Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peak A Boo !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peak A Boo !



    smile ! ...it confuses people ...

  • #2
    Re: Peak A Boo !

    Vind het idee leuk maar twee flitsers op het kindje vind ik persoonlijk 'not done'. Het geheel lijkt hierdoor platgeflitst.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

    Comment


    • #3
      Re: Peak A Boo !

      Alvast beter dan die gele op je FB.

      Dit is zo een beetje een standaard studiofoto die je ook zou krijgen op van die 'standjes' soms in de carrefour of zo. Op zich niets mis mee, maar ik zou ook met 1 lamp werken. Ik noem het niet perse platgeflitst, maar indien je dan toch met 2 flitsen wil werken zou ik toch een verschillende sterkte gebruiken.
      Maar de prachtige kijkers van het kind maken veel goed.
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Peak A Boo !

        ah en ik wil bijleren,2 flitsers dus not done...why not ...?
        smile ! ...it confuses people ...

        Comment


        • #5
          Re: Peak A Boo !

          Om het geheel natuurlijker laten over te komen. Er is ook maar 1 zon. Er is mij verteld om op een rechthoekige softbox een kruis te maken met een zwarte band om een windoweffect te krijgen. Ik heb mijn fotos laten kijken aan een bekende fotograaf die het koningshuis heeft gefotogrageerd en gaf mij nul op tien omdat ik twee lichtbronnen gebruikte op het model.
          Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

          Comment


          • #6
            Re: Peak A Boo !

            Dank voor je uitleg ! En je hebt een punt
            gelukkig zijn de ouders er alvast gek op ...
            smile ! ...it confuses people ...

            Comment


            • #7
              Re: Peak A Boo !

              Ik zou toch die emmer eventjes rechtzetten.
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Peak A Boo !

                Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
                Dank voor je uitleg ! En je hebt een punt
                gelukkig zijn de ouders er alvast gek op ...
                Dat kan ik goed geloven. Maar oefen toch maar eens met één lichtbron. Een wereld van verschil. Zo creeer je ook meer diepte in je foto
                Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                Comment


                • #9
                  Re: Peak A Boo !

                  Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
                  Dat kan ik goed geloven. Maar oefen toch maar eens met één lichtbron. Een wereld van verschil. Zo creeer je ook meer diepte in je foto

                  ben ik het mee eens.

                  voor de rest erg leuk plaatje en prachtige grote kijkers

                  Comment


                  • #10
                    Re: Peak A Boo !

                    Ik zou niet weten waarom twee lichtbronnen uit den boze zijn. Je kan een klein onderwerp met 1 box belichten, maar als je toch voor een witte achtergrond soort plaat gaat, is dit goed gedaan, met name alles mooi belicht. Dit is ook niet platgeflitst. Zie hier echt niets negatief qua belichting. zie wel twee rode streepjes tussen handen en oren en je hebt je contrast te veel aangepast van linksboven naar rechtsonder. Ook is de linkerkand van de mand wat gekarteld.
                    My Website : http://www.ineedair.org
                    Music / Painting / Motion Graphics / Image
                    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Peak A Boo !

                      Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                      Ik zou niet weten waarom twee lichtbronnen uit den boze zijn. Je kan een klein onderwerp met 1 box belichten, maar als je toch voor een witte achtergrond soort plaat gaat, is dit goed gedaan, met name alles mooi belicht. Dit is ook niet platgeflitst.
                      Reken mij hier ook maar bij
                      Over de ratio tussen de 2 kan je discussiëren, maar het levert in dit geval (vind ik) heel leuke catch lights op
                      Groeten Dirk
                      Website : http://www.gakrid.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Peak A Boo !

                        tja...de twee rode streepjes...mannekes het gaat hier om een modelletje van 5 maand oud, dat doet niets op commando ...
                        het gaat hier om een verkleinde versie, de gekartelde mand is bij mij niet zichtbaar
                        waarom heb ik twee softboxen gebruikt...omdat ik één , geen groot reflectiepaneel voor handen had, en twee idd alles zo mooi mogelijk wou uitlichten,

                        de plaat bracht bij mij direct een big smile naar boven...daarmee dat ik hem wou delen...
                        smile ! ...it confuses people ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Peak A Boo !

                          een wit laken is een groot reflectiepaneel.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Peak A Boo !

                            Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
                            Vind het idee leuk maar twee flitsers op het kindje vind ik persoonlijk 'not done'. Het geheel lijkt hierdoor platgeflitst.
                            Sorry als ik het zeg: dit is toch wel je reinste zever!
                            Leren omgaan met licht!

                            En als je het verhaaltje wil laten opgaan van "er is toch ook maar één zon"... dan zeg ik: "Juist, er is maar één zon en heel de wereld is een reflectiepaneel!"
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: Peak A Boo !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                              Sorry als ik het zeg: dit is toch wel je reinste zever!
                              Leren omgaan met licht!

                              En als je het verhaaltje wil laten opgaan van "er is toch ook maar één zon"... dan zeg ik: "Juist, er is maar één zon en heel de wereld is een reflectiepaneel!"
                              Ik weet niet of ge kunt lezen maar ik zeg toch "Persoonlijk". Wat de rest ermee doet is hun zaak. Vind het nogal een cru reactie. Het werken met één flitsbox vind ik mooier voor DIT soort fotografie. Het is een klein kindje en hierop twee grote flitsboxen zetten is nogal beangstigend voor het modelletje. Trouwens, werken met één flits is gemakkelijker dan met twee.
                              Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                              Comment

                              Working...
                              X