Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het restaurant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het restaurant

Man sommige comments da's echt om dood te vallen:
    "Losse mouw stoort mij"
    "Vaas stoort mij"
    "Storende elementen ik zou ze der uitshoppen"
    "Schaduw onder het oog"

Kunnen jullie nu is nooit een foto in zijn context zien? Dit is duidelijk een guerilla style en zoals Maxmax hetzelf zegt, een testshoot op een onbekende locatie.

Ik vind foto 1 persoonlijk minder geslaagd, niet door de ruis, maar door de dof op stoelen voor het model, het is wa moeilijk uit te maken dat dit stoelen zijn, ik zou het mss wegcroppen. Maar de foto geeft wel het gevoel vanuit de "Elle" te komen
    Hihi... contradictio in terminis.

Comment

#1 heeft wel een bepaalde sfeer, maar doet het toch niet voor mij ...
      #3 daarentegen...
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
        Hihi... contradictio in terminis.
        Het lijkt of ik mijn eigen tegenspreek, maar dit is ook het enigste dat ik op te merken heb, het is niet echt een detail als de helft van de foto word "geblokeerd" door iets wazigs.
        Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Je geeft kritiek op kritiek van anderen en dan doe je zelf juist hetzelfde?

I give up...
          ik zal mijn punt nooit kunnen duidelijk maken op deze forum dus geef ik het ook op, ik ga gewoon nog een ding zeggen, ik word onozel van detailcritiek, ik oordeel een foto op zijn geheel en als er iets is dat ik op eerste zicht zie wat ik iets minder dan zal ik daarop iets zeggen. Niet op een of ander puntje licht dat stoort of een mouw die niet goe ligt.

Maar laat maar vallen.
          Last edited by Morgales; 28 augustus 2009, 11:53.
          Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Ik vind alle 3 de foto's de max, en wel om het feit dat, ook al is het steeds hetzelfde model, dat Madmax ze 3 keer verschillend qua style benaderd heeft.

Die ruis die in de 1ste zit: prachtig! Functionele ruis noemen ze dat zeker? Feit is dat het een sfeertje uitademt vooral met de belichting! Nice. En niets weg te shoppen... anders hou je weer de "gewone foto tussen de lijntjes" over.

Tweede foto is voor mij zo'n foto die 1 en 3 met elkaar verbindt. Ik vind het contrast van blinkend-zwart tgo mat-zwart zeer classy en mooi weergegeven.

Derde foto is af! Misschien hadden een paar suikerkorreltjes op haar lippen voor een nice-touch kunnen zorgen. Fototechnisch knap!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

de eerste vind ik maar niks, de 2de is wel een zeer mooi plaatje
              ik hou zo niet van dat ruis
              groetjes,

Sylvie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Derde foto is af! Misschien hadden een paar suikerkorreltjes op haar lippen voor een nice-touch kunnen zorgen. Fototechnisch knap!
                Eerder schreef ik al dat de foto's 2 en 3 mij (emotioneel) niets deden. Dat heeft alles te maken met hetgeen jij hier schrijft. Uit de foto lees ik niet dat het model iets met het glas heeft, dat zij graag de inhoud zou opdrinken of dat zij het glas mooi vindt, etc. (er is geen interactie). Zij heeft een glas in haar hand, that's it. Het had ook een schroevendraaier kunnen zijn.

Over de techniek kunnen we kort zijn: die is meer dan in orde.

Comment

ik zie ze nu pas en heb even het grootste gedeelte van de commentaren gelezen.
                  Ben ervan overtuigd dat er op geen van de drie iets staat wat je niet zelf zo bedoeld hebt. Ik zou het ook niet aandurven om technisch commentaar te geven; daarvoor ben ik nog teveel lichtjaren van jouw niveau verwijderd.
                  maar ik moet wel zeggen dat ik de 3e ronduit schitterend vind. Zal we liggen aan mijn lichte voorkeur voor low key. (en aan die vlek moet je niks doen)
                  en voor de eerste: ik doe altijd mijn uiterste best om ruis te vermijden. deed ik vroeger bij analoog (korrel) ook al maar hier wordt de sfeer mede bepaald door de ruis en geeft het een meerwaarde aan de plaat.
                  De 2e vind ik (ik heb alle moed verzameld om dit te durven zeggen) nogal "gewoontjes".

Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

Comment

Ben je ff een uurtje off line zeg

Ik vind het heel leuk dat er zo veel verschillende meningen zijn op alle 3 de platen. Dat is voor mij een teken dat er goed gekeken wordt en dat de platen dan toch interessant zijn. En het bewijst maar weer eens dat er zoooooo veeeeel verschillende smaken zijn.

Ik heb genoeg goede dingen gelezen en is het belangrijkst. Ik bedank jullie ook voor de opbouwende punten
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Mooi verwoord.
                      Heb het hier vroeger nog gezegd : veel fotografen hier zijn "digitaal pur sang", diegenen die noch uit de chemie komen smaken korrel (ruis zoals dat nu heet) veel meer
                      Maar ik zou het hier willen bij laten, ben geen discussiestarter !

Comment

Working...
                      X