Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Bewerking vd achtergrond is erg slordig.
Ruimte links...mag er van mij af.
Achtergrond stoort mij niet, maar zou ook links wel een stuk weglaten zodat het hoofdje op een sterk punt komt te liggen met als extra een mooie diagonaal opstelling van linksboven naar rechtonder.
Mischien een domme vraag maar wat wil je met deze foto bedoelen.
Ik denk dat wanneer je zo met de schuifjes werkt je dit effekt bij iedere foto gaat hebben.
Wat de foto betreft, lijkt overbelicht tot wanneer je naar die ogen kijkt.
Zou je hier niet kunnen spreken van een licht (of zware?) vorm van high key.
Rap een kadertje rond en ophangen( dat kadertje)
Robby bb
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik denk dat wanneer je zo met de schuifjes werkt je dit effekt bij iedere foto gaat hebben.
Robby bb
Dat de achtergrond niet egaal is er zit een 'degradé' in
dat effect heb je niet bij elke foto dus
Vind het idd een beetje een domme vraag. Smetje heeft de foto in Showcase gezet en verwacht een beoordeling. Ik zie in de bewerkingen en heb het dan niet over gradueel verloop in de achtergrond, maar over de penseeltrekken.
Na je tweede bewerking vind ik het eerlijk gezegd nog erger. Sorry.
Met de dodge (tegenhouden) tool, lukt het ook wel om je achtergrond witter te krijgen. Of zelfs de hoge lichten clippen, maakt 'm ook wit.
Als je m'n opmerkingen liever niet hoort, gelieve dat dan ook te zeggen, dan zwijg ik wel
PS: tussen zijn lichaam en rechterarm ben je de achtergrond vergeten wit te maken .
Vind het idd een beetje een domme vraag. Smetje heeft de foto in Showcase gezet en verwacht een beoordeling. Ik zie in de bewerkingen en heb het dan niet over gradueel verloop in de achtergrond, maar over de penseeltrekken.
PS: tussen zijn lichaam en rechterarm ben je de achtergrond vergeten wit te maken .
Sorry mannen, maar ik moet dit 200% bijtreden
Ik vind dit op PS gebied prutswerk en dat maakt de foto totaal ongenietbaar...
Met de dodge (tegenhouden) tool, lukt het ook wel om je achtergrond witter te krijgen. Of zelfs de hoge lichten clippen, maakt 'm ook wit.
Als je m'n opmerkingen liever niet hoort, gelieve dat dan ook te zeggen, dan zwijg ik wel
Waarom ik het geen domme vraag vindt is voor het volgende.
Ik heb deze foto nu op 4 verschillende schermen bekeken waaronder 1 gecalibreerde en 1 laptop en van deze degrade merk ik niets van alleen wat nuanceverschillen
Blijkbaar ben ik niet de enige.
Vraag ik mijn eigen af of alles spierwit moet zijn zonder degrade. Ik denk dat dit moeilijk te bekomen is of mischien in labo omstandigheden. Geen enkele verlichting geeft een 100% egale resultaat. Waaruit dan de nuances van kleur en licht onstaan
Heeft de niet geresizde versie deze degrade ook?
Ik vindt dit wel een intressante discutie, waaruit weer blijkt dat we comments geven aan de hand van schermen die allen iets anders weergeven, zelfs al zijn ze van het zelfde merk en type .
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Vraag ik mijn eigen af of alles spierwit moet zijn zonder degrade. Ik denk dat dit moeilijk te bekomen is of mischien in labo omstandigheden. Geen enkele verlichting geeft een 100% egale resultaat. Waaruit dan de nuances van kleur en licht onstaan
Zoals gezegd, heb ik het niet over de 'degrade', maar over de penseeltrekken die duidelijk te zien zijn.
Comment