Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Hele mooie opname.Bij de bewerking kunnen echter wel opmerkingen geplaatst worden. Ik mis het echte wit en het echte zwart. Daarnaast is het vrijmaken van de achtergrond niet geheel gelukt. Blijft: een mooie opname.
Wat een prachtig jongetje en wat een mooi moment!
(sorry Peter ) Ik weet dat er een bepaalde regel is wat betreft zw-w omzettingen, maar ik mis in dit soort foto's de echte zwart en wit tinten helemaal niet. Al die tinten grijs maken de foto zacht
Het enige wat ik helaas niet zo mooi vind aan de foto is het grijze laagje om de jongen heen en de wazige overgang met de witte achtergrond. Komt dat door de zw-w omzetting of heb je de achtergrond achteraf "gewit"?
(sorry Peter ) Ik weet dat er een bepaalde regel is wat betreft zw-w omzettingen, maar ik mis in dit soort foto's de echte zwart en wit tinten helemaal niet. Al die tinten grijs maken de foto zacht
Volgens mij zie jij normaal contrast en lokaal contrast als een geheel. Dat is het echter niet.
- Een normaal contrast omvat puur zwart en wit (hoe klein die plekken ook zijn) met een reeks tussentinten.
- Met lokaal contrast (clarity) kun je een foto zichtbaar zachter maken (door gebruik van negatieve waarden). Dat zachter maken gebeurt vaak bij portretfoto's om de huid wat zachter te maken (het verdoezelen van details).
Comment