Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Head down, girlie...NSFW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Head down, girlie...NSFW

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Kim.. met enkele punten ben ik het best met je eens, maar qua belichting effe helemaal niet

Tang is idd niet de meest ideale manier van belichten, maar indien juist uitgevoerd, met een doel, kan het zeer mooie resultaten opleveren. Zie deze plaat.

Probeer dus niet te zoeken naar fouten uit het boek maar te experimenteren en de regels te doorbreken. Dan zul je zien dat je eigen platen ook beter gaan worden.

Neemt niet weg dat als jij iets persoonlijk niet mooi vindt, dat je daar het volste recht toe hebt hoor Smaken verschillen nou eenmaal

Goed verwoordt, Jörgen

Regels zijn er om gebroken te worden.

Vind dit ook een mooie plaat! Licht opstelling past absoluut hier!

Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

Comment

Ik vind het een zeer mooie plaat. Technisch lever ik geen mening, omdat ik er te weinig van af weet, belichting en zo, laat ik aan anderen over.

Het enige waar ik moeite mee heb, is blijkbaar dat sommigen het moeilijk hebben als er iets thematisch is (al dan niet bedoelt) en het zou misschien wel eens een beetje schokkend voor si of la kunnen zijn, of misschien klein beetje vrouwonvriendelijk of manonterend.
      Ik denk dat we bij zo'n platen wel over een vorm van kunst mogen spreken, bij kunst is de combinatie naam-resultaat ook belangrijk.

Voor zo'n foto zou ik meerder titels kunnen bedenken....
      Aanbid mij....
      Sluipende kat...
      Rebearth....
      enzovoort...

Al deze titels zouden je de foto op evenveel verschillende manieren doen bekijken.

Waarmee ik wil zeggen, knap werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
        Ik vind het een zeer mooie plaat. Technisch lever ik geen mening, omdat ik er te weinig van af weet, belichting en zo, laat ik aan anderen over.

Het enige waar ik moeite mee heb, is blijkbaar dat sommigen het moeilijk hebben als er iets thematisch is (al dan niet bedoelt) en het zou misschien wel eens een beetje schokkend voor si of la kunnen zijn, of misschien klein beetje vrouwonvriendelijk of manonterend.
        Ik denk dat we bij zo'n platen wel over een vorm van kunst mogen spreken, bij kunst is de combinatie naam-resultaat ook belangrijk.

Voor zo'n foto zou ik meerder titels kunnen bedenken....
        Aanbid mij....
        Sluipende kat...
        Rebearth....
        enzovoort...

Al deze titels zouden je de foto op evenveel verschillende manieren doen bekijken.

Waarmee ik wil zeggen, knap werk.
        Dit soort van titels, zoals voor deze foto, worden niet toevallig of per ongeluk gekozen gekozen
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Wat mijn heel eenvoudige titel " hoofd iets naar beneden, meisje", (hetgeen eigenlijk een heel eenvoudig sturing commando is ),

niet allemaal teweeg brengt als reacties... en ook en ook

(En nee Roby, ik denk niet dat je echt kan weten hoe ik mijn titels kies )

Iedereen bedankt voor de feedback !

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Wat mijn heel eenvoudige titel " hoofd iets naar beneden, meisje", (hetgeen eigenlijk een heel eenvoudig sturing commando is ),

niet allemaal teweeg brengt als reacties... en ook en ook

(En nee Roby, ik denk niet dat je echt kan weten hoe ik mijn titels kies )

Iedereen bedankt voor de feedback !

D.
            Ik ben duidelijk niet op de hoogte van het jargon , maar ja, dat meisje hoort te doen wat jij zegt

Comment

Ik ben duidelijk niet op de hoogte van het jargon , maar ja, dat meisje hoort te doen wat jij zegt
              Ja, eigenlijk wel

Ik werk 2 tot 3 keer per week met modellen,...en ik denk dat je dan een heel specifieke taal ontwikkeld,

die eigenlijk buiten begrip valt van iemand die zelden of nooit met modellen werkt

Een model "staat er", en de fotograaf "werkt" ermee tot hij "zijn beeld" bekomt...

Mijn visie,...maar ik begrijp dat deze niet universeel is/moet zijn !

Thank's, Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                Een model "staat er", en de fotograaf "werkt" ermee tot hij "zijn beeld" bekomt...
                Dan werk jij toch enkel met onervaren modellen. Als het model daar alleen maar staat te wachten op instructies, mogen ze van mij snel weer naar huis
                Vele modellen die ik shoot, maken het beeld dat ik voor ogen had net "af" door hun eigen creativiteit en poses.

Gezien het hier enkel nog over de met opzet controversieel gekozen titel gaat: niemand neemt aanstoot aan het feit dat je een model vraagt om haar hoofd te buigen. De combinatie met de term "girlie" is echter zeer neerbuigend en vrouwonvriendelijk en wordt, zelfs indien gebruikt bij jonge meisjes (letterlijke vertaling), als aanstootgevend ervaren. Zeg dit tegen een Engelstalig model en je shoot is voorbij.

Als je dan in je post zelf nog eens allusie maakt op het feit dat er mogelijk iets dubbelzinnig in de titel schuilt, dan gaat het al heel snel niet meer over de foto zoals je hier kan merken.
                http://www.kimschollaert.be
                http://www.fashionbelgium.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
                  Dan werk jij toch enkel met onervaren modellen. Als het model daar alleen maar staat te wachten op instructies, mogen ze van mij snel weer naar huis
                  Vele modellen die ik shoot, maken het beeld dat ik voor ogen had net "af" door hun eigen creativiteit en poses.

Gezien het hier enkel nog over de met opzet controversieel gekozen titel gaat: niemand neemt aanstoot aan het feit dat je een model vraagt om haar hoofd te buigen. De combinatie met de term "girlie" is echter zeer neerbuigend en vrouwonvriendelijk en wordt, zelfs indien gebruikt bij jonge meisjes (letterlijke vertaling), als aanstootgevend ervaren. Zeg dit tegen een Engelstalig model en je shoot is voorbij.

Als je dan in je post zelf nog eens allusie maakt op het feit dat er mogelijk iets dubbelzinnig in de titel schuilt, dan gaat het al heel snel niet meer over de foto zoals je hier kan merken.
                  Ik denk ook niet dat je tegen Naomi moet zeggen "Head down, girlie".
                  Mij gaat het niet om het feit dat je titel vrouwonvriendelijk is. Ook in titels mogen de regeltjes tot op een bepaalde hoogt overtreden worden, moet kunnen, maar je uitleg komt zo ongeloofwaardig over. De titel is toevallig gekozen zonder bijbedoeling. Je geeft een verdraaide vertaling van je titel en dan wil je ons nog wijsmaken dat dit het jargon is dat jullie bij een hoot gebruiken.
                  Waarom is Panamarenko erkend als kunstenaar? Omdat hij overtuigend overkomt wanneer hij de onwerkelijke dingen over zijn kunstwerken verteld.
                  Kunst, zijn niet de objecten die gemaakt zijn maar wat je er over verteld als kunstenaar, welk een grote bull sh*t het ook mag wezen.
                  Robby BB

Comment

En dan nu mss terug over de foto graag, 10 voor Taal is allang afgelopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      Dit soort van titels, zoals voor deze foto, worden niet toevallig of per ongeluk gekozen gekozen
                      Robby BB
                      Dat bedoel ik net, hij is niet toevallig gekozen, foto en titel zijn één.
                      Wat deze foto nu net nog iets sprekender maakt.

De foto, ik vind het een originele plaat, mooi in beeld gebracht, symmetrisch en toch weer niet, belichting mooi (hoe? Daar heb ik geen verstand van), mooi model, prachtig lichaam, prachtig in beeld gebracht, mooi en zacht erotiserend.
                      Maw, wat ik verwacht van een foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
                        Wat is dit nou weer voor onzin?
                        Maw.. fotograaf.. hou je klep dicht?

Ik heb modellen van behoorlijk grote bureau's geschoten die echt wel konden poseren maar de finishing touch ligt toch heel vaak mij ... al zijn ze nog zo creatief.

En natuurlijk is het heerlijk als een model zijn/haar ding beheerst, graag, maar de gene die op de knop druk bepaalt (met of zonder woorden) de miliseconde waar het beeld ontstaat.

Denk je nou echt dat een model uit zich zelf op deze pose was gekomen zonder tussenkomst en sturing van fotograaf? Wake-up.

De fotograaf is de kunstenaar... en het model is het object.

En ik durf zelfs tegen de koningin van Nederland te zeggen "girlie .. head down and kiss tha floor."
                        Als Trixie ooit graag door mij foto's wil laten maken, moet ze ook gewoon doen wat ik zeg.

Het is de toon die de muziek maakt. Niet meer niet minder.

Geachte majesteit... zou u zo vriendelijk willen zijn om uw genadige hoofd te buiten, uw statige achterwerk in de lucht te steken zo dat ik van uw prachtige rug een plaatje kan maken?

Ik werk soms met meiden van 13 en 14 jaar die nog nooit geposeerd hebben. Die moeten we dan naar huis sturen?

Lekkere fotograaf ben jij. Het is JUIST de uitdaging om dit soort modellen neer te zetten zoals jij het wil.

Mja... dan moet je het natuurlijk wel kunnen natuurlijk En TS kan dit.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          Wat is dit nou weer voor onzin?
                          .......
                          En ik durf zelfs tegen de koningin van Nederland te zeggen "girlie .. head down and kiss tha floor."

Ik werk soms met meiden van 13 en 14 jaar die nog nooit geposeerd hebben. Die moeten we dan naar huis sturen?

...
                          Als je dat tegen de koniging van Nederland zegt, wordt je toestel afgenomen en kun je een paar uur gaan afkoelen in een cel.

Als je dit tegen meisjes van 13 14 jaar zegt en ze nemen het uw kwalijk dan kun je ook een paar uur gaan afkoelen in een cel

En daar gaat het hem nu om in dit topic, dat er veel blabla is tot dat het er op aan komt.
                          Het feit dat je hier zegt dat je dat tegen de koniging ook durft zeggen komt gewoon doordat je goed weet dat je nooit in de buurt van de koniging zult komen laat staan dat je de kans gaat krijgen om deze zin tegen haar te zeggen. Als je de kans krijgt om contact met haar te hebben en eventueel te fotograferen weet je goed genoeg dat je majesteit gaat zeggen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er mij van bewust dat er shoot's zullen zijn waar het er ruig zal aan toe gaan, of dat er bepaalde zaken worden gezegd of geroepen, om een bepaalde sfeer te creëren en de modellen op een bepaalde manier te laten reageren, maar dat zal dan toch in samenspraak zijn met het model of vergis ik mij?

Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            En daar gaat het hem nu om in dit topic, dat er veel blabla is tot dat het er op aan komt.
                            Het feit dat je hier zegt dat je dat tegen de koniging ook durft zeggen komt gewoon doordat je goed weet dat je nooit in de buurt van de koniging zult komen laat staan dat je de kans gaat krijgen om deze zin tegen haar te zeggen. Als je de kans krijgt om contact met haar te hebben en eventueel te fotograferen weet je goed genoeg dat je majesteit gaat zeggen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er mij van bewust dat er shoot's zullen zijn waar het er ruig zal aan toe gaan, of dat er bepaalde zaken worden gezegd of geroepen, om een bepaalde sfeer te creëren en de modellen op een bepaalde manier te laten reageren, maar dat zal dan toch in samenspraak zijn met het model of vergis ik mij?

Robby BB
                            Jouw reactie is begrijpelijk Robby.
                            En wederom een bevestiging dat de meeste fotografen op dit niveau totaal geen idee hebben hoe het er soms aan toe gaat.

Totaal geen bla bla dus. Ik heb zelfs op een ander forum eens een topic geopend met alle 'foute' woorden/zinnen/uitspraken die men heeft ervaren op dit gebied.
                            En geloof me... dit was een hilarish topic.

Het is JUIST de samenspraak en overleg vooraf waar het om draait. En of dit nou een 3-6-of 13 jarig meisje is (of moeders) ..... of hare majesteit.
                            (een cruciaal punt tijdens mijn WS)

Het contact vooraf.
                            -Ik zal je een korte briefing geven hoe het er bij mij toegaat. En ik denk dat het bij TS niet veel anders is.

-Je krijgt een aanvraag of doet een aanvraag.

-Je kiest een thema: beauty/fashion/nude/fine-art/fashion-nude of weet ik veel.

-Je wisselt platen uit / voorbeelden. (in mijn geval mag het model wissen als ze iets niet mooi vindt)

-OF je gaat blind een thema aan. Dat kan ook, maar heeft niet mijn voorkeur.

-Vervolgens laat je jouw TFP voorwaarden zien (zie mijn site)
                            En bespreekt die van haar.

-Er is een contract en er zijn afspraken mbt foto's enz enz.

-Soms heb ik meer dan 80 mailwisselingen met het totale team. Visa/hair/model/styling/bureau.
                            (mijn persoonlijke record op mailwisseling staat op 114 mails)

-Uiteindelijk heb je een moodboard voor het team.

Het moment dat ik een model in mijn studio krijg, ken ik haar bijna beter dan mijn eigen vrouw.

Als ik dan tegen een 13 jarig meisje zeg: 'kijk eens geil ' ga ik echt niet de cel in.
                            Als ik dan tegen Beatrix zou zeggen... 'kom op moppie.. .. kont naar achter .. tieten naar voren' ... ga ik ECHT niet de cel in
                            Het model weet van te voren dat ze geen bh mag dragen
                            Het model weet dat ze geen onderbroek mag dragen onder een strakke legging
                            Het model weet dat ik ruige platen wil maken
                            Het model weet dat de keuze van bewerking bij mij ligt enz enz enz.

Dus no bla bla maestro. Gewoon goed overleg op professioneel niveau
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Aan TS.

Missie geslaagd. Als een foto met alles er rond, zo'n reacties opwekt, dan mag je fier zijn op je resultaat. Want, uiteindelijk is dat ook een doel van kunst, emoties opwekken.

Dus wederom, machtige plaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                                Aan TS.

Missie geslaagd. Als een foto met alles er rond, zo'n reacties opwekt, dan mag je fier zijn op je resultaat. Want, uiteindelijk is dat ook een doel van kunst, emoties opwekken.

Dus wederom, machtige plaat.
                                je hebt er een nuchtere kijk op Jan,.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X