Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

She got the look !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: She got the look !

Nou ik heb hier op BD toch echt wel opmerkingen gezien waar mijn haren van overeind gingen staan, en pas op, dit was niet tegen mij hoor, ik heb zelf altijd nette reacties gehad...ok ook soms wel eens kritiek gehad, maar ik zeg dan tegen mezelf dat ik daar alleen maar beter van kan worden.
    Ik heb hier al veel geleerd van div. mensen en ben ze daar ook heel dankbaar voor.

Comment

"Oubollig" of niet, ik zou maar wat blij zijn als ik zulke foto's zou kunnen afleveren.
      Op zich niet de meest spannende of "vernieuwende" foto maar technisch volgens mij wel in orde. Oké, het haar van het model zit onder haar schouderbandje, dat is idd een schoonheidsfoutje.
      Veel bekende en beroemde foto-graven gebruiken heel dikwijls steeds dezelfde instellingen/settings/onderwerpen (Corbijn, newton, ...) (ik weet dat er commentaar gaat komen op deze vergelijking....zucht) maar bij hen beziet men dit als "kunst".......... begrijpe wie kan

edit: wou je eerdere werken een keer bekijken / vergelijken, blijkt dat zo goed als geen enkel topic nog afbeeldingen heeft... Bewust weggehaald of foutje op je hoster? zelfs een Hof (voorlaatste week 2009) geeft enkel je naam doch geen foto... jammer
      Last edited by jupilleke; 13 januari 2010, 12:33.
      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

ik zal ook maar een reactie geven, tis hier plezant precies

Doet me denken aan daisy van cauwenberg ten ze miss belgie werd ergens id pre-historie..
        dus ik vind hem ook oubollig..

doe diet gatlelijke achtergrond weg en je kan er nog iets mee doen...

is gewoon een braaf portretje niks meer.. niks vernieuwend..
        poof

Comment

Maar wel een heerlijke meid om naar te kijken
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Mooi portret. Of het oubollig is weet ik niet, daar fotografeer ik nog te kort voor :-)

Veel plezier met fotograferen !

Comment

Als iemand oudbolligheid leuk vindt dan mag hij zijn werken toch posten zonder daarvoor aan de schandpaal genageld te worden. Misschien is deze oudbolligheid over enkele jaren weer in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frida Bekijk bericht
                Misschien is deze oudbolligheid over enkele jaren weer in.
                Zo ver zal het nu ook weer niet komen

Deze stijl spreekt me ook niet meteen aan MAAR ik vind het eerlijk gezegd wel een leuke afwisseling op dit forum dat er nog mensen zijn die het op de 'ouderwetse' manier doen. Van mij moet de TS dus niets veranderen. Hij doet wat hij wil.
                www.pixation.be

Comment

Mooi portret,misschien iets croppen onderaan.
                  Inderdaad comment van moderator totaal ongepast.
                  Groeten. Ronald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                    Vind jouw comments als "moderator" heel heel ongepast om te beginnen ..
                    ....
                    Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
                    ....
                    Inderdaad comment van moderator totaal ongepast.
                    CH Photography geeft hier enkel maar zijn persoonlijke mening, niet in de hoedanig heid van moderator maar als lid van belgiumdigital net als iedereen in dit forum.

wanneer hij als moderator optreed kan je dit merken aan de kleur van de tekst (blauw of rood, blauw is verwittigend/informatief, rood is oppassen geblazen

Om jullie even een voorbeeldje te geven:
                    (tot hiertoe sprak ik als lid)

[Mod] wanneer je in showcase post kan je (strenge) kritieken verwachten, kan je hier niet mee omgaan post je best in fotobeoordeling

@iedereen die het schoentje past: kritiek leveren op foto's is toegelaten maar flamewars niet.
                    Indien men niet op een beschaafde manier met elkaar kan omgaan kunnen en zullen de moderatoren/forumleiding gepaste acties ondernemen

(bovenstaande was dus als moderator, en de rode tekst kan men best niet negeren)
                    Last edited by zunoel; 21 januari 2010, 12:33. Reden: typo
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

De manier van becommentarieren in deze topic is idd soms nogal ondermaats. TS heeft een bepaalde manier van fotograferen en is tevreden (en zijn modellen blijkbaar ook) over de resultaten. De commentaren dat hij zijn stijl, achtergrond of belichting moet veranderen zie ik ook steeds terugkomen en wat erger is: ze worden steeds boertiger . Ben je niet gediend met iemands manier van fotograferen dan kijk je toch gewoon verder. Waarom moet iemand zonodig "bekeerd" worden? Dat sommige namen steeds terugkeren bij die vorm van commentaar zal ik maar als toevallig aannemen .
                      Just my 2 cents ...

Comment

flamewars*
                        poof

Comment

Ik vind dit een verzorgd, proper en braaf portret van een mooi braaf meisje. Is dat oubollig ? Wat is vernieuwend ? Een half hoofd ? of met één arm of overbelicht ? Wat is een moderne manier van belichten ? Ik ben zelf absoluut leek op gebied van portretfotografie en zit niet te zoeken van waar de belichting nu juist komt. Ik probeer steeds een stapje achteruit te zetten en mij een idee te vormen of het een goede foto is.
                          Ik zie soms nieuwe 'trends' verschijnen die dan navolging krijgen. Is het niet super-ouderwets om trends te gaan volgen ? Ik zie dikwijls mislukte foto's (bewust of onbewust) die dan ineens met lof overladen worden als zijnde artistiek. Dat vind ik pas om u aan te ergeren, zeker als het als showcase opgevoerd wordt. Een probeersel, tot daar nog aan toe in Beoordeling.
                          Kan iemand mij zeggen hoe een modern portret er moet uitzien ? Hoe een achtergrond moet zijn. Let op, ik wil met niemand de draak steken hé, ik wil uit deze discussie graag wat bijleren.

Comment

@Noel: Ik kan niet anders dan je op het hart drukken dat je commentaar -van wie dan ook- moet aanvaarden. Zelf ben ik altijd van mening dat je véél meer bent met negatieve commentaar dan met positieve. En in de fotografie is het nu eenmaal zo dat niet iedereen er evenveel van kent en smaken altijd verschillen. Sommigen vinden heel snel iets mooi, maar diegenen die je zeggen wat er mis is, kennen er meestal wel meer van dan diegenen die alles mooi vinden. Neem hun commentaar in acht en werk met de commentaar in het achterhoofd verder. In den beginne kan je boos/gefrustreerd/het bull**** vinden, maar iedereen heeft een mening en je mag blij zijn dat je die te horen krijgt. Vroeg of laat besef je dat sommigen die kritiek hadden op je werk wél groot gelijk hadden.
                            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                              Ik vind dit een verzorgd, proper en braaf portret van een mooi braaf meisje. Is dat oubollig ? Wat is vernieuwend ? Een half hoofd ? of met één arm of overbelicht ? Wat is een moderne manier van belichten ? Ik ben zelf absoluut leek op gebied van portretfotografie en zit niet te zoeken van waar de belichting nu juist komt. Ik probeer steeds een stapje achteruit te zetten en mij een idee te vormen of het een goede foto is.
                              Ik zie soms nieuwe 'trends' verschijnen die dan navolging krijgen. Is het niet super-ouderwets om trends te gaan volgen ? Ik zie dikwijls mislukte foto's (bewust of onbewust) die dan ineens met lof overladen worden als zijnde artistiek. Dat vind ik pas om u aan te ergeren, zeker als het als showcase opgevoerd wordt. Een probeersel, tot daar nog aan toe in Beoordeling.
                              Kan iemand mij zeggen hoe een modern portret er moet uitzien ? Hoe een achtergrond moet zijn. Let op, ik wil met niemand de draak steken hé, ik wil uit deze discussie graag wat bijleren.
                              Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
                              Licht/belichting heeft minder(of niks) te maken met kleding/kapsels/kleuren/achtergronden enz.

Een Rembrandt licht, of butterfly, was toen goed, is nu goed, is over 100 jaar goed.

Echter mode en trends veranderen. En als je daarin blijft hangen, ben je oudbollig bezig. En als iemand dat zelf niet ziet (of wilt zien) kan het zijn dat je zelf nog ergens bent blijven hangen.

Wanneer is de laatste keer dat jezelf een Avantgarde, Vogue of Elle hebt gekocht?
                              Als het antwoord negatief is, ben ik er van overtuigd dat je niet mee gaat met de laatste mode. En of dat moet? Nope. Tuurlijk niet. Deze foto is ook niet fout..... integendeel. Maar vernieuwend is anders
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Knap !
                                Mooi model...
                                ook en mooi plaatje...

Comment

Working...
                                X