Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

half godness

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: half godness

@fernandez : gelijk heb je .streven naar 100% is altijd nobel
    Echter hoe "specialer" een foto is. lees buiten het standaard en buiten de regeltjes hoe meer je een zwart/wit visie krijgt.
    als we kijken hier naar de speciale kadrage, low-key- frontaal naakt dan smijt je een hoop factoren samen die zo not done zijn dat je veel haters krijgt maar daar heb ik geen prob mee.

@Vinnydizzy : die hand is idd niet het beste. binnen de kadrage dieik wou kreeg ik het niet goed. als ze haar heupen kantelde dan was het niet "puur" genoeg meer naar mijn zin. was dus een dualiteit.

zie link om te begrijpen wat ik bedoel

www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
      @fernandez : gelijk heb je .streven naar 100% is altijd nobel
      Echter hoe "specialer" een foto is. lees buiten het standaard en buiten de regeltjes hoe meer je een zwart/wit visie krijgt.
      als we kijken hier naar de speciale kadrage, low-key- frontaal naakt dan smijt je een hoop factoren samen die zo not done zijn dat je veel haters krijgt maar daar heb ik geen prob mee.
      Allemaal goed en wel, maar als je zo'n foto, met die 'elementen' zou posten, die technisch écht goed was én interessant, kreeg je toch 80% pro hoor
      Hij is gewoon een beetje 'basic' en dan gaan zo'n elementen het verschil maken.
      Tis geen foto waar ik naar zou blijven kijken
      www.minnev.be
      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
        Allemaal goed en wel, maar als je zo'n foto, met die 'elementen' zou posten, die technisch écht goed was én interessant, kreeg je toch 80% pro hoor
        Hij is gewoon een beetje 'basic' en dan gaan zo'n elementen het verschil maken.
        Tis geen foto waar ik naar zou blijven kijken
        Je mist een beetje het punt dat Tach hier maakt. Zo'n opmerking over het histogram bijvoorbeeld is een middel, een sofisme eigenlijk die de opinie over iets moet ondersteunen (gefundeerd of ongefundeerd).
        Of zoals in de volksmond wel eens gezegd wordt; je vindt altijd een stok,.... alleen zoek je die stok slechts in bepaalde gevallen; en daar vind je dan de werkelijke opinie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
          Je mist een beetje het punt dat Tach hier maakt. Zo'n opmerking over het histogram bijvoorbeeld is een middel, een sofisme eigenlijk die de opinie over iets moet ondersteunen (gefundeerd of ongefundeerd).
          Of zoals in de volksmond wel eens gezegd wordt; je vindt altijd een stok,.... alleen zoek je die stok slechts in bepaalde gevallen; en daar vind je dan de werkelijke opinie.
          Dit ging niet over dat histogram, als je goed leest was wat ik citeerde een reactie op Fernandez zijn comment, waar niet over histogrammen of welk middel dan ook gesproken werd
          www.minnev.be
          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Beargumenteer je vriendelijke opmerking eens aub.
            De vorm van dit histogram klopt wel , maar loopt niet door naar 255, maar hakkelt al bij 128. Zelfs bij een correcte lowkey en highkey zijn pixels van 0 tot 255 te vinden, zij het in veel mindere mate.

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Lowkey geeft altijd een histogram als dit. Dus beetje kansloze opmerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
              @monica : met alle respect maar denk dat u beter even eerst leert wat de verschillende secties van een histogram betekenen.
              Sjonge jonge

Ik ben en blijf van mening dat een goed belichte foto pixels over de hele range heeft in het histogram , van 0 tot 255...lowkey of highkey of niet, want met uw antwoord heeft u mij voor geen meter weten te overtuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach;3582505[url
                https://dl.dropbox.com/u/37272877/Kelly-%20FAC_9834FAC_9834.jpg[/url]
                Het is misschien appelen met peren vergelijken, maar dit vind ik wel een heel mooi beeld.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Misschien moeten we de foto's achterwegen laten. Enkel maar het histogram, de volle exift-table, compositielijnenschets, 3d model lichtopstelling, technische specificaties lens en body

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IL Corvo Bekijk bericht
                    Misschien moeten we de foto's achterwegen laten. Enkel maar het histogram, de volle exift-table, compositielijnenschets, 3d model lichtopstelling, technische specificaties lens en body
                    tja...of een heel model)(.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door il corvo Bekijk bericht
                      misschien moeten we de foto's achterwegen laten. Enkel maar het histogram, de volle exift-table, compositielijnenschets, 3d model lichtopstelling, technische specificaties lens en body
                      +1. :d

Comment

Beste Monica,

dat is uw mening en je bent er heilig van overtuigd maar als jij vindt dat de waarheid op die website staat en hun voorbeeld van een low key voor jou een low key is dan is dat maar zo en dan krijg je 100% gelijk van mij. Echter ben ik er zelf 100% van overtuigd dat het merendeel van de fotografen aan wie u zou vragen of dat een low key is op die website, dat ze resoluut neen antwoorden. Ookal is het volgens de pure theoretische wetmatigheid wel zo want het merendeel van de pixels zit aan de linker zijde van het histogram.
                        echter kan ik u 10tallen foto's voorleggen met eenidentiek histogram maar geheel niet low key zijn en wat gaat u dan doen met uw linkje naar die website? een andere zoeken om uw gelijk te halen? ps: knip het witte randje eens weg dan heb je nog meer gelijk.

post als van fernandeze en anderen hebben een meerwaarde en juich ik dan ook toe.Want net dat is het doel ven een foto te posten. Opmerkingen krijgen die iets zeggen over het gevoel dat de mensen er bij krijgen en zo zien wie op wat hoe reageert/ageert.
                        Die meerwaarde van u ben ik nog steeds naar op zoek. voor mij is fotografie heen theoretisch iets maar een "schaduwgevecht" in praktijk.

@Il Corvo : tja het is dan ook een forum hé. theoretici met hopen. De grootste poster hier heeft denk ik zelf nog nooit een foto gepost. dat zegt voldoende.

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Sjonge jonge

Ik ben en blijf van mening dat een goed belichte foto pixels over de hele range heeft in het histogram , van 0 tot 255...lowkey of highkey of niet, want met uw antwoord heeft u mij voor geen meter weten te overtuigen.

Comment

Volgens mij staat je lichtbron te laag en verkeerd, en is ze te klein. Als je de ruimte links wil gebruiken als negatieve ruimte had je beter de hand in de zij geplaatst zodat de elleboog naar de hoek wijst en van dat zwarte vlak een negatieve ruimte maakt.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

@indeerair : waar leid je dat uit af ? (vraag uit interesse alweer om te weten hoe mensen naar een foto kijken)

Comment

Stach...prachtig belichte foto

Comment

Beste Stach, ik vind toch dat je Monica enige credits mag geven hoor.
                                Als je de treshold-oplicht methode gebruikt zie je dat je nog heel wat verbetering aan deze foto kunt uitvoeren met deze simpele toepassing. Kijk ik dan terug naar het histogram waar Monica aan refereert heeft ze meer dan een punt.

Dus een kansloze opmerking om het histogram erbij te halen is dit zeker niet hoor. En daar heeft low-key of high-key weinig mee te maken. Ik kan u histogrammen tonen van high-key én van low-key foto's die het volledige histogram bedekken in de breedte.

Betreft de opmerking van belichting die te klein zou zijn, terecht: dat merk je aan de belichting op het hoofd, loopt in schaduw af naar boven.
                                Het kan natuurlijk zo bedoeld zijn
                                www.brunodyserinck.be
                                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Working...
                                X