Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

--- 21, 27 h ---

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: --- 21, 27 h ---

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
    Mhmmm, ik heb toch ook mijn twijfels bij deze plaat : het gegeven op zich is leuk, maar uitgebrande lucht en korrelige paarden en ruiters halen voor mij het geheel wat naar beneden...
    en dat terwijl het licht haar zo mooi strijkt...
    ik volg hier, vind ook de korrel op de paarden zo fel, heb je daar misschien de belichting in RAW wat opgetrokken?

Comment

Achja, 27 zonnen, 23 schaduwen, 87 catchlights
      Dan werken mijn hersenen niet zo goed. Maar wees dan consistent en schaf alle tegenlicht portretten af waarbij is ingeflitst
      Het énige wat voor mij kwestie belichting niet helemaal goed zit is het verschil in kleurtemp. Dat geeft volgens mij het "plak-gevoel".
      Beetje een krappe crop, maar da's allemaal inferieur in vergelijking met de "" als je de plaat ziet.

Comment

Licht zit (erg) goed. Scherptediepte en lichtinval is perfect om aandacht bij Miss Pauline te houden.
        Knap dat paarden er hele-/allemaal opstaan.

Jammer dat irritatie er regelmatig toe leid dat mensen van ons gemeenschappelijke hobbie forum weg willen van hier.
        mee eens, sfeer is hier bedenkelijk aan het worden
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Als er intussen één ding heel duidelijk is: de platen van fotodan zijn steevast voer voor discussie. Dat mensen de moeite nemen om over een plaat te discussiëren is alvast een positieve zaak: liever een plaat die de gemoederen wat verhit, dan eentje die iedereen koud laat.

De plaat zelf... Naar mijn gevoel een sterke plaat, maar zeker niet de sterkste die je hier ooit getoond hebt. Voor mij hinkt de plaat een beetje op twee gedachten: de ruiters eisen aandacht op en het (erg fotogenieke) model ook. Wanneer ik naar de paarden kijk, worden mijn ogen naar het model getrokken. Eenmaal bij het model aangekomen, willen ze weer terug naar de paarden... Misschien dat interactie tussen beide onderwerpen meer eenheid in de plaat had kunnen brengen? (maar ja, als, indien, misschien...)
          Het inflitsen stoort mij persoonlijk hoegenaamd niet.
          Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Uitgebrande lucht ? Voor mij mag het... de paarden lijken er echter opgeplakt (ik zeg niet dat zo is)
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik heb het topic een beetje opgekuist.
              Met persoonlijke aanvallen zijn we niet gediend.
              Ik vraag iedereen om het gezellig te houden.
              Hans[Mod]
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Vind de plaat weer machtig
                Belichting op het model is heel mooi en ook warm gehouden.
                Uitgebrande lucht past perfect bij dit plaatje.

De ruiters hadden voor mijn part er niet bij hoeven te staan.
                Ook ik had het plakgevoel bij het zien van de foto.

But I like your style

Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
                  Een normale aardse mens veronderstelt één zon te hebben die vanuit één richting komt en jij bent er in geslaagd om twee zonnen te creëren
                  [ off topic] iedereen zou Daniel moeten bedanken, door zijn creatie van twee zonnen, hebben we de beste zomer van de laatste 6 jaar
                  waarom doen mensen soms toch zo moeilijk, moet men dan steeds foto's plaatsen volgens strikte normen waar geen enkele afwijking aan de basisregels kan of mag.
                  ik denk dat het vlug een saaie boel zou worden dan
                  en dit soort plaat is goed opgezet: you love it or you don't!!!
                  wat natuurlijk niet uitmaakt dat er meningsverschillen zijn en ieder een eigen visie zal hebben hier omtrent, en maar best ook. of het ging weer de saaie weg op dan
                  en nu on topic: alhoewel mijn blik ook van de paarden naar het model en terug gaat, is het toch het model (met 1/3 van de foto die ze in beslag neemt) toch de blikvanger
                  dus wat mij betreft 100% geslaagd.
                  Mvg
                  Ronny
                  gewoon een canonneke

Comment

Voor de mensen dat het intereseerd:

Er is niet ingeflitst...

De paarden zijn (in Raw) niet opgelicht...

De paarden staan zeker 30 m achter het model...

Deze foto is niet opgeplakt....

Fotos van modellen zonder paarden op de achtergrond, ...heb ik al duizenden van...

De lucht is niet uitgebrand, ze was gewoon zo, kijk ook naar de weerspiegeling in het water...

Foto is genomen om half tien s'avond's....

Ik ga in een hel witte (met hoge hygrometrie) avondgloed geen zonsondergang inplakken...

Twee zonnen mag absoluut niet ?....ach ja Wim, dit had ik in mijn kleutertijd ook al geleerd hoor...
                    maar ik zit niet meer in mijn fotokleutertijd, ...en ik neem nu zelf beslissingen hoe ik het ineensteek, en mijn beeld opbouw...

Er zitten hier nog enkele zeldzame fotografen die ook "beslissingen" nemen,...ze zullen zich wel herkennen!
                    Maar vele fotografen die eigenzinnig en goed en kreatief bezig waren,...zijn hier spijtig genoeg niet meer aanwezig!

Dat jullie het mooi of niet vinden,...niet het minste probleem mee...

Dat het slecht is, of absoluut anders moet,...no way, boys and girls

Dit is fashion,...niets anders,...en voor diegene die deze wereld niet goed kennen,

kijk de top faschion bladen eens door...het is nu 2009, niet meer fotografie van 50 jaar terug

Diegene die de fotografie in al zijn regels van 50 jaar terug willen beoefen,...ga je gang, niets mis mee ik kan het gerust zelf ook , en ken ook alle regeltjes...

Trouwens, een raad aan alle beginnelingen: start met de regeltjes te respecteren, daarna evolueer je wel (hopelijk)...cheers!

Grtz, Daniel

Comment

dit beeld spreekt mij niet aan, te veel verschillende onderwerpen op één foto.

verder interesseert het mij daarom ook niet echt hoe deze foto is ontstaan.
                      of er nu één lichtbron of twintig zijn gebruikt, dan maakt het toch niet meer uit?
                      jongens toch, wat wordt er hier tegenwoordig gezeverd op dit forum...
                      gelukkig zijn er nog enkele mensen die constructieve kritieken geven op foto's.
                      als je niets te zeggen hebt over een bepaald onderwerp, zwijg dan...

ik krijg liever maar één opbouwende kritiek dan al die zever zulle!

sorry fotodan dat ik in dit topic mijn gal eens spuw.

ik heb trouwens al hele mooie dingen van je gezien, dat ik dit beeld niet zo mooi vind, da's enkel smaak hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                        (...)Dit is fashion,...niets anders,...en voor diegene die deze wereld niet goed kennen,

kijk de top faschion bladen eens door...het is nu 2009, niet meer fotografie van 50 jaar terug
                        Wat een afgezaagd argument. Is gewoon een mindere foto.

Ik zie wel persoonlijk beelden van een ander niveau staan in magazines. Zonder ruis en zonder een te klein model en zonder 3 paarden die zonder reden in beeld komen. Het is niet omdat je meisje in een foto zet en die beetje extra belicht, dat je plots een beeld hebt dat zo in een Vogue kan staan.

Maarja, wij zijn nog allemaal beginnelingen, bezig met kleuterfotografie en kennen de wereld niet genoeg.
                        Gelukkig heb je nog je bescheidenheid om op terug te vallen

Comment

Caleido,...you make my day!

Comment

Qua eindbeeld zeker niet je mooiste plaat, maar dit soort momentopnamen zijn natuurlijk om van te dromen. Dit was waarschijnlijk zo'n miliseconde moment. Paarden schrokken... richt, klik, boem. Nja.. dan neem je eventuele onvolkomenheden op de koop toe. Ik heb m hier eens omgezet naar zw en vind ik hem zelf veel sterk overkomen.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Qua eindbeeld zeker niet je mooiste plaat, maar dit soort momentopnamen zijn natuurlijk om van te dromen. Dit was waarschijnlijk zo'n miliseconde moment. Paarden schrokken... richt, klik, boem. Nja.. dan neem je eventuele onvolkomenheden op de koop toe. Ik heb m hier eens omgezet naar zw en vind ik hem zelf veel sterk overkomen
                              Ik post hier eigenlijk nooit mijn mooiste platen,...LOL !

En ja, jij hebt het door....eén miliseconde heb je en alles moet (min of meer) in beeld...

Zonder een prof model als Pauline lukt dit dus ook niet....credits!

Van dat ZW ga ik eens proberen!

Comment

Niet mijn ding eerlijk gezegd..De paarden zijn er te veel aan..Persoonlijk smaak en niet uithalend naar de TS..
                                Mooie scherpte diepte met de paarden op 30 m achter het model...doch het meisje op het paard links verbrod een beetje de algehele compo vind ik..
                                Alle respect voor je werk maar niet te snel tevreden zijn vind ik..
                                Ik heb geen drie ruiters die ik overal kan plaatsen om zulke shots te maken maar als het een toevals treffer was dan heb je een sterke plaat..Anders zou ik toch geprobeerd hebben om wat precieser te werken in opstelling van dit hele gebeuren.

Je "additional crew" had wat meer op de voorgrond gemogen van mij...
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X