Dit is er eentje uit een reeks die ik nog aan het bewerken ben ( en die bijna af is )
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wedding
Collapse
X
-
Wedding
Mijn Fanpagina
Mijn website
Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800wLabels: Geen
-
-
Re: Wedding
niet scherp.
niet mooi van kleur.
geen mooie DOF.
geen mooie compo.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
ik weet niet naar welke foto jij keek bouk, maar in deze foto zie ik toch duidelijk een scherpe bruid.
bovendien ben ik wel te vinden voor de bewerking, vind dat soort bewerking mooi en vind ook de compo goed, leuke omkadering door het autoframe.Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
Fuji X10
Comment
-
Bouk heeft hier wel een punt, de scherpte ligt op het raam en de autodeur, net een paar centimeters voor de ogen van de bruid. Nu denk ik dat bij dit soort foto's, waar je speelt met de DOF, je hoofdonderwerp voor het mooie, 100% scherp moet zijn.
De toning vind ik ook niet heel erg mooi. Het hangt een beetje tussen sepia en kleur in (de bruid heeft een totaal andere tint).
Maar om eerlijk te zijn, wij kijken daar toch heel anders naar dan de mensen die deze foto in hun album krijgen. Voor hun zal deze foto prachtig zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KDAflup Bekijk berichtik weet niet naar welke foto jij keek bouk
Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
... Maar om eerlijk te zijn, wij kijken daar toch heel anders naar dan de mensen die deze foto in hun album krijgen. Voor hun zal deze foto prachtig zijn.
Natuurlijk proberen wij hier allemaal nog bij te leren om onze foto's nog mooier te maken en met de tips die hier gegeven wordt lukt dat ook aardig.Nikon D300s met nog wat glas en attributen
Foto Lucky
Comment
-
-
Ik zie niet wat er zo fundamenteel mis is aan het plaatje. De scherpte ligt waar het moet, je ziet de haartjes op het gezicht - de deur is helemaal niét scherper - en compo is centraal maar niet slecht.
Kleuren zijn gedempt, maar vind ik wel passen. Alhoewel op zo'n dag natuurlijk iets frissere kleuren welkom zijn.
Foto is over heel het beeld niet zo scherp, ligt meer aan resizing denk ik, dus niet relevant in vgl met het origineel.
Comment
-
Wat is er Bouk? Niet genoeg lucht in beeld?
Mss kan je je bericht beginnen met, "niet dat ik er veel kaas van gegeten heb, maar ik vindt dat..."
Ik vindt de compo wél geslaagd, de nabewerking niet echt mijn smaak en spijtig dat de versie hier gelinkt niet echt van de beste kwaliteit is. Het is belangrijk dat als je een foto op een scherm wil tonen je best wat detail bijgeeft. Lightroom bv. doet dit héél goed.
Heb eens op je site gekeken en heb gezien dat je er wel voor gaat :-)
gegroet
AndyNikon - Hasselblad H4D - profoto
www.andyvandeneynde.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andyvde Bekijk berichtWat is er Bouk? Niet genoeg lucht in beeld?
Mss kan je je bericht beginnen met, "niet dat ik er veel kaas van gegeten heb, maar ik vindt dat..."
Zelfs met dit mooi weer is die man niet van BD weg te slaan.
Comment
-
Hmmm, wie zegt dat Bouk er geen kaas van gegeten heeft?
Even focussen op de foto heren?
Comment
-
-
Je hebt helemaal gelijk simonisme...al is het rot om te schrijven.
In hoeverre moet de fotograaf de bruid hierop attenderen? (slierten, springhaar etc)
Is dat überhaupt een taak van een huwlijksfotograaf? In de studio let je namelijk wel goed op het uiterlijk van je model.
Comment
-
Ik ga mij hier weer geen vrienden maken...maar "Bruidsfotografie"...? voor mij illustreert deze foto
zo een beetje hoe het allemaal eigenlijk NIET moet ?
Weddings zijn moeilijk, en een beetje een specialiteit, velen wagen er zich wel meer en meer aan,...maar voor de trouwers is het ook eén van de mooiste dagen van hun leven
De verwachtingen liggen dan ook (en terecht !) heel hoog
Voor mij is dit niet min of meer dan een leuk (snapshot) pogingske...Sorry...
Volgende beter!
D.
Comment
-
Ik moet hier helaas ook bijtreden bij de mening over de onscherpte.
Ik vind wel dat de bruid er niet slecht op staat maar hou de auto tegen eventueel en geef jezelf de tijd om die ene moment opname die Ooh zo belangrijk is goed vast te leggen.
Meestal gaat het hier zeer snel en je kan beter 100 opnames te veel hebben dan 1 net op het randje plaat.
Bewerking vind ik wel goed.
Comment
Comment