Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Om eerlijk te zijn vind ik dit maar wat zwak, te ondermaats voor de showcase sinds ik niet echt
overtuigd ben van zowel de technische als esthetische waarde van dit beeld. Het is zo plat en de
belichting in het gezicht en op het haar vind ik zelfs slecht, waarschijnlijk omdat het haar volledig
wegtrekt in de achtergrond. Wat de cadrage betreft, ik kan in het idee komen, maar de uitvoering
ervan spreekt helaas ook niet tot de verbeelding. Volgende keer uw "godness" wat meer in het licht
dopen en ophelderen, zou al helpen denk ik. Nu, ik zie wel liever experimentele foto's met naakt dan
naakt en bedekt naakt dat overgoten is met een laag commerciële boegt, dus dat is al een positieve
richting die je uitgaat volgens mij.
Tsjah, low key is het wel... Maar van zo'n beeld een curve bekijken; dan weet je ook wel hoe die eruit zal zien. Waar de grens tussen lichaam en duisternis nog net te onderscheiden is, moest dat misschien ook wel het geval zijn met het haar (een flitserke achterop het hoofd mikken misschien). En de onderkant dan misschien terug iets meer laten verdwijnen in de duisternis...
@monica : met alle respect maar denk dat u beter even eerst leert wat de verschillende secties van een histogram betekenen.
@fernandez : smaken verschillen en respecteer dan ook je mening. de ene vindt het super en de andere slecht.
algemeen : in het haar zit nog alle detail en de full res geeft nog duidelijk afscheiding
www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future
Je hebt al een goeie basis en een aparte kadrage.
Persoonlijk vind ik de hand wat teveel in de hoek gedrumd zitten. Misschien was het eventueel mooi dat de arm de leegte links wat kon opvullen?
Betreft omzetting: een stuk te grijs. Misschien toch nog wat met je levels aan de slag gaan, er zit zeker meer in!
Misschien ook even de titel corrigeren? Ik veronderstel dat het een 'half goddess' moet zijn. Wat de foto betreft volg ik de anderen: met een wat bijgestuurde bewerking wordt dit een knappe foto - mooi model, interessante beelduitsnede, de rest volgt wel
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
@vinnydizz. heb met de levels gespeeld om hardere contrasten te krijgen. (waar ik normaal heel erg van hou) maar bij deze foto beviel het me echt niet. vond het niet passen maar ik begrijp je visie wel. (want had ze ook eerst gedaan)
www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future
smaken verschillen en respecteer dan ook je mening. de ene vindt het super en de andere slecht.
Ja natuurlijk heb je voor elk beeld voorstanders en tegenstanders en naar gelang hoe
belangrijk je het vindt dat anderen je werk goed vinden kan je oordelen voor jezelf tot in
hoeverre je gaat luisteren naar de mening van anderen. Maar weet dat als je fotografie ook
maakt voor een groter publiek dan eigen gezin/naasten dat je dan niet tevreden moet zijn
wanneer 50% van het publiek (dat je zelf creëert bvb. zoals op dit forum) positief is over
het resultaat, want dat is te weinig (in mijn ogen).
Niet alles is 50/50. Puntensystemen in ons middelbare onderwijs wel, dan mag je 50%
hebben van de nodige kennis, dat stimuleert wel de middelmatigheid waarin we leven.
Maar trek dit soort dingen niet door naar kunst, want dat is wat velen tegenwoordig
denken, dat als een paar het goed vinden dat het de moeite is. Ik mik zelf toch zeker naar
een 75% tot 80% tevredenheid per beeld dat ik openbaar deel, want anders ben je gewoon
niet aan het presteren en zo neem je deel aan de middelmatigheid die heerst en op lange
termijn gezien is dat echt eerder een negatieve input dan een positieve.
Ik zeg niet dat je je best niet doet dus versta me zeker niet verkeerd en ik ben blij dat je
open staat naar, of toch op z'n minst andermans kritiek respecteert. Maar gewoon wat materiaal
om over na te denken. Waarom voor 50% gaan als 75% misschien ook binnen handbereik
ligt. Ik zie hier vooral minder positieve reacties en doe zoals ik en reken de meningen van
naasten en Facebook-vrienden niet mee in dat percentage, dat levert alleen maar een
overvloed aan 'verplichte' positieve commentaar die niet altijd even toepasselijk is. Op dit
forum, onder mede-fotografen zullen de meningen al wat eerlijker en toepasselijker zijn.
Comment