Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Controversiëel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Controversiëel?

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
    Zo kun je alles wel recht lullen wat krom is... niks mis met mijn inzicht hoor
    Foto mag gewoon *** zijn, zolang het verhaaltje erom heen maar goed is??????
    Rustig, beste vriend! Ik heb hier al veel foto's van Lennert mogen aanschouwen, en die gast weet verdraaid goed waar hij mee bezig is. Hij experimenteert tenminste en de ene keer levert dat een sublieme foto op, de andere keer niet zo geslaagd.
    Laten we het aub toch beleefd en beschaafd houden. Of je de foto nu geslaagd vindt of niet, da's toch geen probleem om jouw mening te zeggen, maar liefst toch een beetje met wat volwassen respect?
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

compo : 0
      setting : 1
      belichting : 1
      pose : 2
      nabewerking : 2
      Ge krijgt een 6 op 10 van mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Rustig, beste vriend! Ik heb hier al veel foto's van Lennert mogen aanschouwen, en die gast weet verdraaid goed waar hij mee bezig is. Hij experimenteert tenminste en de ene keer levert dat een sublieme foto op, de andere keer niet zo geslaagd.
        Laten we het aub toch beleefd en beschaafd houden. Of je de foto nu geslaagd vindt of niet, da's toch geen probleem om jouw mening te zeggen, maar liefst toch een beetje met wat volwassen respect?
        Danielsl heeft wel gelijk (en jij begon met schelden trouwens).
        Een foto beoordeel je puur op het beeld, en niet om wie het beeld gemaakt heeft.
        Een nieuwkomer die dit beeld post zou met de grond afgemaakt geweest zijn, maar omdat het Lennert is, die blijkbaar in een tegendraadse (als in: expres fouten maken) en experimentele fase zit, dan is het beeld plots geniaal? Nee zo werkt het bij mij toch niet.

Ik snap Lennert, maar hij moet toch ook begrijpen dat hij zo'n beeld post uit een gepriviligeerde positie en reputatie. Zelf zou ik de lat dan hoger willen leggen, ipv zoals nu, de lat eigenlijk lager te leggen.
        Persoonlijk vind ik het niet origineel om onder "experimenteren" te verstaan dat we dan maar gewoon wat compositorische en belichtingsfouten gaan implenteren in de foto. Doelbewust of niet.

Over het beeld zelf, de meest minpunten zijn al aangehaald en kan ik mij ook in terug vinden... de dingen die afgesneden zijn uit beeld, het storend stuk hout, het slordig stuk muur, de harde flitsschaduw etc...
        De som daarvan vind ik niet meer dan het geheel, maar juist minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Zelf zou ik de lat dan hoger willen leggen, ipv zoals nu, de lat eigenlijk lager te leggen.
          Hangt er natuurlijk vanaf wat je met hoger en lager bedoeld. Ik probeer de laatste tijd meer gevoel en inhoud in de plaat te stoppen. Voor mij is dat geen kleine verhoging van de lat.
          Een paar maanden terug vertelde me iemand dat mijn platen wat 'grijze massa fotografie' was. Eerst was ik enorm in mijn gat gebeten.. Alé HOF-plaatjes zo afbreken?
          Maar ik begin ze meer en meer gelijk te geven. Daarom mijn zoektocht. En weet je, elke keer als ik deze pic hier als wallpaper zie, zeg ik: DAMN Das eerlijk gezegd nog altijd het plezantst aan foto's maken. Fier zijn op uw eigen werk. En dat wil trouwens niet zeggen dat wat hier wordt gezegd niet belangrijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
            III LOOOVVEE IITTT !

is de huid bewerkt? die is supermooi!
            Welnee, da's puur natuur....DUH

Niet controversieel, maar naar mijn mening wel mislukte compo.
            Je hebt heel veel moois gefotografeerd, maar dit spreekt mij he-le-maal niet aan. Belichting, compo, bewerking....nee, het doet me niets.
            Dit zal wel helemaal aan mij liggen, maar ik krijg het gevoel dat dit (mooie) model aan haar haren achterover getrokken wordt. Haar mond staat ook erg gespannen open.
            het gelaat van een mens vangt (samen met de handen) het meeste zonlicht en is daarom altijd het meest getint. Door de bewerking is haar gezicht erg bleek en de rest van haar lichaam bruin. Nogmaals....tis slechts een mening van een leek
            Last edited by Monica; 18 september 2009, 22:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Welnee, da's puur natuur....DUH

Niet controversieel, maar naar mijn mening wel mislukte compo.
              Je hebt heel veel moois gefotografeerd, maar dit spreekt mij he-le-maal niet aan. Belichting, compo, bewerking....nee, het doet me niets.
              Dit zal wel helemaal aan mij liggen, maar ik krijg het gevoel dat dit (mooie) model aan haar haren achterover getrokken wordt. Haar mond staat ook erg gespannen open.
              het gelaat van een mens vangt (samen met de handen) het meeste zonlicht en is daarom altijd het meest getint. Door de bewerking is haar gezicht erg bleek en de rest van haar lichaam bruin. Nogmaals....tis slechts een mening van een leek
              Lol, ik trek alleen aan de haren als ze niet luisteren
              De huid is idd bewerkt, maar aangezien het een ***foto is, zal ik maar zwijgen over de bewerking. Kzou anderen niet willen besmetten
              PS: Tussen lichaam en gezicht geen verschillende bewerking, lipjes zijn ingekleurd.

Comment

LOL Lennert Jij bruut.
                Gekke vraag, sla me niet: maar als je uitgekeken raakt op het "gewone" werk (kan me daar als beginnende prutser nog niet veel bij voorstellen) waarom "hak" je dan een model in mootjes? Valt er dan nooit meer iets aan de basis te perfectioneren bedoel ik?
                Dit is geen aanval (verre van...ik wou dat ik aan experimenteren toe was) maar ik probeer het te begrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  PS: Tussen lichaam en gezicht geen verschillende bewerking, lipjes zijn ingekleurd.
                  geef aan dit mooie model dan even door dat een zonnebank 2 knopjes heeft, waaronder 1 om de lampen voor het gelaat mee aan te doen Serieus Lennert :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    LOL Lennert Jij bruut.
                    Gekke vraag, sla me niet: maar als je uitgekeken raakt op het "gewone" werk (kan me daar als beginnende prutser nog niet veel bij voorstellen) waarom "hak" je dan een model in mootjes? Valt er dan nooit meer iets aan de basis te perfectioneren bedoel ik?
                    Dit is geen aanval (verre van...ik wou dat ik aan experimenteren toe was) maar ik probeer het te begrijpen.
                    None taken, ik weet het niet..
                    Meer en meer zie ik ongelofelijk werk passeren waar er geen gebruik wordt gemaakt van de "bd-regeltjes". En die smaken me enorm. En ze zijn heel handig om er een basis van je kunde mee te vormen. Ergens waar je op terug kunt vallen moest het experimenteren niet lukken. Maar mij boeit het niet echt meer: ik heb vandaag 15mm op een FF gebruikt om een halve body te fotograferen. Straight out of cam: heerlijk (IMO!)

Comment

Pfff, je maakt me serieus nieuwsgierig.
                      Experimenten maken de site wel een stuk diverser, so... GO ON

Comment

Het fotograferen, het opbouwen van een 'oeuvre' is een proces... het is een zoeken, een evolutie.
                        Velen fotograferen al jaren hetzelfde, op dezelfde manier, zitten enigszins vastgeroest...
                        Het is dapper om te willen evolueren. Het is verrijkend en het is boeiend. Het is een proces van 'vallen en opstaan' (en voor mij ben je hier nu eventjes gevallen ).

Maar het is een feit : creatieve geesten zijn rusteloos, ongeduldig... Voortdurend aan het aftasten tot waar ze kunnen gaan. Soms op het lijntje, soms erover. Maar altijd boeiend, altijd verrassend. Joepi, er zijn nog creatieve geesten...

Trap echter niet in de val om te vlug te willen gaan... Vergeet de klassieke waarden niet. Uiteindelijk val je er altijd op terug - hoezeer ze je nu ook vervelen. Een evenwicht vinden is de opdracht...

Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Thanks Kariboe Ik zal proberen wat braver te zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Thanks Kariboe Ik zal proberen wat braver te zijn
                            Haha, laat maar - 't zou jammer zijn
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

gewoon een lekker beeld. Anders dan anders en dat mag ik wel.
                              los van alle zogenaamde "regeltjes"

wij zouden er eens van af moeten dat beelden :

niet in het midden mogen,
                              dat alles er op moet staan,
                              dat er een wit vlekje op staat,
                              dat er een stofje in zit,
                              dat een deel uitgebeten is,
                              dat de kleuren nét niet goed zijn,
                              blablablablabla
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                                gewoon een lekker beeld. Anders dan anders en dat mag ik wel.
                                los van alle zogenaamde "regeltjes"

wij zouden er eens van af moeten dat beelden :

niet in het midden mogen,
                                dat alles er op moet staan,
                                dat er een wit vlekje op staat,
                                dat er een stofje in zit,
                                dat een deel uitgebeten is,
                                dat de kleuren nét niet goed zijn,
                                blablablablabla
                                Hier zijn die regeltjes onnodig volgens jou, maar in een ander topic, onder een andere foto worden ze gegeven als kritiek. Welk nut heeft commentaar als die niet consequent is? Ik zie mij al als nieuw lid de fototopics doorlezen, in de ene wordt een afgesneden hoofd als fout gezien en is het niet showcasewaardig, in een ander topic is het lekker experimenteel

Comment

Working...
                                X