http://i558.photobucket.com/albums/s.../annelore1.jpg
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
annelore
Collapse
X
-
-
Re: annelore
[EMAIL=""]Last edited by pascaldanvers; 12 oktober 2012, 18:00.nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
www.pascaldanvers.com
-
Hallo,
Dit zou een mooie en "spannende" foto kunnen geweest zijn ...
Die pint voor het gezicht maakt dat er bijna geen expressie te zien is en ik denk dat het een mooie jongedame is van wie het gezicht gezien mag worden. De pint geeft ook geen meerwaarde aan deze foto.
Je ziet ook de "indrukken" van de BH in de rug - tijdig laten uittrekken om dit te voorkomen.
Het slipje geeft zo ook de "gekke" indruk - erzonder was het zeker meer "naturel".
Het rechter been is nogal donker met een storende lichtere plek.
Nogal wat kritiek dus, maar er zitten veel meer mogelijkheden in deze setting IMHO.
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Pascal,
Ik vind dit best een goede opname met een goede ZW PP , alleen heb ik een paar puntjes die je opname nog beter kunnen maken. En daar gaat het hem uiteindelijk om.
Op de onderstaande foto heb ik en paar zones aangebracht waar ik wat extra aandacht zou aan besteden tijdens de shoot en /of in the PP.
De gele circles zijn zones die wat storend zijn in de plaat:
1. De BH sporen in de huid, als je naakt opnames maakt laat dan steeds het model met losse kledij komen en geef haar of hem de tijd om eventuele sporen op de huid te laten normaliseren. Of je bewerkt het nadien. Het is altijd beter voor de shoot.
2. De luster, die zou ik wel weglaten. Die zit nu juist naast het aandachtspunt van de plaat (het gelaat van het meisje) en vraagt teveel aandacht. Ofwel tijdens de opname wat meer opzij, weghalen of in de PP verwijderen.
3. De zone rond het glas, gelaat , handen en armen zijn een beetje een kluwen, wat in de eerste plaats het mooie gelaat van het model maskeert. En ten tweede het vrij druk maakt. Misschien was het beter als het glas niet voor het gezicht werd gehouden, en de armen een beetje een andere pose.
De rode lijnen duiden een verticaal perspectief verloop aan. Aan de raam kozijnen kan je merken dat het camera vlak niet paralel stond aan het raam en dat je iets omhoog hebt gemikt. Nu is dat geen probleem, maar wanneer je met lijnen werkt zoals de ramen dan zullen die verlopen . Staan deze lijnen langsheen de rand van een foto dan vallen deze extra op. Dit kan je makkelijk oplossen in PS met Transform- perspectief.
En als laatste zou ik al die kleine attributen op de vensterbank gewoon verwijderen.
Groetjes SteveEen fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment
-
-
Dank voor de opbouwende kritiek ! Dit is inderdaad wat slordig ...
grt,
Pascalnikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
www.pascaldanvers.com
Comment
Comment