Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dit is zo een beetje een standaard studiofoto die je ook zou krijgen op van die 'standjes' soms in de carrefour of zo. Op zich niets mis mee, maar ik zou ook met 1 lamp werken. Ik noem het niet perse platgeflitst, maar indien je dan toch met 2 flitsen wil werken zou ik toch een verschillende sterkte gebruiken.
Maar de prachtige kijkers van het kind maken veel goed.
Om het geheel natuurlijker laten over te komen. Er is ook maar 1 zon. Er is mij verteld om op een rechthoekige softbox een kruis te maken met een zwarte band om een windoweffect te krijgen. Ik heb mijn fotos laten kijken aan een bekende fotograaf die het koningshuis heeft gefotogrageerd en gaf mij nul op tien omdat ik twee lichtbronnen gebruikte op het model.
Ik zou niet weten waarom twee lichtbronnen uit den boze zijn. Je kan een klein onderwerp met 1 box belichten, maar als je toch voor een witte achtergrond soort plaat gaat, is dit goed gedaan, met name alles mooi belicht. Dit is ook niet platgeflitst. Zie hier echt niets negatief qua belichting. zie wel twee rode streepjes tussen handen en oren en je hebt je contrast te veel aangepast van linksboven naar rechtsonder. Ook is de linkerkand van de mand wat gekarteld.
Ik zou niet weten waarom twee lichtbronnen uit den boze zijn. Je kan een klein onderwerp met 1 box belichten, maar als je toch voor een witte achtergrond soort plaat gaat, is dit goed gedaan, met name alles mooi belicht. Dit is ook niet platgeflitst.
Reken mij hier ook maar bij
Over de ratio tussen de 2 kan je discussiëren, maar het levert in dit geval (vind ik) heel leuke catch lights op
tja...de twee rode streepjes...mannekes het gaat hier om een modelletje van 5 maand oud, dat doet niets op commando ...
het gaat hier om een verkleinde versie, de gekartelde mand is bij mij niet zichtbaar
waarom heb ik twee softboxen gebruikt...omdat ik één , geen groot reflectiepaneel voor handen had, en twee idd alles zo mooi mogelijk wou uitlichten,
de plaat bracht bij mij direct een big smile naar boven...daarmee dat ik hem wou delen...
Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografieBekijk bericht
Vind het idee leuk maar twee flitsers op het kindje vind ik persoonlijk 'not done'. Het geheel lijkt hierdoor platgeflitst.
Sorry als ik het zeg: dit is toch wel je reinste zever!
Leren omgaan met licht!
En als je het verhaaltje wil laten opgaan van "er is toch ook maar één zon"... dan zeg ik: "Juist, er is maar één zon en heel de wereld is een reflectiepaneel!"
Sorry als ik het zeg: dit is toch wel je reinste zever!
Leren omgaan met licht!
En als je het verhaaltje wil laten opgaan van "er is toch ook maar één zon"... dan zeg ik: "Juist, er is maar één zon en heel de wereld is een reflectiepaneel!"
Ik weet niet of ge kunt lezen maar ik zeg toch "Persoonlijk". Wat de rest ermee doet is hun zaak. Vind het nogal een cru reactie. Het werken met één flitsbox vind ik mooier voor DIT soort fotografie. Het is een klein kindje en hierop twee grote flitsboxen zetten is nogal beangstigend voor het modelletje. Trouwens, werken met één flits is gemakkelijker dan met twee.
Comment