Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Head down, girlie...NSFW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Head down, girlie...NSFW

Ik denk echt verkeerd begrepen te zijn en voel me dan ook verplicht om vooral mijn laatste post nog even toe te lichten.

-----
    Geloof het of niet, maar ik ben al jaren fan van Daniel's werk. Dat fotodan "het kan" staat dan ook volledig buiten discussie. Het was trouwens in geen enkel opzicht mijn bedoeling om de fotograaf persooonlijk aan te vallen (wat ik helaas nu wel begin te ondervinden in mijn richting).
    Het verbaasde mij wel dat over de opmerking die ik maakte zo flauw moest gedaan worden (rare stand van de duim zou liggen aan een implantaat en daarmee moest er maar over gezwegen worden?) en mogelijk zette dit ook wel de toon voor verdere commentaren en reacties.

Toen de titel dan reacties kreeg, had fotodan een tiental posts geleden gewoon kunnen zeggen: "De titel is misschien ongelukkig gekozen, nu ik dit allemaal lees", dan had nog steeds ieders mening gerespecteerd gebleven en was de kous al lang af.
    Maar nee, er werd voor gekozen om, in mijn ogen, opnieuw met een flauw excuusje en verdraaide vertaling te blijven verdedigen.

Dan had ik echt zoiets van "komaan, doe niet flauw" en wou ik dit ook gefundeerd gezegd krijgen, nogmaals zonder persoonlijk te worden.

---

Ik zie hier nu wel nog minstens één positief aspect aan de hele heisa:
    Door de reacties op fotodan's beeld, zijn nu wel enkele duidelijke verschillen in opvattingen naar boven gekomen tussen mijn manier van omgaan met / denken over modellen en die van fotodan en MadMax. (Het model "staat" er en de fotograaf "werkt" ermee tot hij "zijn beeld bekomt / De fotograaf is kunstenaar, het model is object / de uitdaging bestaat erin om modellen naar te zetten zoals de fotograaf het wil / het model moet gewoon doen wat ik zeg /...)
    Dit kan een wederzijds begrip voor elkaars werk en elkaars reacties/commentaren alleen maar ten goede komen. En ik hoop dat we nog veel reacties op elkaars werk mogen geven !
    http://www.kimschollaert.be
    http://www.fashionbelgium.be

Comment

Jörgen Mijn Blabla gaat niet over uw samenwerking met een model, dat heb ik ook aangegeven in mijn Comment

"Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er mij van bewust dat er shoot's zullen zijn waar het er ruig zal aan toe gaan, of dat er bepaalde zaken worden gezegd of geroepen, om een bepaalde sfeer te creëren en de modellen op een bepaalde manier te laten reageren, maar dat zal dan toch in samenspraak zijn met het model of vergis ik mij?"

Maar bepaalde zaken kun je gewoon niet tegen bepaalde personen zeggen.
      Probeer maar eens met Beatrix een afspraak te maken voor een shoot en als dat zou lukken, een toestemming te krijgen om deze zinnen en andere van het zelfde soort, te mogen gebruiken.
      "girlie .. head down and kiss tha floor."
      'kom op moppie.. .. kont naar achter .. tieten naar voren'
      Ik wens je veel geluk en dat is dan wat bij mij als bla bla overkomt
      "dat durf ik zeggen tegen....".
      Je zult maar zover kunnen gaan als het model toelaat. Dus het model heeft alle macht in handen ook al krijg je mischien de indruk van het tegendeel.
      Bijsturen en leiden dat is wat anders dat heb je als fotograaf zelf in handen.

In ieder geval bedankt voor de uitleg over de werking met een model vooral voor de beginners die hier ook een kijkje komen nemen.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Er is toch geen enkel reden om commentaar te geven over de titel, alleen het model heeft daarvoor het recht
        Wie zijn wij om en titel te beoordelen

ivm de duim, als ik deze vergelijk met de andere duim, zie ik niet veel verschil (model heeft nu eenmaal lange vingers en lange duimen),
        en ik vermoed ook dat de "mindere" duin (volgens sommige van jullie),
        een ring draagd net achter de kneukel, wat misschien een verkeerd beeld weergeeft

foto
        Last edited by Josv; 22 februari 2011, 11:41.
        Jos
        Site

Comment

@Robbie

(ik was ff op vakantie vandaar late reactie)

Het is in mijn geval een ja en een nee op jouw vraag.
          Een model heeft zeker NIET de macht in mijn geval.

Maar dat heeft meer te maken met wie/wie benadert voor een shoot.

STEL dat beatrix mij zou benaderen voor een shoot heeft zij te maken met MIJN voorwaarden .. kiest ze MIJ om mijn stijl en zal ze moeten doen wat IK zeg.

STEL dat IK beatrix zou benaderen voor een shoot, ligt de situatie anders. Dan zal ik mij moeten aanpassen aan haar wensen. En daar ligt het grote verschil.
          Neemt niet weg dat als zij erin zou toestemmen ze zich ook wel degelijk naar mijn regels zou moeten richten. Ze kent mijn werk en als ze hetzelfde resultaat zou willen, moet ik mijn ding kunnen doen.

En ja. Het is de toon die de muziek maakt en sommige fotografen kunnen heel ver gaan. Gelukkig heb ik tot op heden na 250+ shoots nog nooit de deksel op mijn grote neus gekregen maar ben er van overtuigd dat dit best een keer kan gebeuren.

Maar ik blijf erbij, dat als je dit soort shoots doet, er eerst een vorm van ijsbrekerij moet zijn.
          En als je bij dit soort poses zegt 'girlie kiss tha floor' ben ik er van overtuigd dat het model nog in de lach schiet ook
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

En als je bij dit soort poses zegt 'girlie kiss tha floor' ben ik er van overtuigd dat het model nog in de lach schiet ook
            Natuurlijk is dit 100% zo....ik heb eigenlijk ook nog nooit iets anders meegemaakt dan dit...gewoon plezier maken bij een shoot, maar...wel heeeeeel hard werken ook

En dat van dat deksel heb ik ook nog niet meegemaakt Jorgen...maar we houden elkaar in de toekomst op de hoogte hierover

Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
              Natuurlijk is dit 100% zo....ik heb eigenlijk ook nog nooit iets anders meegemaakt dan dit...gewoon plezier maken bij een shoot, maar...wel heeeeeel hard werken ook

En dat van dat deksel heb ik ook nog niet meegemaakt Jorgen...maar we houden elkaar in de toekomst op de hoogte hierover

Daniel
              Ik heb ze ook wel meegemaakt, maar minder gespitst op dit topic :P
              En ook meer in het begin van mijn shoots. Maar lachuh is het meestal wel
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

mooi gebruik van de tangbelichting, past hier wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  How, veel vragen wel hier !....

1 voor 1 dan:

Deze vraag doet me direct denken aan mijn kleinkinderen; als ik ze een lekstok geef, en hij is amper begonnen,

dan vragen ze reeds: heb je er nog andere in je zak

Is dit de consumptie maatschappij die dit wilt ....niet eens kunnen genieten van een moment

Om op je vraag te antwoorden: ja, bij deze shoot heb ik ongeveer 200 beeldjes (naakt) van dit model, ...maar, het is hier showcase, en dan moet je keuzes maken ,.

Trouwens (vind ik) fotografie is vooral een kwestie van keuzes maken, op een dagje shooten,

moet je constant beslissingen en keuzes maken, soms 3,4,5,...10 per minuut.

Staat mijn licht op een boeiende manier opgesteld?...is mijn standpunt goed?...moet ik het model effe bijsturen?...of laat ik ze doen?

volgen we een preciese storyboard, of werken we op intuitie?...zit de MU goed,...het haar?...en zo kan ik eindeloos doorgaan

Doordachte fotografen weten zeker waarover ik het heb

Grtz, D.

Worstel ik ook mee, nu bewerk ik alles maar ben op een punt gekomen dat ik wil dat mensen denken dat ik het heel goe doe ook al is het er maar 1 op...
                  EN dat spaart ook werk op degene die je nooit gaat showen.
                  ppppfff...
                  TOPPLAAT! Vooral de belichting, die handen...
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

Comment

Working...
                  X