Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peak A Boo !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Peak A Boo !

    Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
    Ik weet niet of ge kunt lezen maar ik zeg toch "Persoonlijk". Wat de rest ermee doet is hun zaak. Vind het nogal een cru reactie. Het werken met één flitsbox vind ik mooier voor DIT soort fotografie. Het is een klein kindje en hierop twee grote flitsboxen zetten is nogal beangstigend voor het modelletje. Trouwens, werken met één flits is gemakkelijker dan met twee.
    Elk z'n mening natuurlijk. En wat werkt voor jou, waarom zou je dat overboord moeten gooien voor een mening van een ander?

    maar, jammergenoeg ook met je laatste zinnetje ga ik niet 't akkoord: Ik vind het juist moeilijker om met enkel 1 flits te werken. Hij 'lijkt' gemakkelijker omdat je maar "één" licht te manipuleren hebt... maar... je moet eigenlijk niet echt rekening houden met je enkel licht, maar veeeeeel meer met je lichtreflecties, want met het gebruik van één flitser zijn je natuurlijke reflecties veel moeilijker onder controle te houden.

    Soit, interessante discussie alvast!
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #17
      Re: Peak A Boo !

      IK vind deze foto wel iets hebben, kleurijk, helder en vlak. Wat het vlakke betreft , dat probeert men toch steeds te vermijden en wat dieptewerking in het beeld te krijgen. Voor bepaalde toepassingen kan een vlak beeld best passen zoals pack shots. Dus ik ga dit niet afkraken. Waar ik het wel volledig met oneens ben is de bewering met statements "Not done" en het verhaal van het licht. In de fotografie "kan alles", de "Not Done" is een persoonlijke grens die iedere fotograaf voor zichzelf moet bepalen.

      Nu de belichting; gebruik je geen, een, twee, drie of meerdere lichtbronnen wat maakt het uit. De kunst is het licht te beheren en controleren zodanig dat het effect/sfeer is wat jij wenst te creëren in de opname. Zelfs met meerdere lichtbronnen kan je best diepte creëren, eigenlijk zelfs meer als met minder bronnen. Had je bij deze opname de functie van hoofdlicht aan een flitser toegewezen en de andere als invullicht dan had je meer diepte gekregen vanwege de schaduw werking en licht verloop. (invullicht 1 tot 2 stops lager bvb). Was het de bedoeling om een weinig elastische plaat te maken (geen verlopen) zoals deze, dan lijkt het wat vlak met een egale belichting (zelfde stops op beide flitsers).

      Groet Flash

      Groet Flash
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #18
        Re: Peak A Boo !

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Elk z'n mening natuurlijk. En wat werkt voor jou, waarom zou je dat overboord moeten gooien voor een mening van een ander?

        maar, jammergenoeg ook met je laatste zinnetje ga ik niet 't akkoord: Ik vind het juist moeilijker om met enkel 1 flits te werken. Hij 'lijkt' gemakkelijker omdat je maar "één" licht te manipuleren hebt... maar... je moet eigenlijk niet echt rekening houden met je enkel licht, maar veeeeeel meer met je lichtreflecties, want met het gebruik van één flitser zijn je natuurlijke reflecties veel moeilijker onder controle te houden.

        Soit, interessante discussie alvast!
        Ja hoor intersessante discussie. Blijkbaar is het een kwestie van smaak en kunde.. Wat voor de één moeilijker is, is voor de andere gemakkelijker. Ik heb dus altijd één octobox op het model staan en twee flitsen op de achtergrond voor een egale belichting te krijgen. Ik werkte vroeger met twee lichtbronnen op de kinderen, maar kreeg de indruk dat ze hierdoor meer angsten had,.. eigenlijk werk ik liever met natuurlijk licht voor babyfotografie, maar dit is niet altijd mogelijk. Ik zeg niet dat iedereen met één lichtbron moet werken maar wou eigenlijk gewoon aangeven dat de creator het eens moet proberen met één lichtbron. Kwestie van het verschil eens te zien. Meer niet....
        Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

        Comment


        • #19
          Re: Peak A Boo !

          Ik gebruik altijd maar 1 Lampje
          en om flashplash even bij te treden in fotografie is er geen regel
          tenzij je voor uzelfs uitmaakt of je binnen de lijntjes kleurt

          Comment


          • #20
            Re: Peak A Boo !

            Plat of vlak zou ik dit niet durven noemen. Wel zo dat je door compositie ook diepte kan scheppen, wat hier niet zo is (maar lijkt me niet nodig in dit plaatje)
            1, 2, 3 of 20 lichtbronnen... Ieder zijn favoriete manier van werken, ieder zijn smaak.

            OT: leuke foto met leuke kleuren, maar wat hem voor mij echt super maakt is het gevoel dat hij zijn mand lijkt te willen opeten
            Groet, Philippe

            Meer en andere belekens op Facebook

            Comment

            Working...
            X