Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het restaurant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In het restaurant

@ Monica: ik wardeer MadMax' foto's enorm maar zelf ben ik nog niet in staat om op fotografisch gebied passende opmerkingen te posten. Mss val ik hierdoor in herhaling
    into minimal techno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thiele Bekijk bericht
      @ Monica: ik wardeer MadMax' foto's enorm maar zelf ben ik nog niet in staat om op fotografisch gebied passende opmerkingen te posten. Mss val ik hierdoor in herhaling
      Kom kom, toch niet onmogelijk om iets te zeggen over de kleur, de compositie, de pose, het model, camerastandpunt, scherpte, sfeer, licht, ... maw wat je er mooi aan vindt en wat misschien niet.

Je hoeft helemaal geen opgeleide fotograaf te zijn om iets over een foto te kunnen (of te mogen) vertellen. Waarom gaan mensen naar fototentoonstellingen of kopen ze fotoboeken?

Comment

Mooie serie voor keur voor de tweede
        Grt,
        Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Kom kom, toch niet onmogelijk om iets te zeggen over de kleur, de compositie, de pose, het model, camerastandpunt, scherpte, sfeer, licht, ... maw wat je er mooi aan vindt en wat misschien niet.

Je hoeft helemaal geen opgeleide fotograaf te zijn om iets over een foto te kunnen (of te mogen) vertellen. Waarom gaan mensen naar fototentoonstellingen of kopen ze fotoboeken?
          jup.. meer is het niet

@Luc.. had ik zw, maar was niet tevreden. Mss verkeerde omzetting. Ga nog wel eens pielen, maar voor wat ik wilde is hij voor mij goed zo

thanks allemaal
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

die tweede
            maar ik ben wel te vinden voor die "grainy 1"

-flickr-

Comment

Ben blij ook eens ruis te zien in je werk Ik durf al bijna niks meer posten van 1600 of 3200 iso als je de commentaren leest die men geeft bij het opmerken van geringe ruis

Comment

De foto's 2 en 3 doen mij niet zo veel. De eerste vind ik interessant uit het oogpunt van compositie en met name de kleuren en de ruis (de ruis is een wezenlijk onderdeel van de foto). Persoonlijk zou ik de foto croppen aan de boven- en onderzijde:
                - Aan de bovenzijde tot vlak onder de hals van de vaas.
                - Aan de onderzijde tot vlak boven het begin van het decollete.
                Volgens mij wordt de foto dan veel intenser, roept emoties op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Ik durf al bijna niks meer posten van 1600 of 3200 iso als je de commentaren leest die men geeft bij het opmerken van geringe ruis.
                  Als je dat mooi vind post je dat toch gewoon? Doe gewoon lekker je ding, het zijn jou foto's! Er zijn zonder twijfel en heleboel mensen die dat mooi vinden

Maar waar ik een beetje onnozel van word is het feit dat sommigen beweren dat BD 'nog niet klaar' is voor dit soort foto's (dus bv met ruis of onscherp), dat het merendeel van de BD'ers enkel maar kan kijken naar de 'regeltjes' en dus hopeloos achterop zit. Ik weet perfect wat ik mooi vind en wat niet. Dat heeft helemaal niets te maken met 'nog niet klaar zijn' of een bekrompen kijk hebben op fotografie. Het is gewoon mijn ding niet. Zo simpel is het
                  www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    Ben blij ook eens ruis te zien in je werk Ik durf al bijna niks meer posten van 1600 of 3200 iso als je de commentaren leest die men geeft bij het opmerken van geringe ruis
                    Tegen ruis die een onderdeel vormt van een compositie zal niemand veel bezwaren hebben. Net zo min als men bezwaren zal hebben als gevolg van het feit dat iemand tegen de beperkingen van de techniek is opgelopen en het beeld (desondanks) emoties oproept. Een geheel andere kwestie is ruis als gevolg van onwetendheid of onkunde. Daar wordt naar mijn mening terecht met het vingertje gewezen naar de techniek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                      Tegen ruis die een onderdeel vormt van een compositie zal niemand veel bezwaren hebben. Net zo min als men bezwaren zal hebben als gevolg van het feit dat iemand tegen de beperkingen van de techniek is opgelopen en het beeld (desondanks) emoties oproept. Een geheel andere kwestie is ruis als gevolg van onwetendheid of onkunde. Daar wordt naar mijn mening terecht met het vingertje gewezen naar de techniek.
                      Mooi verwoord.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

3 zeer mooie plaatjes. Ondanks enkele storende objecten in de eerste foto vind ik deze toch een geweldige sfeer hebben.

Comment

Drie mooie foto's zondermeer
                          Maar je derde is `
                          En daar kan nog een en bijkomen als je enkele pietluttige details wegwerkt.
                          mvg,
                          Ludo V.

Comment

de eerste is idd de beste hier, maar de andere moete nie onderdoen.

filmisch, zalig! Ik wilde dit ook al even proberen, maar ga het nu toch maar laten
                            No rules. Great shots.
                            -

Comment

Man sommige comments da's echt om dood te vallen:

"Losse mouw stoort mij"
                              "Vaas stoort mij"
                              "Storende elementen ik zou ze der uitshoppen"
                              "Schaduw onder het oog"

Kunnen jullie nu is nooit een foto in zijn context zien? Dit is duidelijk een guerilla style en zoals Maxmax hetzelf zegt, een testshoot op een onbekende locatie.

Ik vind foto 1 persoonlijk minder geslaagd, niet door de ruis, maar door de dof op stoelen voor het model, het is wa moeilijk uit te maken dat dit stoelen zijn, ik zou het mss wegcroppen. Maar de foto geeft wel het gevoel vanuit de "Elle" te komen

Foto 2 & 3 zijn belichting en model geven heel goed de sfeer aan die je zocht.
                              Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morgales Bekijk bericht
                                Man sommige comments da's echt om dood te vallen:

"Losse mouw stoort mij"
                                "Vaas stoort mij"
                                "Storende elementen ik zou ze der uitshoppen"
                                "Schaduw onder het oog"

Kunnen jullie nu is nooit een foto in zijn context zien? Dit is duidelijk een guerilla style en zoals Maxmax hetzelf zegt, een testshoot op een onbekende locatie.

Ik vind foto 1 persoonlijk minder geslaagd, niet door de ruis, maar door de dof op stoelen voor het model, het is wa moeilijk uit te maken dat dit stoelen zijn, ik zou het mss wegcroppen. Maar de foto geeft wel het gevoel vanuit de "Elle" te komen
                                Je geeft kritiek op kritiek van anderen en dan doe je zelf juist hetzelfde?

I give up...

Comment

Working...
                                X