Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi belicht, maar mis wat restruimte rechts. Hoek zou ook wat lager kunnen maar overal nice.
(persoonlijke mening )
Idd want:
Vogelperspectief comprimeert het model. Algemene regel is camerastandpunt op ooghoogte (maar er zijn heel wat uitzonderingen afhankelijk van de uitstraling die men wil bekomen).
Ook opletten bij 3/4-de aangezichtsopname dat ooghoek niet overdreven wordt (te veel oogwit zichtbaar).
Verder opletten dat lichtbronnen niet te hoog geplaatst zijn, tenzij er een "spot"-effect (theaterverlichting) beoogt wordt.
Standpunt iets lager en meer naar rechts waardoor het model haar hoofd minder had hoeven draaien waardoor de stand van de ogen voor mijn gevoel beter was geweest.
Maar ik realiseer me dat ik niet ter plekke was en dat de achtergrond dan te prominent aanwezig zou kunnen zijn.
Comment