Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind hem zelf erg geslaagd. Misschien alleen de ogen iets teveel de kleur verzadigd. Maar dat is natuurlijk smaak verschillend. Het gaat mij grotendeels om belichting compositie en bewerking.
Hoe ik mijn vrouw vind lijkt me wel duidelijk in de titel en dat is na 15 jaar nog steeds mijn mening
"The important thing is not the camera but the eye..............
Hoe ik mijn vrouw vind lijkt me wel duidelijk in de titel en dat is na 15 jaar nog steeds mijn mening
1-0 voor TS als antwoord op 35a.
---------------------------------------
ogen zijn inderdaad wat te.
de flits veroorzaakt ook wat lichte plekken.
stukje van de bovenkant af, zodat dat plekje linksboven wegvalt.
maar als je al het bovengenoemde gewoon laat voor wat het is, hou je een lekker eigenwijze opname over met een eigen stijl.
grt,bouk.
Sommigen noemen dit een aparte stijl...
Ik persoonlijk zie liever niet dat het zwarte haar is dichtgelopen en zo overloopt in de zwarte achtergrond, gezicht is nog fel geblitst en de achtergrond nogal storend...dat blauwe R en LB trekt de aandacht....
Anderen zullen wel een ander gedacht hebben...
"Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"
vind hem ook niet zo. De pose die felle blik met de zuurstok is wel geinig, maar het gezicht is toch wel een tintje uitgebeten voor zo'n soort foto. Ook de ogen zijn voor mij te. Dan zou je een echt vampier hebben willen neerzetten en dat wat waarschijnlijk ook niet de bedoeling.
ik zou het contrast een tikje terugschroeven om wat meer detail in de donkere partijen te krijgen, een een half stopje onderbelicht in ACR.
Thx erq
met dit soort kritiek kan ik iets. Nu weet ik wat ik verder kan proberen om het plaatje te verbeteren.
Zo zou iedereen het moeten doen. Hier kan ik wat van leren.
"The important thing is not the camera but the eye..............
het idee en de compo zijn prima, het model nog beter.
Over de belichting: ik ben zelf nog maar een beginneling op dit gebied maar
ik zou het eens proberen met 2 reflectie schermpjes (witte isimo of karton)
eentje links voor (voor de kijker) en eentje rechtsachter. met een beetje richten kun je daar de donkere partijen een beetje oplichten en tegelijk de belichting 1 of een halve stop terugdraaien waardoor de uitgebeten stukken wegvallen.
Verder eens met Bouk; lekker eigenwijs.
met dit soort kritiek kan ik iets. Nu weet ik wat ik verder kan proberen om het plaatje te verbeteren.
Ik geloof dat de anderen (al dan niet tussen de regels door) ook gewoon bruikbare tips/ideeen gegeven hadden, dus de opm snap ik niet helemaal
Je kan beter in fotobeoordeling posten als je graag opbouwende kritiek wilt. In Sc is dit niet verplicht.
Een goeie om aan te halen... Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt. Dus visa hoeft voor mij helemaal niet.
Maar als je vindt dat je een mooie vrouw hebt en dat als titel meegeeft, moet je er imo ook alles aan proberen te doen om ervoor te zorgen dat wij dat ook vinden. Daar heeft PS goede tools voor.
Die kans is voor mij helaas gemist...
Oh ja die tips had je al... te felle flits, te harde contrasten, zwart dichtgelopen, onrustige (kleur in) achtergrond. Idee en blik oké.
Henk
Tiens, er is er hier ene die er al een soort wedstrijdje wil van maken... Ik lig al meteen 1 - 0 achter omdat ik een vrààg stel. Een vraag met - uiteraard - een bedoeling. Misschien had ik ook moeten vragen : "En wat vind je vrouw er zélf van ?"
---------------
Onder deze omstandigheden mag ik niet nalaten om ook mijn mening te geven. Geef toe : dat zou ZONDE zijn...
--------------
Kijk, het is niet alleen allemaal wat te "hard" ; Ik vind dit een bijzonder weinig flatterende foto ! Een beeld dat bij mij inderdaad (ook ?) meteen in de prullenbak zou belanden. Dat zou niet eens erg zijn want ik zou er véél mooiere hebben gemaakt.
---------------
Ik heb in mijn leven al wat "portretjes" gemaakt en ik weet hoe overgevoelig vrouwen zijn voor de keiharde realiteit van de digitale camera. Hier ga jij de kleine gebreken als het ware nog eens extra uitvergroten. Het strijklicht over bijvoorbeeld de linkerwang (links voor ons) gaat alle rimpels nog eens extra diepte geven. Bij enen gegroefden karakterkop van mannelijke kunne kàn dit. Hier vind ik dat niet op zijn plaats.
---------------
Maar pas op : dat is MIJN gedacht hé !
Tiens, er is er hier ene die er al een soort wedstrijdje wil van maken... Ik lig al meteen 1 - 0 achter omdat ik een vrààg stel. Een vraag met - uiteraard - een bedoeling. Misschien had ik ook moeten vragen : "En wat vind je vrouw er zélf van ?"
---------------
Onder deze omstandigheden mag ik niet nalaten om ook mijn mening te geven. Geef toe : dat zou ZONDE zijn...
--------------
Kijk, het is niet alleen allemaal wat te "hard" ; Ik vind dit een bijzonder weinig flatterende foto ! Een beeld dat bij mij inderdaad (ook ?) meteen in de prullenbak zou belanden. Dat zou niet eens erg zijn want ik zou er véél mooiere hebben gemaakt.
---------------
Ik heb in mijn leven al wat "portretjes" gemaakt en ik weet hoe overgevoelig vrouwen zijn voor de keiharde realiteit van de digitale camera. Hier ga jij de kleine gebreken als het ware nog eens extra uitvergroten. Het strijklicht over bijvoorbeeld de linkerwang (links voor ons) gaat alle rimpels nog eens extra diepte geven. Bij enen gegroefden karakterkop van mannelijke kunne kàn dit. Hier vindt ik dat niet op zijn plaats.
---------------
Maar pas op : dat is MIJN gedacht hé !
juist verwoord, volledig mee eens!
ts heeft ongetwijfeld zijn best gedaan een goede opname te maken en vind ook dat hij een mooie vrouw heeft, helaas komt dat niet terug in deze foto...
verder heeft er al een mod op gewezen dat als je opbouwende comment wil je beter in beoordeling terecht kan, dus mss laten verplaatsen?
Comment