Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viki

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Viki

Shooting van verleden zondag

Viki, on Flickr

Technische info voor de kurieuzeneuzen:
    - Key: 80x100 softbox camera links en parallel met de muur, lichtsterkte op f/11
    - Reflector 1mx2m rechts van het model (piepschuim plaat )
    - Kick: 40x140 stripbox met grid rechts (grid = om de witte achtergrond niet te belichten en grijs te houden)
    - Nikon D700 met 85mm f/1.4 Nikkor lens, ingesteld op f/11
    Last edited by Gerald Photo; 18 november 2012, 22:26.
    Portret fotograaf

Re: Viki

vrolijke dame. volgens mij is hij beetje te vescherpt. en haar oogwit is wel erg blauw.

misschien beetje miepig maar jammer van de rare print op haar rechterborst het lijkt nu net of je verkeerd gecloned hebt.

Comment

leuk en een spontane uitstraling.
      vind de opmaak net wat tè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrsNuke87 Bekijk bericht
        vrolijke dame. volgens mij is hij beetje te vescherpt. en haar oogwit is wel erg blauw.

misschien beetje miepig maar jammer van de rare print op haar rechterborst het lijkt nu net of je verkeerd gecloned hebt.
        Ja als ik het minder blauw maak dan word het gezicht te rood. 't Is een beetje de middenweg.

Dat motief stond zo op de trui, ik heb nergens gecloned of zo op die foto.
        Portret fotograaf

Comment

leuke kleurreflectie in haar ogen
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerald Photo Bekijk bericht
            Ja als ik het minder blauw maak dan word het gezicht te rood. 't Is een beetje de middenweg.
            Dat blauw kan je toch lokaal minderen !?
            Zou het overwegen, want nu is het te artificieel.

greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

Comment

zo scherp als een mes en dan bedoel ik de oververscherping...
              Verder wel een leuk shot hoor.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                zo scherp als een mes en dan bedoel ik de oververscherping...
                Verder wel een leuk shot hoor.
                Nikkor prime lens aan f/11. Dat is idd scherp. Ik heb enkel een ietsje pietsie scherpte toegevoegd op de ogen en lippen. Echt weinig. De verschaling van Flikr verscherpt ook nog heb ik al ondervonden.
                De verscherping die ik toepas is op schaal van 0,8 pixel en dan nog enkel op de hi-rest foto.
                Portret fotograaf

Comment

Nikkor prime lens aan f/11. Dat is idd scherp. Ik heb enkel een ietsje pietsie scherpte toegevoegd op de ogen en lippen. Echt weinig. De verschaling van Flikr verscherpt ook nog heb ik al ondervonden.
                  De verscherping die ik toepas is op schaal van 0,8 pixel en dan nog enkel op de hi-rest foto.
                  Rekening houdend hiermee toch proberen een gulden middenweg te vinden want het blijft een messcherpe foto..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik heb het wit vd ogen gedesatureerd om de blauwe schijn eruit te halen (doch zag ik die niet zo sterk, wel is er de reflectie vh licht blauw, dat is normaal).

Voor de scherpte heb ik er nog mee gespeeld, uitgeschakeld, full res op Flickr geplaatst, zelf verschaald en op Flickr geplaatst... De reductie blijft scherp in die wimpers, ze zijn nu eenmaal mooi uiteen en gewoon scherp. Er is niet veel aan te doen behalve een blur filter toevoegen maar dat wil ik niet doen.
                    Last edited by Gerald Photo; 19 november 2012, 07:06.
                    Portret fotograaf

Comment

Ik heb het wit vd ogen gedesatureerd om de blauwe schijn eruit te halen (doch zag ik die niet zo sterk, wel is er de reflectie vh licht blauw, dat is normaal).

Voor de scherpte heb ik er nog mee gespeeld, uitgeschakeld, full res op Flickr geplaatst, zelf verschaald en op Flickr geplaatst... De reductie blijft scherp in die wimpers, ze zijn nu eenmaal mooi uiteen en gewoon scherp. Er is niet veel aan te doen behalve een blur filter toevoegen maar dat wil ik niet doen.
                      Als ik op je link naar de host klik zie ik die messcherpe foto niet..Maar wel een perfect shot..
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

En ook de juiste weg ;-)
                        Mooi Portret

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Als ik op je link naar de host klik zie ik die messcherpe foto niet..Maar wel een perfect shot..
                          Ja dat is net wat ik bedoel met de verschaling van Flickr. De hogere resolutie als je erop klikt is niet zo verscherpt. Hun verschalingsalgoritme zal een verscherpende versie zijn zoals Bicubic Sharp of Lanczos 2.
                          Portret fotograaf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht

En ook de juiste weg ;-)
                            Mooi Portret
                            Thanks gNo
                            Portret fotograaf

Comment

Via de link ziet het er veel mooier uit, een beetje een Flickr probleem (of een BD probleem die het niet toelaat op 1024pix te posten) Daarom post ik steeds een te kleine foto met een link naar de grote. Mooie foto!
                              Flickr

Comment

Working...
                              X