Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

half godness

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • half godness


    Photographer : me
    model : Kelly
    Lights : strip light
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

  • #2
    Re: half godness

    Om eerlijk te zijn vind ik dit maar wat zwak, te ondermaats voor de showcase sinds ik niet echt
    overtuigd ben van zowel de technische als esthetische waarde van dit beeld. Het is zo plat en de
    belichting in het gezicht en op het haar vind ik zelfs slecht, waarschijnlijk omdat het haar volledig
    wegtrekt in de achtergrond. Wat de cadrage betreft, ik kan in het idee komen, maar de uitvoering
    ervan spreekt helaas ook niet tot de verbeelding. Volgende keer uw "godness" wat meer in het licht
    dopen en ophelderen, zou al helpen denk ik. Nu, ik zie wel liever experimentele foto's met naakt dan
    naakt en bedekt naakt dat overgoten is met een laag commerciële boegt, dus dat is al een positieve
    richting die je uitgaat volgens mij.

    Comment


    • #3
      Re: half godness

      Wat vind jezelf van het histogram van deze foto en wat zegt dat over je belichting?




      Een flinke S-curve doet al wonderen met deze foto!
      Last edited by Monica; 18 juni 2012, 01:20.

      Comment


      • #4
        Re: half godness

        Tsjah, low key is het wel... Maar van zo'n beeld een curve bekijken; dan weet je ook wel hoe die eruit zal zien. Waar de grens tussen lichaam en duisternis nog net te onderscheiden is, moest dat misschien ook wel het geval zijn met het haar (een flitserke achterop het hoofd mikken misschien). En de onderkant dan misschien terug iets meer laten verdwijnen in de duisternis...

        Niet evident,
        F.

        Comment


        • #5
          Re: half godness

          tja..wel leuk hoor maar zie er liever twee.
          en die hand op deze manier...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: half godness

            @monica : met alle respect maar denk dat u beter even eerst leert wat de verschillende secties van een histogram betekenen.
            @fernandez : smaken verschillen en respecteer dan ook je mening. de ene vindt het super en de andere slecht.

            algemeen : in het haar zit nog alle detail en de full res geeft nog duidelijk afscheiding
            www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

            Comment


            • #7
              Re: half godness

              Ik volg Fernandes.
              Uitwerking kon een pak beter.
              www.minnev.be
              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: half godness

                Je hebt al een goeie basis en een aparte kadrage.
                Persoonlijk vind ik de hand wat teveel in de hoek gedrumd zitten. Misschien was het eventueel mooi dat de arm de leegte links wat kon opvullen?

                Betreft omzetting: een stuk te grijs. Misschien toch nog wat met je levels aan de slag gaan, er zit zeker meer in!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: half godness

                  Misschien ook even de titel corrigeren? Ik veronderstel dat het een 'half goddess' moet zijn. Wat de foto betreft volg ik de anderen: met een wat bijgestuurde bewerking wordt dit een knappe foto - mooi model, interessante beelduitsnede, de rest volgt wel
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • #10
                    Re: half godness

                    @vinnydizz. heb met de levels gespeeld om hardere contrasten te krijgen. (waar ik normaal heel erg van hou) maar bij deze foto beviel het me echt niet. vond het niet passen maar ik begrijp je visie wel. (want had ze ook eerst gedaan)
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                    Comment


                    • #11
                      Re: half godness

                      wel spijtig want deze foto vind ik nu ook niet zo geslaagd, maar ieder zijn meug

                      Comment


                      • #12
                        Re: half godness

                        Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                        smaken verschillen en respecteer dan ook je mening. de ene vindt het super en de andere slecht.
                        Ja natuurlijk heb je voor elk beeld voorstanders en tegenstanders en naar gelang hoe
                        belangrijk je het vindt dat anderen je werk goed vinden kan je oordelen voor jezelf tot in
                        hoeverre je gaat luisteren naar de mening van anderen. Maar weet dat als je fotografie ook
                        maakt voor een groter publiek dan eigen gezin/naasten dat je dan niet tevreden moet zijn
                        wanneer 50% van het publiek (dat je zelf creëert bvb. zoals op dit forum) positief is over
                        het resultaat, want dat is te weinig (in mijn ogen).

                        Niet alles is 50/50. Puntensystemen in ons middelbare onderwijs wel, dan mag je 50%
                        hebben van de nodige kennis, dat stimuleert wel de middelmatigheid waarin we leven.
                        Maar trek dit soort dingen niet door naar kunst, want dat is wat velen tegenwoordig
                        denken, dat als een paar het goed vinden dat het de moeite is. Ik mik zelf toch zeker naar
                        een 75% tot 80% tevredenheid per beeld dat ik openbaar deel, want anders ben je gewoon
                        niet aan het presteren en zo neem je deel aan de middelmatigheid die heerst en op lange
                        termijn gezien is dat echt eerder een negatieve input dan een positieve.

                        Ik zeg niet dat je je best niet doet dus versta me zeker niet verkeerd en ik ben blij dat je
                        open staat naar, of toch op z'n minst andermans kritiek respecteert. Maar gewoon wat materiaal
                        om over na te denken. Waarom voor 50% gaan als 75% misschien ook binnen handbereik
                        ligt. Ik zie hier vooral minder positieve reacties en doe zoals ik en reken de meningen van
                        naasten en Facebook-vrienden niet mee in dat percentage, dat levert alleen maar een
                        overvloed aan 'verplichte' positieve commentaar die niet altijd even toepasselijk is. Op dit
                        forum, onder mede-fotografen zullen de meningen al wat eerlijker en toepasselijker zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: half godness

                          Een hele mooie lowkey, en iedereen weet dat in een lowkey de donkere tinten niet altijd te onderscheiden zijn.
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: half godness

                            Mooie foto vind ik het!

                            Wat betreft de rechterarm...ze heeft een tattouage op haar onderarm, misschien dat daar wat mee kon worden gedaan?
                            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: half godness

                              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Wat vind jezelf van het histogram van deze foto en wat zegt dat over je belichting?




                              Een flinke S-curve doet al wonderen met deze foto!
                              Lowkey geeft altijd een histogram als dit. Dus beetje kansloze opmerking
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X