        Wegkijken v d lens - dan zijn er weer mensen die vinden dat ze wel in de lens moet kijken ;-) .
                        Wat wel juist is ; haar hoofd is wat scherp gedraaid , en dat geeft veel oogwit - maar dat maakt haar blik ook indringend ..................
                        Nou Pete , bedankt v je kritische analise in iedergeval !
                        Grtn thierry

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lies in zwart wit

                          Doudeke ,
                          weer heel erg bedankt voor je onbevangen, poetische en romantische contemplatie !
                          De gave v h woord zoals jij die hebt, bezit ik niet :-)
                          Veel dank & grtn Thierry

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lies in zwart wit

                            Mooi meisje!
                            Onscherp, plat en grijs en geen boeiend licht, dus je hebt je werkpunten voor je 3de keer portret!
                            Als je kijkt naar analoge foto's, heb je soms ene heel zacht 'gevoel', maar wit en zwart zit er altijd in als je een boeiende plaat maakt.
                            Als je het meisjesachtiger wou, zou ik een zachter verloop hebben gekozen, geen zwarte achtergrond etc.
                            Een zwarte achtergrond schreeuwt om meer contrast, omdat het anders heel snel flets wordt
                            www.minnev.be
                            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lies in zwart wit

                              Je hebt mensen voor wie fotografie blijkbaar meer een opeenstapeling van regeltjes is waaraan moet voldaan worden dan dat een foto aanspreekt !
                              Tecnisch is dit niet perfect - weet ik ook -maar als ik moet kiezen tussen technisch perfect en sprekend - dan weet ik wat te kiezen .
                              En Lies was zelf ook zeer tevreden , dat is toch ook cruciaal !
                              Heb ook enkele high-contrast gemaakt , maar dan ziet ze er 22 a 23 jaar uit - en Lies was toen 17 -das dus geen optie (voor haar :-) )

                              Comment

                              Working...
                              X