Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het restaurant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het restaurant

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    ??????
    Lol....het enige wat deze meneer al 10-talle topics van jou schrijft is:
    Madmax strikes again

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Foto nr 1: ook wat teveel ruis naar mijn smaak. Ik vind die "dingetjes" boven haar hoofd een storend effect hebben. Het haar is aan de linkerkant oranje uitgeslagen.

Foto nr2: prachtige blik van het model, mooie pose. De zwarte omgeving pakt hier heel goed uit. Achter en voor haar mouw zitten wat storende elementjes....ook voor het model. Ben ik gek als ik die zou weg shoppen?

Foto nummer 3 vind ik prachtig. Jammer dat het linkeroog wegvalt in de schaduw...refektor...rembrandtje?
      Ik zou de witte muur achter haar wegshoppen....again.

Lieve Monica... lieve BD leden.

Wat mijn opvalt hier is dat jullie (los van de basis) PUUR bezig zijn met allerlei regeltjes en compleet gefixeerd zijn op techniek. Tuurlijk. De basis counts

Ik respecteer jullie comments hoor, daar niet van, maar jullie zijn imho TE gefocussed op de details ipv het beeld.

Met andere woorden. Probeer je zelf eens te verplaatsen in een shoot like this.
      Je loopt in de stad, vraagt een barkeeper of je in dit restaurant mag schieten.
      Okay.. dat mag.
      Je maakt 10-20 beelden en zoekt naar sfeer.
      Je zet het model uiteindelijk op een bank waar rechts een lichtje brandt...

pff.. eigenlijk heb ik niet eens zin om dit uit te leggen
      Take it or leave it
      Last edited by MadMax; 27 augustus 2009, 00:46.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

foto één vind ik duidelijk de beste van de drie.
        door de ruis, de kleuren, en het vierkante beeldformaat.
        Foto twee en drie zijn klassieker en daardoor minder gedurfd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          foto één vind ik duidelijk de beste van de drie.
          door de ruis, de kleuren, en het vierkante beeldformaat.
          Foto twee en drie zijn klassieker en daardoor minder gedurfd.
          he he ... eindelijk
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Lieve Monica... lieve BD leden.

Wat mijn opvalt hier is dat jullie (los van de basis) PUUR bezig zijn met allerlei regeltjes.

Ik respecteer jullie comments hoor, daar niet van, maar jullie zijn imho TE gefocussed op de details ipv het beeld.

Met andere woorden. Probeer je zelf eens te verplaatsen in een shoot like this.
            Je loopt in de stad, vraagt een barkeeper of je in dit restaurant mag schieten.
            Okay.. dat mag.
            Je maakt 10-20 beelden en zoekt naar sfeer.
            Je zet het model uiteindelijk op een bank waar rechts een lichtje brandt...

pff.. eigenlijk heb ik niet eens zin om dit uit te leggen
            Take it or leave it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht

Monica.. de babbelaar.. DE criticaster van BD
              Tell me what you think.. en laat je niet misleiden door mijn onzin
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Hey Jörgen,

je zal al wel weten wat ik over nrke 1 ga vertellen, dus .... (Ik hou niet van die ruis en zeker niet in kleurenplaten... brrrrrrrrrrrrrrrrr )
                Ik vind de plaat in zijn geheel trouwens niet lekker kijken.
                Ik word afgeleid door de reflecties op de vaas, door de menukaart, etc...
                Verder verwacht ik van een openliggende menukaart dat daar wordt naar gekeken.
                Ik vind het geheel een warrig iets...

Maar dan zet je daar 2 dijken van platen neer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nr.2 : gewoon een prachtplaat. Zeer goed gekozen standpunt. Mooi licht en wat een sfeer man... Ik vind het ook knap dat je in deze plaat de omgeving ook heel mooi laat meespelen in het geheel en om de sfeer van die loungebar te benadrukken, en dat is voor mij toch iets anders dan de studioplaten die we kennen van jou (zonder afbreuk te willen doen aan je studiowerk want dat is heel goed, maar ik hou van wat afwisseling en zie graag eens ander werk).

Nr. 3 : I AM IN LOVE WITH THIS PIC !!!!
                Ja man, als je zo het licht weet te vangen op locatie da's gewoon genieten voor mij...
                En aub niets wegshoppen aan die plaat. Je moet verdorie ZIEN dat ook dit op locatie kan en niet enkel in een studio waar je alles perfect naar je hand kan zetten.

Meer van dit aub

Grtz. Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

De ruis, de uitdrukking van het model en de compo (met de stukken meubel etc) geven de foto iets "haastigs" mee. Elke foto is een momentopname uiteraard, maar het niet-geposeerde (die indruk krijg je toch) van foto 1, maakt dat voor mij de nadruk nog meer op het "moment" ligt. Ik hou van dergelijke foto's. (en misschien lul ik hier geweldig uit mijn nek, maar bon... )

Tweede is gewoon een hele mooie. Knap gebruikt gemaakt van het beschikbare licht, vind 'k.

De derde foto... Sfeer heeft ie zeker en vast, maar... toch had ik graag net iets meer detail in het donkere deel gehad. Het is voor mij nu net iets te fel "licht aan - licht uit". De gustibus et coloribus....
                  Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Jorgen, Ik zou die eerste plaat eens croppen aan de bovenkant. Ik weet niet wat het is, een vaas ? in elk geval zo dat de nek van die vaas er precies vanaf valt en dus ook vlak bij haar haar grens. Hierdoor lijkt de vaas ook niet meer scheef te staan. Voor mij een storend element.

Foto 2 is hier de sterkere uit de serie maar haar blik op 1 is toch wel

Foto 3 weet ik niet. zal hier nog een nachtje over slapen.
                    | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                    | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

schoon werk geleverd!
                      één houd me wat langer vast ...

mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTDesign Bekijk bericht
                        Jorgen, Ik zou die eerste plaat eens croppen aan de bovenkant. Ik weet niet wat het is, een vaas ? in elk geval zo dat de nek van die vaas er precies vanaf valt en dus ook vlak bij haar haar grens. Hierdoor lijkt de vaas ook niet meer scheef te staan. Voor mij een storend element.
                        Goed bekeken, want ik bleef bij die foto naar die vaas kijken, en zo heb je dat inderdaad niet meer.
                        In de tweede, hoewel, misschien klassiek, en ja, ook hij bevat storende elementen, maar dat heb je nu éénmaal op locatie, vind ik het model het best tot haar recht komen. Mooie compo en ze staat er gewoon schitterend en uitnodigend te pronken.
                        De derde... helemaal mijn ding als foto. ik vind hem heel intens, heel sfeervol, niet alleen door het licht, maar ook het model dat daar heel goed acteert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
                          De ruis, de uitdrukking van het model en de compo (met de stukken meubel etc) geven de foto iets "haastigs" mee. Elke foto is een momentopname uiteraard, maar het niet-geposeerde (die indruk krijg je toch) van foto 1, maakt dat voor mij de nadruk nog meer op het "moment" ligt. Ik hou van dergelijke foto's. (en misschien lul ik hier geweldig uit mijn nek, maar bon... )

Tweede is gewoon een hele mooie. Knap gebruikt gemaakt van het beschikbare licht, vind 'k.

De derde foto... Sfeer heeft ie zeker en vast, maar... toch had ik graag net iets meer detail in het donkere deel gehad. Het is voor mij nu net iets te fel "licht aan - licht uit". De gustibus et coloribus....

Zo leuk al die verschillende meningen en smaken Zit hier gewoon te genieten.
                          Leuke en goede opmerkingen en tips ook trouwens. Waarvoor dank.

Even terug naar no1. Uiteraard verdient deze niet de hoofdprijs als het gaat om de gelikte afwerking op meerdere fronten.
                          Maar wat de bedoeling was die dag.. en wat helaas VEEEEEEL moeilijker bleek dan gedacht..... was om hier en daar in de shoot een paar paparazi platen te schieten. Weet niet of het het juiste woord is, maar een beetje het stalkergevoel in de foto gooien. Of wat je wel eens in de film ziet... CIA volgt mensen en maakt foto's...spioneren.. bla bla. Helaas waren er geen mensen in het restaurant anders had ik die wazig op de voorgrond gehad.
                          Dit is dus ook een van de reden waarom ik de vaas gewoon laat zitten

Bij de meeste platen ging dat gewoon niet omdat het model zelf te veel met poseren bezig was en ik mijn ding niet kon loslaten wat ik normaal doe. Sturing
                          Maar af en toe was ik even aan het klooien en lette het model niet op mij. En op die momenten drukte ik dan af.

Hieronder nog zo'n voorbeeld.
                          Het is nog niet helemaal wat ik wil en zal dit thema zeker nog een keer oppakken.

Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Hey madmax

Ik heb heel je reeks al effe zitten opvolgen en ik moet zeggen dat ik ze zeer geslaagd vind je hebt een mooie mix gebracht van fotografie en voor mij een movie like gevoel
                            Zonder al te veel in te gaan op technisch vlak wat voor mij zeker niet altijd hoeft en zeker niet bij deze beelden , ze bevatten tonnen sfeer en das wat telt very nice man

Comment

Foto 1 : genoeg over geruis gehad, mss wel mooi in zwart/wit ?
                              Vind achtergrond (die vaas) ook teveel aandacht vergen;

Foto 2 : zéér mooi

Foto 3 : prachtig, zelfs met dat zwart

grtz
                              Luc

Comment

Monica.. de babbelaar.. DE criticaster van BD
                                Tell me what you think.. en laat je niet misleiden door mijn onzin
                                Nope , want je hebt gelijk...ik ben over enthousiast en bemoei me met zaken waar ik weinig van afweet.

Comment

Working...
                                X