Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monochroom met glimlach

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monochroom met glimlach

versie 2 - zonder vlekje + ruis niet weggedaan en ietske meer verscherpt.

origineel
    Last edited by BPVST; 18 juni 2010, 18:31.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Re: monochroom met glimlach

Eerste indruk .. lief.. tweede .. lief

Mooi plaatje, maar mis ik iets aan scherpte of ligt het aan mijn moeie ogen?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

In globo vind ik hem mooi maar rond de neus zou ik dit fraaie model toch een beetje Photoshop gunnen.
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        In globo vind ik hem mooi maar rond de neus zou ik dit fraaie model toch een beetje Photoshop gunnen.
        Dat dacht ik eerst ook, maar kan natuurlijk ook zijn dat dit lidteken een "emotionele" waarde voor het model heeft en daarom zichtbaar moet blijven(?)

De missende scherpte lijkt mij erg op niet naverscherpt na het verkleinen.

Verder mooie, zachte plaat met bijna "dansend" haar
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb ook effe getwijfeld om het vlekje (litteken van mazelen oid) naast de neus weg te clonen. Scherpte zou kunnen dat ik wat te sterke ruisonderdrukking gedaan heb en dat eea daardoor wat minder scherp is. Ik ga het nog eens nakijken op het origineel.

Bedankt voor de comments
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Eerste indruk .. lief.. tweede .. lief

Mooi plaatje, maar mis ik iets aan scherpte of ligt het aan mijn moeie ogen?
            Waarom moeten tegenwoordig de foto's allemaal nagelscherp zijn ; het is gewoon onnatuurlijk . Scherpte okay maar zonder overdrijven,deze is voor mij okay !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
              Waarom moeten tegenwoordig de foto's allemaal nagelscherp zijn ; het is gewoon onnatuurlijk . Scherpte okay maar zonder overdrijven,deze is voor mij okay !
              Ja Awacs...daar heb je gelijk in vind ik!!!
              Ach..er moet iets te zeggen zijn over een foto, dat gevoel krijg ik hier een beetje bij bd.
              Ik zie soms foto's die ikzelf nergens op vind slaan die werkelijk de hemel ingeprezen worden( ook omdat dit foto's zijn van bekenden va n hier) en ik zie ook foto's die fantastisch zijn en daar wordt commentaar op gegeven, zit men te zeuren over hele kleine zielige details.( dit zijn altijd foto's van de mensen die hier niet popiejopie zijn)
              Spijtig, maar zo is het hier nu eenmaal.Ik voel het zo en hoor van meerdere mensen die ik al persoonlijk gesproken heb dat zo zien.
              Ik vind dit een hele mooie foto, niks scherpte te weinig hoor!
              Het litteken vind ik moet je niet weghalen.
              Een puistje ofzo is geen probleem, maar iets dat er altijd zit hoor er te blijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                Helemaal mee eens.

Standpunt 1: Als individuele haren zichtbaar zijn is de scherpte voldoende.
                Standpunt 2: Tijdelijke onvolkomenheden verwijderen (wondjes puistjes ed) de rest (sproeten, lidtekentjes ed) laten staan, tenzij het model er om vraagt.

Dus het origineel: prima foto van een mooi model
                Niet alles hoeft scherp te zijn, ook niet onscherp.
                Een Nikon uitzet. http://www.pbase.com/studio56

Comment

Working...
                X