Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wedding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wedding

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    voor mij illustreert deze foto zo een beetje hoe het allemaal eigenlijk NIET moet.

Voor mij is dit niet min of meer dan een leuk (snapshot) pogingske...Sorry...

Volgende beter!
    Ik vind dit overdreven negatief. Als je zelf al wat trouwreportages gedaan hebt, moet je toch wel weten dat 3/4 van de foto's spontane, onvoorspelbare improvisatie foto's zijn. Deze foto in het rijtje zetten en vergelijken met officiële geposeerde trouwfoto's voor boven de open haard, vind ik toch wel een brug te ver.

Klanten (en familie) zijn evenzeer (of soms meer) tevreden met dit soort snel-snel & spontane foto's, dan met de overgestyleerde & geposeerde foto's. Je moet het wel wat in zijn context zien.

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik moet hier helaas ook bijtreden bij de mening over de onscherpte.
    De voorgrond-onscherpte begint al op de onderste linkerhoek van het autoraam. De achtergrond-onscherpte voorbij haar halssnoer. Het gezicht ligt nog perfect in de DOF.

Je verwart algemene onscherpte (door verkleinen of pp) met foute focus...
    Ik zie namelijk nergens in het beeld iets dat scherper is dan het gezicht van de vrouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andyvde Bekijk bericht
      Wat is er Bouk? Niet genoeg lucht in beeld?
      Mss kan je je bericht beginnen met, "niet dat ik er veel kaas van gegeten heb, maar ik vindt dat..."
      nee hoor, vind dat ik duidelijk genoeg was zo Andy (tis Showcase en geen Beoordeling hè).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Je verwart algemene onscherpte (door verkleinen of pp) met foute focus...
        Ik zie namelijk nergens in het beeld iets dat scherper is dan het gezicht van de vrouw.
        Ik bedoel dat de onscherpte door het verkleinen komt en niet door de DOF...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bij de helft van de reacties die ik las heb ik terug naar boven moeten scrollen om zeker te zijn dat ik dezelfde foto gezien had, en niet per ongeluk een topic verder zit...
          Hoe komt het dat deze foto plots keihard afgekraakt wordt?
          't Is misschien geen absolute top-plaat, en er zijn zeker wel puntjes die voor verbetering vatbaar zijn, maar dan nog zou ik hem in de betere helft van de showcase foto's plaatsen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          niet scherp.
          niet mooi van kleur.
          geen mooie DOF.
          geen mooie compo.
          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          ...hoe het allemaal eigenlijk NIET moet...
          'k Heb voor de zekerheid nog eens door de laatste 50 posts van de TS gelopen maar zag niks dat tegen iemand's schenen schopte of te kritisch was...
          Het lijkt er een beetje op dat men een statement wil maken over het onderscheid tussen het Showcase-forum en de Beoordeling. Dan vind ik wel een hele resem Showcase-posts die dit meer verdienen.
          Heel bizar.
          Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Quint'n...
            Je zoekt dingen die er niet zijn en misgunt mensen blijkbaar een mening.
            Ik ken de foto's van TS zeer goed en daar zitten pareltjes tussen. (ook op zijn website)
            Deze foto spreekt mij, om bovenstaande redenen, absoluut niet aan. We kunnen als klapvee allemaal luid applaudisseren bij elke geplaatste foto, maar daar is SC niet voor.

caleido...ik zie de scherpte op de deur van de auto liggen. Check de rechter sponning (voor de kijkers links) Als je de foto 200% vergroot zie je het zeer duidelijk.

Nogmaals....de mensen zullen er zeer tevreden mee zijn. Maar ik zou als fotograaf wat minder happy zijn met deze foto. Nu pretendeer ik het niet beter te kunnen, want ik durf me nog lang niet te wagen aan huwlijksfotografie. Het zijn slechts MIJN bevindingen.

Comment

Ik stond zaterdag op de grote markt in Antwerpen, en daar was het aanschuiven voor de trouwzaal, de ene na de andere. Ik zag ook de meute "fotografen" aan het werk.

Als elk van die trouwers, zaterdag, slechts 1 foto heeft zo goed als deze van de TS, dan mogen ze heel tevreden zijn.

Dpaul
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

post verwijderd
                Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:58.

Comment

Of het de mooiste uit de serie is? Denk het niet. Maar ik zie hier wel een gevoel terug in de foto die ik in heel veel foto's niet zie.
                  De personen stralen!!! Los daarvan zie je een beetje vermoeidheid in de bruid (ogen/kapsel) wat ook weer veel over de dag vertelt denk ik.
                  Scherpte vind wel meevallen en ik geloof dat groot formaat best mee zal vallen.

Voor mij een plaatje met inhoud

@monica. Tuurlijk hoort de fotograaf ook rekening te houden met dit soort details. Maar meestal loopt er iemand mee die de kleding en kapsel heeft geregeld. En soms niet.

Een van de reden waarom ik nooit een trouwreportage zal maken. Te veel factoren waar het mis kan gaan en ik de mooiste dag zou kunnen verklooien.
                  Ik heb dus ook veel respect voor mensen die het wel doen/durven.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Quint'n...
                    Laten we zeggen dat ik de uiterst gegunde mening van anderen hier in vraag stelde, wat normaal ook zou moeten kunnen. Ik schrok van de replies die de foto ongenuanceerd slecht vonden. Via mijn reply vroeg ik me af of er nog mensen waren die dit eveneens wat bij de haren getrokken vonden.

Ok, mijn luidop nadenken over of dit al dan niet wraak was voor eventueel schenenschopperij was misschien niet gepast, maar het gebeurt helaas wel af en toe.
                    (maar niet door de mensen die ik citeerde, vandaar m'n verwondering)
                    Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                      Ik schrok van de replies die de foto ongenuanceerd slecht vonden.
                      nou duidelijker kon het toch niet hè.
                      schrijf toch precies wat ik er van vind?
                      nog genuanceerder!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Quint'n...
                        Ik ken de foto's van TS zeer goed en daar zitten pareltjes tussen. (ook op zijn website)
                        Deze foto spreekt mij, om bovenstaande redenen, absoluut niet aan. We kunnen als klapvee allemaal luid applaudisseren bij elke geplaatste foto, maar daar is SC niet voor.
                        En op een andere pagina prijzen we foto's aan die technisch wel beantwoorden aan alles, maar totaal geen gevoel of emotie vastleggen. En dan weer een foto die technisch hélémaal fout is, maar een leuke sfeer/emotie heeft. En dan deze foto. Waar technisch weinig aan verkeerd is - ik blijf erbij dat haar gezicht IN de DOF ligt (die sponning ligt op paar cm's van haar neus), dus wat is er dan verkeerd ? - én waar het gevoel van af druipt, nog versterkt door het 'slordige' kapsel. Zoals ik al zei, er zit geen styliste in de auto, dit is een momentopname. Dit is geen foto die je 13 keer opnieuw kan doen.

Ja kan toch niet beweren dat deze foto niets vastlegt of alles verkeerd vastlegt? Dat het geen emotie toont van het koppel?

En ja mensen mogen meningen hebben, maar soms springen mensen op de bus van andere meningen en doen ze mee aan een gezamelijk potje afbreken. Typisch BD.

En ik volg Quit'n, deze foto plaatsen in de categorie "hoe het hélemaal NIET moet", vind ik dan ook overdreven. Er staat hier veel slechter materiaal, met of zonder emotie.

Comment

Begrijp mijn comment niet verkeerd, ik ben ook niet helemaal akkoord met de meest "negatieve" comments in deze topic.

Het spontane vind ik idd leuk, vooral de blikken, spontaan en je ziet dat ze gelukkig zijn..

Maar ik heb al enkele bruiloften "moeten" doen en ik weet hoe al die bruidjes over dingen zoals hun kapsel zaten te vitten, ...

Dus dat vind ik hier direct opvallen, ik zeg niet dat het de fotograaf zijn fout is, mar ik vind het een beetje opvallend en slordig.

En ivm de scherpte mag je het draaien of keren hoe je het wil maar de scherpte ligt op de wagen en niet op de vrouw haar aangezicht.
                          poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Of het de mooiste uit de serie is? Denk het niet. Maar ik zie hier wel een gevoel terug in de foto die ik in heel veel foto's niet zie.
                            De personen stralen!!! Los daarvan zie je een beetje vermoeidheid in de bruid (ogen/kapsel) wat ook weer veel over de dag vertelt denk ik.
                            Scherpte vind wel meevallen en ik geloof dat groot formaat best mee zal vallen.

Voor mij een plaatje met inhoud
                            ben ik het roerend mee eens

misschien niet de BESTE technische foto maar ik vind hem leuk om naar te kijken

z-w misschien ook niet slecht hier?
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                              Begrijp mijn comment niet verkeerd, ik ben ook niet helemaal akkoord met de meest "negatieve" comments in deze topic.

Het spontane vind ik idd leuk, vooral de blikken, spontaan en je ziet dat ze gelukkig zijn..

Maar ik heb al enkele bruiloften "moeten" doen en ik weet hoe al die bruidjes over dingen zoals hun kapsel zaten te vitten, ...

Dus dat vind ik hier direct opvallen, ik zeg niet dat het de fotograaf zijn fout is, mar ik vind het een beetje opvallend en slordig.

En ivm de scherpte mag je het draaien of keren hoe je het wil maar de scherpte ligt op de wagen en niet op de vrouw haar aangezicht.
                              Hopelijk begrijp je mij ook niet verkeerd want ik bedoel het goed.
                              Je zegt dat de scherpte niet op de wagen ligt maar ik zie hier de ogen van de vrouw haarscherp op mijn scherm. De scherptediepte zit dus volgens mij op de juiste plaats. Ook ivm haar haren ben ik het niet met je eens, al kun je gelijk hebben dat er sommige mensen zitten te vitten over hun kapsel, maar wie zegt dat deze bruid haar haren niet altijd zo heeft zitten (voor de ogen)? Zo heb ik er al verschillende gezien en die vonden dat zelf heel mooi.
                              De bewerking is ieder zijn smaak maar ook hier wil ik even aanhalen dat het heel mooi de sfeer weergeeft. Gewoonlijk worden er van deze beelden veel te weinig gemaakt en later bij het zien van zulke foto's, zijn ze blij te kunnen zien hoe de sfeer, geluk, emotie, spanning... af te lezen was op hun gezicht. Het is iets wat nooit meer terugkomt en nu alleen maar kunnen koesteren.

Zo heeft iedereen wel zijn eigen interpretatie en dat is het nu net wat het zo mooi maakt, begrijp mij dus zeker niet verkeerd.
                              Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                              Foto Lucky

Comment

Ho even Caleido....je quote mijn stukje, maar haalt citaten van anderen aan.

Je kan toch niet beweren dat deze foto niets vastlegt of alles verkeerd vastlegt? Dat het geen emotie toont van het koppel?
                                pardon, waar heb ik dit beweerd? Gaarne quote.

Ik heb netjes mijn mening gegeven en onderbouwd. Ik snap niet dat je daar zo'n moeite mee hebt.

Comment

Working...
                                X