Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L♥l

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: L♥l

Ik kan mijn mening vinden in de eerste commentaren van MadMax en Fotodan.

Persoonlijk vind ik het licht dat op het model valt, in de oorspronkelijke foto mooier.

Maar ik begrijp het 'waarom' van de bewerking.

Goed werk.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Ik kan mijn mening vinden in de eerste commentaren van MadMax en Fotodan.

Persoonlijk vind ik het licht dat op het model valt, in de oorspronkelijke foto mooier.

Maar ik begrijp het 'waarom' van de bewerking.

Goed werk.
      Ik volg Jos zijn mening helemaal!!

Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
        Met mooie modellen heb je (normaalgezien) altijd mooie foto's

Knap werk Lennert!
        ik volg zeer knap zenne

grtjs,
        jeannot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Hoe bedoel je 'deze bewerking'? Aan de huid is niet zoveel verzacht, heb er zelfs meer detail in proberen krijgen.

PS: 'Reden' van de halo.
          Omdat je model 'puur' er echt beter uitziet.
          Goh ik weet niet hoe ik het goed kan verwoorden. Maar haar gave huid, haar prachtige ogen zou ik niet bewerkt hebben.
          Haar niet bewerkte ogen stralen 'iets' uit... ben er nog niet uit of het sensualiteit, craving, lust of vermoeidheid is . En dat vind ik juist weer super!!
          Haar natuurlijke bruine kijkers zijn ...

Haar bewerkte ogen zijn te statisch, doods, beetje koud zelfs.
          En dat in combinatie met 'scherp' detail is het iets te...

Maar eigenlijk is het puur muggenzifterij aangezien het een geweldige plaat is en blijft

Comment

Het is een schitterende plaat, compositie is zeer sterk. Die paarse schijn vind ik zelfs iets hebben. Topplaatje voor mij!

Comment

Al dat PS-werk?

Dat storend nachtkastje en laken had je toch wel op voorhand kunnen zien he...

Maar toch; zéér strakke plaat!

Nice job...
              CANON Inc. Made In Japan

Comment

Lennert, ik heb maar één zin:

Mag ik het telefoonnummer?

Groetjes, Marius
                Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

Comment

Lennert, wederom een knappe plaat.

Wat betreft de afwerking, er zal altijd wel iets zijn waarvan gezegd wordt waarom pas je dit nu aan of waarom doe je niet zus of zo. Het belangrijkste is dat jij als fotograaf een foto aflevert zoals jij dat wil, of dit nu een realistische weergave is of niet dat doet er niet toe (een foto is trouwens nooit realistisch).
                  Waarom schrijf ik dit hier bij deze foto? Wel omdat ik vermoed dat je door commentaren op voorgaande foto's nu allerlei zaken wil gaan verantwoorden met uitsneden en voor-na bewerking... wel dat is hier absoluut niet nodig, het is jou visie punt basta amen en uit.

Hiermee wil ik zeggen: blijf foto's maken zoals jij dat graag doet en laat je stijl niet beïnvloeden door de publieke opinie.
                  Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                    ... Hiermee wil ik zeggen: blijf foto's maken zoals jij dat graag doet en laat je stijl niet beïnvloeden door de publieke opinie.
                    Dat wil dus zeggen dat ik beter kan oprotten.

Dáaag!
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Lennert, wederom een knappe plaat.

Wat betreft de afwerking, er zal altijd wel iets zijn waarvan gezegd wordt waarom pas je dit nu aan of waarom doe je niet zus of zo. Het belangrijkste is dat jij als fotograaf een foto aflevert zoals jij dat wil, of dit nu een realistische weergave is of niet dat doet er niet toe (een foto is trouwens nooit realistisch).
                      Waarom schrijf ik dit hier bij deze foto? Wel omdat ik vermoed dat je door commentaren op voorgaande foto's nu allerlei zaken wil gaan verantwoorden met uitsneden en voor-na bewerking... wel dat is hier absoluut niet nodig, het is jou visie punt basta amen en uit.

Hiermee wil ik zeggen: blijf foto's maken zoals jij dat graag doet en laat je stijl niet beïnvloeden door de publieke opinie.
                      Zou wel zéér erg zijn moest Lennert zijn eigen stijl aanpassen aan wat hier gezegd wordt

Wat niet betekent dat we geen opmerkingen meer mogen posten, ook punt basta amen en uit.

Ik vind de ogen minder mooi bewerkt. Ze zijn veel te veel opgelicht. Het oog zelf is waarschijnlijk wel mooi, maar gezien in de oogkas en gezien in het hele plaatje té fake - zeker als je kijkt naar de zwoele ogen in het origineel.

Dat is geen kritiek op zijn stijl, maar kritiek op een bewerking. Big difference.

Comment

Heb ik dan een stijl
                        Crap
                        Kan best leven met wat commentaar en tips hoor! Graag zelf, dan krijg ikzelf ook een andere visie op m'n eigen platen.
                        Kan alleen niet goed tegen 'het is zo' en 'het moet zo'.
                        Dat wil ik zelf niet doen over mijn eigen platen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Heb ik dan een stijl
                          Crap
                          Kan best leven met wat commentaar en tips hoor! Graag zelf, dan krijg ikzelf ook een andere visie op m'n eigen platen.
                          Kan alleen niet goed tegen 'het is zo' en 'het moet zo'.
                          Dat wil ik zelf niet doen over mijn eigen platen.
                          Het is allemaal kwestie van verwoording. Niemand verplicht jou zwart op wit om je bewerking aan te passen - zou beetje helemaal ridicuul zijn - maar ze laten wel, de ene wat vleiender verwoord dan de andere , vallen wat ze'r van vinden en hoe ze het (misschien) beter zouden vinden.

Lijkt mij dat een opdrachtgever in het professionele circuit toch ook niet altijd even tevreden is? Significant Verschil is dan wel dat hij betaalt en wij niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            ... Hiermee wil ik zeggen: blijf foto's maken zoals jij dat graag doet en laat je stijl niet beïnvloeden door de publieke opinie.
                            Dat wil dus zeggen dat ik beter kan oprotten.

Dáaag!
                            Niemand moet hier oprotten.
                            Ik heb ook nergens geschreven dat de commentaren onjuist zijn, maar het is aan de TS te overwegen wat hij er mee doet. Als iemand schrijft "het onbewerkte beeld is beter " dan is dat zijn mening en smaak, als de fotograaf het beeld wil bewerken omdat hij dit beter vindt dan moet hij dat doen.
                            Het zou jammer zijn mocht TS een ander soort foto's gaan maken omdat die beter in de smaak zouden vallen op BD.
                            En als commentaar gever moeten we keuzes van de fotograaf respecteren, zeker in een onderdeel als showcase. In beoordeling kan voor mijn part een foto tot op de pixel geanalyseerd worden.
                            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

(...)
                              En als commentaar gever moeten we keuzes van de fotograaf respecteren, zeker in een onderdeel als showcase. In beoordeling kan voor mijn part een foto tot op de pixel geanalyseerd worden.
                              Klopt niet hé, het is juist volgens het forumreglement dat je in de Showcase als TS mag verwachten aan, ik citeer, "strenge beoordelingen en kritieken".

En niemand analyseert op pixel niveau - kan ook niet, zo'n kleine formaten.

Comment

om het on topic te houden: heel mooie foto en bewerking vind ik ook heel geslaagd
                                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Working...
                                X