Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Head down, girlie...NSFW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Head down, girlie...NSFW

Mooie plaat!! Me like
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Mooie foto, knappe belichting en speciale ondergrond.
      Mooi uitgevoerd.
      Grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
        Wist eigenlijk niet dat hier op BD , sommige mensen hier op zoooo een laag niveau zitten,

en dan ook een feedback geven die ook zoooooo weinig te maken heeft met fotografie

Komaan jongens en meisjes, heb nu eens wat meer fotografisch inzicht ....

Dit is geen Valentijn foto, en (hier, en met deze foto) ben ik niet politiek geéngageerd....

D.

Het ging over de titel en die is niet zomaar, dat wist je verdorie goed genoeg

Fotografie staat niet los van de maatschappelijke context

Sorry, dit beeld met deze titel komt bij mij vernederend over voor het model of de situatie die je wou oproepen

Voor de rest vind ik je een heel goed fotograaf

Discussie gesloten graag

Comment

Noch de pose, noch de belichting kunnen mij bekoren.

Er gelden voor belichting eigenlijk geen regels, daar er zoveel combinaties mogelijk zijn als er 'smaken' zijn, maar dat je model 'in de tang' nemen slecht is, daar is vrijwel iedereen het over eens. En dat geldt voor mij niet enkel bij portretten.

De schaduwen lijken me wat vlekkerig, grijs en vuil

Het glad maken van de huid is niet echt nauwgezet uitgevoerd, daar er ook rond de armen en onder het hoofd van het model sporen van vervaging zijn te vinden.

En wat er met de duim onder haar hoofd aan de hand is kan ik niet direct inschatten, maar het lijkt me pijnlijk te zijn.

Toegegeven; de mooie rondingen en de ondergrond die eens wat anders is, maken bij een eerste oogopslag veel goed.
          http://www.kimschollaert.be
          http://www.fashionbelgium.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
            Noch de pose, noch de belichting kunnen mij bekoren.

Er gelden voor belichting eigenlijk geen regels, daar er zoveel combinaties mogelijk zijn als er 'smaken' zijn, maar dat je model 'in de tang' nemen slecht is, daar is vrijwel iedereen het over eens. En dat geldt voor mij niet enkel bij portretten.

De schaduwen lijken me wat vlekkerig, grijs en vuil

Het glad maken van de huid is niet echt nauwgezet uitgevoerd, daar er ook rond de armen en onder het hoofd van het model sporen van vervaging zijn te vinden.

En wat er met de duim onder haar hoofd aan de hand is kan ik niet direct inschatten, maar het lijkt me pijnlijk te zijn.

Toegegeven; de mooie rondingen en de ondergrond die eens wat anders is, maken bij een eerste oogopslag veel goed.
            Kim.. met enkele punten ben ik het best met je eens, maar qua belichting effe helemaal niet

Tang is idd niet de meest ideale manier van belichten, maar indien juist uitgevoerd, met een doel, kan het zeer mooie resultaten opleveren. Zie deze plaat.

Probeer dus niet te zoeken naar fouten uit het boek maar te experimenteren en de regels te doorbreken. Dan zul je zien dat je eigen platen ook beter gaan worden.

Neemt niet weg dat als jij iets persoonlijk niet mooi vindt, dat je daar het volste recht toe hebt hoor Smaken verschillen nou eenmaal
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Misschien heeft het model een hele rare duim met wat rare implantatie/vervorming?...daaraan al eens gedacht?

Vind ik heel model onvriendelijk dat je daar effe de nadruk op legt

Nobody is perfect Kim....

Verder is er aan het model veel minder gesoft of gesoept dan je denkt,...met licht kan je echt "shapen" hoor

Maar niemands huid is perfect,....wederom !

D.

Comment

@MadMax: Omdat ik helemaal niet van 'boekenwijsheid' hou ivm fotografie, zie ik me genoodzaakt mijn woorden over de "tang" terug te nemen Ook deze manier van belichten is vast een kwestie van smaak. Maar verwijt me aub nooit meer dat ik "regeltjes" zou volgen als het op fotografie aankomt, want als ik me nu in één ding kan opjagen, dan is het in iemand die beweert dat er "regels" zijn voor het fotograferen (En desnoods laat ik je mijn examenuitslagen eens zien om dit te bewijzen )

Mijn (ver)(be)oordeling van deze plaat was hard en ik begrijp dat fotodan dit vast niet verdient op basis van zijn eerdere verdiensten hier. Ik had een vergelijkbaar gevoel bij de reacties op een recente post van PPP en begrijp je dus volkomen.

@fotodan: mijn excuses als mijn reactie te confronterend overkwam. Helemaal niets persoonlijks, enkel een hard geformuleerde mening over deze ene foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  Misschien heeft het model een hele rare duim met wat rare implantatie/vervorming?...daaraan al eens gedacht?

Vind ik heel model onvriendelijk dat je daar effe de nadruk op legt

Nobody is perfect Kim....

Verder is er aan het model veel minder gesoft of gesoept dan je denkt,...met licht kan je echt "shapen" hoor

Maar niemands huid is perfect,....wederom !

D.
                  Ik vindt de opmerking over de duim helemaal niet modelonvriendelijk.
                  Dit soort duim verwacht je niet op deze foto. Voor het zelfde geld heeft ze een normale duim maar valt er een schaduw op, of wordt een gedeelte bedekt door de vloerbedekking.
                  Het is niet omdat het model iets met haar duim heeft dat dit ook moet getoont worden.
                  Dit wil ook weer niet zeggen dat alleen perfekte modellen, als je die al vindt, mogen voor de camera staan. Maar sommige gebreken, storen in bepaalde foto's.
                  Als er dan iets modelonvriendelijks is te bespeuren dan zou je het over de titel kunnen praten. Maar dat is een keuze die je gemaakt hebt en het is ook mijn keuze geweest om naar deze foto te komen kijken, terwijl ik iets kon verwachten met deze titel.
                  On topic
                  Het idee, compo en belichting maar de stuctuur van de huid is niet mijn ding.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

[QUOTE=KimSchollaert;3014017 Maar verwijt me aub nooit meer dat ik "regeltjes" zou volgen als het op fotografie aankomt, want als ik me nu in één ding kan opjagen, dan is het in iemand die beweert dat er "regels" zijn voor het fotograferen (En desnoods laat ik je mijn examenuitslagen eens zien om dit te bewijzen )[/QUOTE]

@Kim... ik verwijt je nergens van zoals je kunt lezen.

En examenuitslagen boeien me totaal niet. Ik ken mensen die nog nooit een pianoleraar hebben gezien en beter spelen dan Wibi Soerjadi. En hetzelfde geldt voor fotografie.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

@MadMAx: Mocht het niet duidelijk geweest zijn; de examenresultaten waren niet zo goed, daar ik de "regels" niet volgde
                      Wij delen nogal vaak dezelfde mening blijkbaar

On topic: Zet bovenstaande plaat in ZW en mijn opmerking over de "vuile, grijze" schaduwen komt te vervallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Chitchat staat hier een beetje onder.

On:
                        Knappe plaat! Mooi licht, speciale ondergrond.

ja, als de titel nu "Bend Over" geweest was, dan kon ik het mss nog begrijpen
                        "Hoofd neer meisje"????

Vorige week poste ik "Maria Spemalie" en kreeg zelfs boze pm's !!!!
                        Was verdomme een reeks op de toenmalige BRT eind jaren 70
                        Vanaf nu zulen ez de foto's nummeren en dan maar hopen dat nummer 13 niet
                        op pasen valt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          ........

Sorry, dit beeld met deze titel komt bij mij vernederend over voor het model of de situatie die je wou oproepen
                          met je een als; de fotograaf aan de andere kant van het model had gestaan....nu niet!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ondergrond is wel speciaal, maar mooi en passend. Geen volledige symmetrie, maar dat hoeft voor mij absoluut niet in dit beeld. (Alhoewel de pose het wel toelaat)
                            Ik vind voornamelijk de belichting knap. Mooi resultaat
                            (Je mag gerust er nog een paar uit je 200 reeks posten)
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

goede belichting maar had graag iets meer symmetrie gezien

mvg
                              Dimitri
                              5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

ja, als de titel nu "Bend Over" geweest was, dan kon ik het mss nog begrijpen
                                "Hoofd neer meisje"????
                                Inderdaad Jeannot!....aan mijn tittel is niets vulgair, het is alleen wat de mensen ervan maken, en dat is dan ook mijn zaak niet meer

Hoe dikwijls gedurende een shoot, zeg ik niet: hoofd omlaag, hoofd omhoog,...naar links, naar rechts, kantelen,....enz....zit hier iets sexueels in ?

met je eens als; de fotograaf aan de andere kant van het model had gestaan....nu niet!
                                Heel bedankt bouk !...zo voel ik het ook aan !

Grtz, Daniel

Comment

Working...
                                X