Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verward meisje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verward meisje

Als je het gezicht aandachtig bekijkt, dan zie je dat er ook licht (of een reflectie van licht) van onder naar boven scheen.
    Daardoor zijn er ongewenste schaduwen op haar gelaat. Een griezeleffect dat eerder in de Halloween periode wordt toegepast.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Wie is Erik?

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
      Nee, maar het zou al volstaan als je je foto eens aandachtig op je scherm bekijkt (voor het uploaden) en daarna jezelf de vraag stelt in welk forum onderdeel deze het best past. In dit geval, en sorry Erik als dit hard aankomt , hoort deze foto in geen enkel onderdeel thuis hier op het forum, tenzij de beginnershoek of mss in de recycle bin van je computer. AUB een beetje meer zelfkritiek, en dit geldt niet alleen voor jou Erik, maar voor heel wat beginners hier op het forum. Beoordeel zelf eerst je foto vooraleer je hem upload, dit niet enkele minuten, maar bekijkt hem aandachtig en stel jezelf de vraag of je hem goed vindt; wacht daarna en bekijkt je geselecteerde foto één of meerdere dagen erna nogmaals. Stel dan jezelf opnieuw de vraag ? Is deze showcase waardig of niet ! Zo wordt je kritischer op je werk en voorkom je reacties als deze nu van mij , hier op het forum. Enne Erik , niet te persoonlijk opvatten. Hetgene wat ik hier vertel telt eigenlijk voor ieder van ons.
      Blijf fotograferen, blijf proberen , maar maak aub de eerste selectie bij jou op de computer en analyseer je opname grondig alvorens hier te posten.
      En over je foto ? Hij is niet scherp, wat uitgebrand, vertoont artefacten van (?) verkeerd verkleinen, en ik ben er 100% zeker van dat het model zelf niet blij is met hoe ze op deze foto staat. Volgende keer beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_blue_wolf Bekijk bericht
        Wie is Erik?
        TS.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Nu zou ik sommigen hier eens een foto willen zien opbouwen, zoals ze hem kraken... dat zou pas leerzaam zijn.

Mvg

Chris
          poeh....Ik wil deze foto met alle liefde opbouwen, maar het enige positieve wat ik hier van kan zeggen is: mooie kleuren op de achtergrond en prettige bokeh.
          De scherpte .... is zoek op deze foto
          De belichting op het haar is TE (uitgebrand haar en reflecties oorbellen) terwijl het gezicht veel te donker is en de schaduwen op het gelaat niet erg charmant zijn.
          De compo is me te centraal. Ook had ik liever nog de borst van het model op de foto gehad of zou ik gecropped hebben tot onder het sleutelbeen (puur gevoel)

De exif begrijp ik niet...
          zijn er camera's die beginnen bij iso 160?
          f/0 ? max f/1? geen idee wat voor lens dit is, maar zo'n kolossale diafragma opening kan verklaren waarom de foto zo onscherp en op sommige delen zo overbelicht is.

Ik ben benieuwd naar de uitleg van de TS hierover

Comment

ik vind hem SLECHT

grtz
            glenn
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Exif gegevens kun je ook gemakkelijk zelf invullen Monica

Als ze wel kloppen was het waarschijnlijk een manuele lens die niet met de camera communiceert...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

Als ze wel kloppen was het waarschijnlijk een manuele lens die niet met de camera communiceert...
                dat klopt en heeft TS elders al een keer melding van gemaakt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Geen verward meisje, wel verwarde fotograaf

Comment

Showcase dient voor je beste foto's... als jij één hem je beste vindt, heb je het volste recht om hem hier te plaatsen.
                    Euh ?
                    Word er zo nergens een lijntje getrokken ?
                    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er 1 persoon is die dit mooi vind.

En wat zijn beste foto betreft, post je niet alleen foto's in showcase wanneer je volleerd bent, (lucky shots buiten beschouwing gelaten)
                    Dus wanneer je weet hoe je camera te bedienen. Ik zou zeggen nog wat meer oefenen en dan opkomen met je beste foto's.

Comment

toch wel fijn om zoveel comments te krijgen, ik ben al blij als ik aan 10 geraak!
                      Last edited by d_oracle; 25 september 2009, 10:24.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik krijg er meestal geen mijn foto's zullen nog slechter zijn dan .....tja
                        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Goede plaat
                          Controversieel en goed experiment!!!
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            poeh....Ik wil deze foto met alle liefde opbouwen, maar het enige positieve ...
                            Dit is showcase...
                            als een foto slecht is, krijgt hij heel veel commentaar, omdat het makkelijk te zien is wat er slecht is aan de foto;
                            als een foto goed is, staat er of , maar zelden waarom hij goed is;
                            als een foto "gemiddeld" is, zwijgt iedereen, omdat ze het niet weten.

M.a.w. ik wil gewoon zeggen dat het makkelijk is een foto te kraken, maar veel moeilijker om te verwoorden wat aan een foto goed is.

Ik wil niet zeggen dat iemand iets opbouwends moet zeggen over deze foto, en ook niet hoe het wel moet, want daar hebben we andere forumonderdelen voor.

Mvg

Chris

Comment

It's crap. Om eerlijk te zijn, deze foto vind ik toch allerslechtste foto van de BD. Oke, iedereen maakt wel van die slechte foto's, maar het maakt het nog erger dat je blijkbaar van overtuigd bent dat de foto goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                                It's crap. Om eerlijk te zijn, deze foto vind ik toch allerslechtste foto van de BD. Oke, iedereen maakt wel van die slechte foto's, maar het maakt het nog erger dat je blijkbaar van overtuigd bent dat de foto goed is.
                                Totaal mijn mening
                                Nikon D90 + 16-85mm

Comment

Working...
                                X