Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ga persoonlijk voor nr3 maar ik vind de verlichting nogal tangentieel wat een zeer uitgesproken strijklichteffect maakt met enorme detail in de huid (zie haartjes in kaak, hals en schouder).
De tegenstelling met de zorgvuldig opgemaakte ogen is daardoor zeer opvallend.
Ik heb de indruk dat de verlichtsbronnen tamelijk ver naar de zijkanten verschoven zijn. Let wel dit is niet negatief bedoeld want hier steekt beslist heel wat zorg en voorbereiding in.
Ga persoonlijk voor nr3 maar ik vind de verlichting nogal tangentieel wat een zeer uitgesproken strijklichteffect maakt met enorme detail in de huid (zie haartjes in kaak, hals en schouder).
Ik heb de indruk dat de verlichtsbronnen tamelijk ver naar de zijkanten verschoven zijn. Let wel dit is niet negatief bedoeld want hier steekt beslist heel wat zorg en voorbereiding in.
Henri
lichtopstelling: softbox rechts voor 45° en eentje links naast model.
ik experimenteer nog volop met mijn lichtjes, en leer alle dagen nog bij
alvast bedankt voor de tip
Mvg
Ronny
Henri
De opstelling voegt wel wat jaartjes toe aan de leeftijd van het model. Indien dat de bedoeling was: uitstekend. Indien dat niet de bedoeling was: jammer.
De opstelling voegt wel wat jaartjes toe aan de leeftijd van het model. Indien dat de bedoeling was: uitstekend. Indien dat niet de bedoeling was: jammer.
heeft totaal niets te maken met de lichtopstelling hoor.
zij heeft de uitstraling een twintiger te zijn, zelfs zonder MU.
dit heeft natuurlijk zijn voordeel voor sommige platen die je wil maken.
er zullen later nog enkele gepost worden, totaal andere look, en daar zal je haar ook geen 15 jaar geven
bedankt
Mvg
Ronny
prachtig gedaan met heerlijk veel detail.
edoch een beetje irritant dat losse stukje mascara,(linker oog) wat steeds zichtbaarder wordt gaande weg de reeks.
grt,bouk.
prachtig gedaan met heerlijk veel detail.
edoch een beetje irritant dat losse stukje mascara,(linker oog) wat steeds zichtbaarder wordt gaande weg de reeks.
grt,bouk.
nu je het zegt, had dit nog niet opgemerkt
is vlug weggewerkt in CS natuurlijk
thnx voor jou oog voor detail
Mvg
Ronny
Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driverBekijk bericht
heeft totaal niets te maken met de lichtopstelling hoor.
zij heeft de uitstraling een twintiger te zijn, zelfs zonder MU.
dit heeft natuurlijk zijn voordeel voor sommige platen die je wil maken.
er zullen later nog enkele gepost worden, totaal andere look, en daar zal je haar ook geen 15 jaar geven
bedankt
Mvg
Ronny
heb niet veel gedaan aan de huid, enkel healing en D & B.
en ik vermoed toch niet dat je van een bepaalde lichtopstelling ouder kan lijken hoor
anders mag je mij die doorgeven: kan misschien wel eens handig zijn
Mvg
Ronny
Lichtopstelling, of beter gezegd belichting in 't algemeen kan iemand wel ouder laten lijken. Probeer maar eens met gewoon je lichtbronnen lager op te stellen zodat inval op model van onder naar boven gaat. Opgelet niet overdrijven want het wordt vlug te dramatisch en wat experimenteren hoort er beslist bij. Belichting is zeer complex en een studie op zichzelf.
In jouw geval is het strijklichteffect bekomen doordat één bron op 45° de kant die naar de camera toegericht is practisch lateraal (tangentieel) belicht. Het invullicht staat evenwel te frontaal (zie neusschaduw) zodat het modelé platter wordt. Dit is een lichtopstelling die dikwijls toepast wordt bij dermatologische opnames of ook wel bij opnames die zullen gebruikt worden voor publicitaire doeleinden (huidmake-up, fond de teint, e.d.).
Knap gedaan en zeker beloftevol voor verdere realisaties.
Succes!
Lichtopstelling, of beter gezegd belichting in 't algemeen kan iemand wel ouder laten lijken. Probeer maar eens met gewoon je lichtbronnen lager op te stellen zodat inval op model van onder naar boven gaat. Opgelet niet overdrijven want het wordt vlug te dramatisch en wat experimenteren hoort er beslist bij. Belichting is zeer complex en een studie op zichzelf.
In jouw geval is het strijklichteffect bekomen doordat één bron op 45° de kant die naar de camera toegericht is practisch lateraal (tangentieel) belicht. Het invullicht staat evenwel te frontaal (zie neusschaduw) zodat het modelé platter wordt. Dit is een lichtopstelling die dikwijls toepast wordt bij dermatologische opnames of ook wel bij opnames die zullen gebruikt worden voor publicitaire doeleinden (huidmake-up, fond de teint, e.d.).
Knap gedaan en zeker beloftevol voor verdere realisaties.
Succes!
Comment