Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
en laat nu net veel modelletjes in spe voor dit soort foto's gaan. Ik ben er zeker van dat Noël massa's aanvragen krijgt van meisjes van op Netlog etc. Allemaal vriendinnetjes van .......
Er zullen veel meer modellen % zijn die voor dit soort foto willen poseren dan dat ze kiezen voor het andere werk.
Omdat ik het gevoel krijg dat dit beeld geen inspanning en weinig talent vraagt om te maken. Je wandelt met een meisje naar een plek, je vraagt ze neer te liggen, even naar de camera kijken, adem inhouden en je drukt af. Misschien nog eens als het licht niet goed zit.
Dit is geen geniaal getimede foto, dit is geen bijzondere belichting en dit is zeker geen bijzonder styling.
Eén voorbeeld: ik had de teenslippers eraf gelaten. Nu valt het té hard op dat ze net even neerligd voor de foto. En al helemaal door het feit dat ze op harde oncomfortable keien ligt. Niemand die geloofd dat iemand zich daar echt gaat leggen.
Dusja, het is een mix van geloofwaardigheid en de moeilijkheidsgraad, die het - naar mijn persoonlijke mening - niet bijster speciaal maakt. Een blote navel is niet genoeg...
Er zijn natuurlijk tal van mensen die zeer tevreden zijn met zo'n foto.
Helemaal mee eens! Ik vind deze foto ook maar niks.
Ik ben ook verwonderd over de reacties op negatieve kritieken. Of moeten we dit allemaal goed vinden?
en laat nu net veel modelletjes in spe voor dit soort foto's gaan. Ik ben er zeker van dat Noël massa's aanvragen krijgt van meisjes van op Netlog etc. Allemaal vriendinnetjes van .......
Er zullen veel meer modellen % zijn die voor dit soort foto willen poseren dan dat ze kiezen voor het andere werk.
Sorry, dat ik het zeg, maar dan denk ik dat het meer ligt aan het feit dat ze snel tevreden zijn en niet echt het verschil zien tussen een matige foto en een (zeer) goede foto. Enja, zo zijn er veel! Maargoed, zo is er voor elke doelgroep wat. Beter zo!
Ik vind (als beginnerke) deze foto niet slecht, maar zeker niks speciaals. Om dan mensen idioten te noemen van zo gauw ze je mening niet delen getuigt niet echt van goed overweg kunnen met kritiek
Off topic:
Zelf probeer ik regelmatig foto's te posten (totaal ander subforum) en zal ik pas ééntje in showcase zetten van zo gauw ik zelf echt tevreden ben met het resultaat. (Maw: meestal post ik dus in beoordeling )
Liefst zou ik showcase openen en bij elke foto "Wauw" of toch " Knap gedaan" kunnen zeggen. Ik volg dan ook de reeds meerdere keren verkondigde mening dat er vaak te snel in SC gepost wordt...
Ik heb van jou hier ook nog "niks"gezien...de ene idioot volgt hier blijkbaar de andere als het op onzinnige comments aankomt!
Je hoeft toch niet geweldig te kunnen fotograferen om te kunnen zien of een foto mooi is of niet. Als je denkt dat je foto's alleen maar beoordeeld of gesmaakt mogen worden door andere (top*zucht*)fotografen, dan hou maar op met foto's maken hé.
Basistechniek is dit een goede foto, maar mij storen die plantjes ook wat te veel. Of mag ik dat misschien niet zeggen voor ik zelf 10 foto's in SC gepleurd heb??
Canon Eos 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM
Je hoeft toch niet geweldig te kunnen fotograferen om te kunnen zien of een foto mooi is of niet. Als je denkt dat je foto's alleen maar beoordeeld of gesmaakt mogen worden door andere (top*zucht*)fotografen, dan hou maar op met foto's maken hé.
Basistechniek is dit een goede foto, maar mij storen die plantjes ook wat te veel. Of mag ik dat misschien niet zeggen voor ik zelf 10 foto's in SC gepleurd heb??
De schaduw van de plantjes op haar arm storen mij ook , dat mag je zeggen ....
Daarentegen het gezever over platte belichting ,storende achtergrond of op welke manier ii het model meeneem naar het bos ben ik kotsbeu ...
Maar neen, jij mag comments geven zonder te posten
Ik heb van jou hier ook nog "niks"gezien...de ene idioot volgt hier blijkbaar de andere als het op onzinnige comments aankomt!
Deze idioot gaat zich ook nog eens bemoeien. En dus wat idiote commentaar geven zoals al die anderen. Ik heb nog niet gepost bij modellen, maar dat volgt nog als je 2 maanden geduld heb. Als je wil, kan ik aan mijn dochter vragen om ook even op het gras te gaan liggen of zo. Dan post ik hier iets gelijkaardigs één dezer. Of moeten het lekkere wijven zijn om mee naar de bosjes te nemen. Wat is jouw bedoeling? IEts bijleren over fotografie en betere foto's maken, of zoveel mogelijk grietjes mee naar de bosjes sleuren?
Heb zo stilaan de indruk dat het dat laatste is.
Als je af en toe naar de Tour kijkt, zou je kunnen zien hebben dat die idiote fotografen die achterop die moto's hangen ook nog eens flitsen op die renners. In volle zon! Hoe dom kan je zijn hé Awacs.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Ik hoop dat je dit met wat sarcasme geschreven hebt?
Heel de reactie eigenlijk. Het is jammer dat mensen de moeite doen om oprecht opbouwende kritiek te geven op een foto (en ja, als je scherp reageert, rkijg je scherpe reacties terug natuurlijk) om dan te zien dat het geen zoden aan de dijk zet. Eén van de zaken die mij weerhoudt van modellenfotografie intensief te doen is tijd. Niet alleen naar het bos of het park trekken, of de duinen of wat dan ook. Maar ook nog eens de setup, kleding, licht,... goed hebben. Het is dat of anders spontane foto's (zoals bij een optreden in een publiek bvb.). Dit soort geposeerde snapshots (bij de foto met het rode jurkje noemt hij het zelf een snapshot) is noch vis noch vlees.
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Comment