Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verward meisje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verward meisje

Foto is voor verbetering vatbaar.

Maar ik vind het wel typisch hoe andere middelmatige foto's hier in de showcase behandeld worden alsof het meesterwerken zijn. Misschien toch fotograaf-gerelateerd ????

Als ik de TS was, zou ik me niet teveel aantrekken van de commentaren, want dat is hier wel heel betrekkelijk
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Niet die toer op aub!!!
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Niet die toer op aub!!!
        dan lees je mijn commentaar toch niet!!!

Comment

Als de fotograaf beslist dat dit showcase materiaal is dan heeft hij/zij groot gelijk dat hij/zij deze foto hier post, staat mooi in het reglement.

Wat ik vind van deze foto? ...
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            ik krijg er meestal geen mijn foto's zullen nog slechter zijn dan .....tja
            onzin:

Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Akkoord met al mijn voorgangers... Deze foto is gewoon slecht. Niets goed aan. Alles begint met een klein beetje zelfkritiek...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                onzin:

Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

grt,bouk.
                das een uitzondering Bouk

de rest.....

gene vette he....
                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Dit is showcase...
                  als een foto slecht is, krijgt hij heel veel commentaar, omdat het makkelijk te zien is wat er slecht is aan de foto;
                  als een foto goed is, staat er of , maar zelden waarom hij goed is;
                  als een foto "gemiddeld" is, zwijgt iedereen, omdat ze het niet weten.
                  Zo is het, ging ik ook net zeggen.
                  Er is nog een extra variabel: de TS zelf.
                  Is zijn/haar foto slecht of gemiddeld, toch zal hij nog schitterend gevonden worden en zijn de fouten "gedurfd", "eens iets anders", "waarom regeltjes volgen, ze zijn er om te doorbreken" of "fotografie is creatief zijn"

Ik heb de neiging om bij een collectief goed bevonden beeld, toch kritisch te zijn en te kijken wat ik zelf toch minder vind. Kan altijd een klein detail zijn of iets zeer persoonlijks, maar ik zie niet waarom ik mij moet inhouden omdat het door iedereen "" gevonden wordt, zeker als de TS zichzelf etaleert als pro fotograaf. Met als gevolg dat ofwel de TS, fans of andere commentatoren voluit in de aanval gaan

Jaja de showcase op BD... kunnen hele boeken over geschreven worden. Maar het is best wel grappig allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    zeker als de TS zichzelf etaleert als pro fotograaf.
                    wat hier niet het geval is!
                    grt,bouk.

Comment

wat hier niet het geval is!
                      grt,bouk.
                      Denk dat het duidelijk was, dat ik net als FestinaLente algemeen bezig was over 'Showcase' en niet de TS hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Denk dat het duidelijk was, dat ik net als FestinaLente algemeen bezig was over 'Showcase' en niet de TS hier.
                        tja...das juist zo jammer, dat het daar zo vaak op uit draait.

(sorry Koen, voor het vervuilen van je topic).
                        grt,bouk.

Comment

tja...das juist zo jammer, dat het daar zo vaak op uit draait.

(sorry Koen, voor het vervuilen van je topic).
                          grt,bouk.
                          Omdat de waarheid kwetst?

(denk dat Koen liever dit leest dan de zoveelste die zijn foto afbreekt)

Comment

Is die foto echt zo slecht??

Als je alle klassieke regeltjes van de fotografie in acht neemt en ook de technische zeg ik ook: het is een slechte foto!
                            Echter zijn er heden ten dage best wel beroemde fotografen die nog verder durven te gaan in het aan hun laars lappen van die bovenstaande regels.
                            Ik heb al veel slechter werk gezien! Niet dat ik deze foto uitzonderlijk vind.

De hardrealistische meisjesfiguur die zonder enige poging om ze mooier te maken(integendeel!) wordt afgebeeld, staat voor een blauwe, zachte en esthetische achtergrond. De belichting en de scherptediepte maken de figuur volkomen los van deze achtergrond waardoor er twee entiteiten ontstaan. Enerzijds de verwarde vrouw en anderzijds de mooie achtergrond. Deze achtergrond versterkt het beeld .
                            De belichting van de figuur in het aangezicht versterkt de expressie. De details blijven voldoende aanwezig.

Fotografie is toch echt wel iets meer dan mooie technisch perfecte plaatjes maken.

Misschien moet men hier in dit forum ook wel eens een stapje verder durven zetten met alle respect voor de technische hoogstandjes die hier getoond worden! Esthetiek en fotografie zijn niet hetzelfde. Kunst is meer dan mooie plaatjes maken.

Laten we dan ook de mening en de invalshoek van anderen respecteren en niet klakkeloos als kakelende kippen tewerk gaan en zomaar iemand de verdoemenis injagen!

mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                              Is die foto echt zo slecht??

Als je alle klassieke regeltjes van de fotografie in acht neemt en ook de technische zeg ik ook: het is een slechte foto!
                              Echter zijn er heden ten dage best wel beroemde fotografen die nog verder durven te gaan in het aan hun laars lappen van die bovenstaande regels.
                              Ik heb al veel slechter werk gezien! Niet dat ik deze foto uitzonderlijk vind.

De hardrealistische meisjesfiguur die zonder enige poging om ze mooier te maken(integendeel!) wordt afgebeeld, staat voor een blauwe, zachte en esthetische achtergrond. De belichting en de scherptediepte maken de figuur volkomen los van deze achtergrond waardoor er twee entiteiten ontstaan. Enerzijds de verwarde vrouw en anderzijds de mooie achtergrond. Deze achtergrond versterkt het beeld .
                              De belichting van de figuur in het aangezicht versterkt de expressie. De details blijven voldoende aanwezig.

Fotografie is toch echt wel iets meer dan mooie technisch perfecte plaatjes maken.

Misschien moet men hier in dit forum ook wel eens een stapje verder durven zetten met alle respect voor de technische hoogstandjes die hier getoond worden! Esthetiek en fotografie zijn niet hetzelfde. Kunst is meer dan mooie plaatjes maken.

Laten we dan ook de mening en de invalshoek van anderen respecteren en niet klakkeloos als kakelende kippen tewerk gaan en zomaar iemand de verdoemenis injagen!

mvg.

Kom kom, met zulke argumenten kan je elke slechte foto goed praten. Kunst is inderdaad meer dan mooie plaatjes, maar kunst is ook geen bijproduct van gesuck.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                                Kom kom, met zulke argumenten kan je elke slechte foto goed praten. Kunst is inderdaad meer dan mooie plaatjes, maar kunst is ook geen bijproduct van gesuck.
                                Ja en dit is de laatste tijd heel erg veel aan de orde binnen SC (naast vriendjespolitiek), maar als je hier dat zegt, word je neergesabeld

Comment

Working...
                                X