Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beauty

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beauty

Model: Lies(15 jaar)
    MUA: Evelien Hacha
    beauty van vandaag, drie verschillende crops
    graag jullie voorkeur
    enjoy

Last edited by lonely_driver; 7 september 2009, 08:12. Reden: toevoegen gegevens
    gewoon een canonneke

Re: Beauty

Ga persoonlijk voor nr3 maar ik vind de verlichting nogal tangentieel wat een zeer uitgesproken strijklichteffect maakt met enorme detail in de huid (zie haartjes in kaak, hals en schouder).
    De tegenstelling met de zorgvuldig opgemaakte ogen is daardoor zeer opvallend.
    Ik heb de indruk dat de verlichtsbronnen tamelijk ver naar de zijkanten verschoven zijn. Let wel dit is niet negatief bedoeld want hier steekt beslist heel wat zorg en voorbereiding in.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Ga persoonlijk voor nr3 maar ik vind de verlichting nogal tangentieel wat een zeer uitgesproken strijklichteffect maakt met enorme detail in de huid (zie haartjes in kaak, hals en schouder).
      Ik heb de indruk dat de verlichtsbronnen tamelijk ver naar de zijkanten verschoven zijn. Let wel dit is niet negatief bedoeld want hier steekt beslist heel wat zorg en voorbereiding in.

Henri
      lichtopstelling: softbox rechts voor 45° en eentje links naast model.
      ik experimenteer nog volop met mijn lichtjes, en leer alle dagen nog bij
      alvast bedankt voor de tip
      Mvg
      Ronny
      gewoon een canonneke

Comment

Henri
        De opstelling voegt wel wat jaartjes toe aan de leeftijd van het model. Indien dat de bedoeling was: uitstekend. Indien dat niet de bedoeling was: jammer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
          De opstelling voegt wel wat jaartjes toe aan de leeftijd van het model. Indien dat de bedoeling was: uitstekend. Indien dat niet de bedoeling was: jammer.
          heeft totaal niets te maken met de lichtopstelling hoor.
          zij heeft de uitstraling een twintiger te zijn, zelfs zonder MU.
          dit heeft natuurlijk zijn voordeel voor sommige platen die je wil maken.
          er zullen later nog enkele gepost worden, totaal andere look, en daar zal je haar ook geen 15 jaar geven
          bedankt
          Mvg
          Ronny
          gewoon een canonneke

Comment

Welke crop ???

Moeilijke vraag. Hangt puur af van persoonlijke smaak en heeft niets te maken met de kwaliteit van de foto.

Op dit moment zou ik persoonlijk kiezen voor uitsnede 2.

Het is een heel mooi beeld trouwens.

Ik volg Henri wel in het effect van het licht dat de haartjes op het gezicht iets te veel accentueert.

Maar toch goed

Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Derde
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

prachtig gedaan met heerlijk veel detail.
                edoch een beetje irritant dat losse stukje mascara,(linker oog) wat steeds zichtbaarder wordt gaande weg de reeks.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  prachtig gedaan met heerlijk veel detail.
                  edoch een beetje irritant dat losse stukje mascara,(linker oog) wat steeds zichtbaarder wordt gaande weg de reeks.
                  grt,bouk.
                  nu je het zegt, had dit nog niet opgemerkt
                  is vlug weggewerkt in CS natuurlijk
                  thnx voor jou oog voor detail
                  Mvg
                  Ronny
                  gewoon een canonneke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
                    heeft totaal niets te maken met de lichtopstelling hoor.
                    zij heeft de uitstraling een twintiger te zijn, zelfs zonder MU.
                    dit heeft natuurlijk zijn voordeel voor sommige platen die je wil maken.
                    er zullen later nog enkele gepost worden, totaal andere look, en daar zal je haar ook geen 15 jaar geven
                    bedankt
                    Mvg
                    Ronny
                    Ik had het over (het weergeven van) de huid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                      Ik had het over (het weergeven van) de huid.
                      heb niet veel gedaan aan de huid, enkel healing en D & B.
                      en ik vermoed toch niet dat je van een bepaalde lichtopstelling ouder kan lijken hoor
                      anders mag je mij die doorgeven: kan misschien wel eens handig zijn
                      Mvg
                      Ronny
                      gewoon een canonneke

Comment

Lichtopstelling, of beter gezegd belichting in 't algemeen kan iemand wel ouder laten lijken. Probeer maar eens met gewoon je lichtbronnen lager op te stellen zodat inval op model van onder naar boven gaat. Opgelet niet overdrijven want het wordt vlug te dramatisch en wat experimenteren hoort er beslist bij. Belichting is zeer complex en een studie op zichzelf.
                        In jouw geval is het strijklichteffect bekomen doordat één bron op 45° de kant die naar de camera toegericht is practisch lateraal (tangentieel) belicht. Het invullicht staat evenwel te frontaal (zie neusschaduw) zodat het modelé platter wordt. Dit is een lichtopstelling die dikwijls toepast wordt bij dermatologische opnames of ook wel bij opnames die zullen gebruikt worden voor publicitaire doeleinden (huidmake-up, fond de teint, e.d.).
                        Knap gedaan en zeker beloftevol voor verdere realisaties.
                        Succes!

Henri
                        lidnummer: BD0435BE

Comment

Lichtopstelling, of beter gezegd belichting in 't algemeen kan iemand wel ouder laten lijken. Probeer maar eens met gewoon je lichtbronnen lager op te stellen zodat inval op model van onder naar boven gaat. Opgelet niet overdrijven want het wordt vlug te dramatisch en wat experimenteren hoort er beslist bij. Belichting is zeer complex en een studie op zichzelf.
                          In jouw geval is het strijklichteffect bekomen doordat één bron op 45° de kant die naar de camera toegericht is practisch lateraal (tangentieel) belicht. Het invullicht staat evenwel te frontaal (zie neusschaduw) zodat het modelé platter wordt. Dit is een lichtopstelling die dikwijls toepast wordt bij dermatologische opnames of ook wel bij opnames die zullen gebruikt worden voor publicitaire doeleinden (huidmake-up, fond de teint, e.d.).
                          Knap gedaan en zeker beloftevol voor verdere realisaties.
                          Succes!

Henri
                          bedankt voor de uitgebreide uitleg
                          Mvg
                          Ronny
                          gewoon een canonneke

Comment

Mooi belicht, mooie dame. Haartjes storen mij totaal niet ..
                            Crop? Hm.. niks mis met no1 hoor.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                            X