Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L♥l

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: L♥l

Mooie compo, mooi model met een mooie blik.
    Bewerking is er naar mijn mening niet over. Kan voor mij zo de boekskes in.

Een klein detailtje (maar dan ben'k echt aan het zoeken) is dat ik liever het hele hoofd had gezien, maar het doet eigenlijk geen afbreuk aan de foto volgens mij.
    Have fun!
    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

Comment

prachtig model, zeer mooie opname; je zou voor minder slapeloze nachten hebben.
      Maar het porseleine kopje vind ik ook een beetje erover.

En nu ga ik muggenziften: waar haar rechterarm haar bovenbeen raakt zie ik iets wat er volgens mij niet hoort te zijn. Denk dat je daar iets hebt willen weg foefelen maar ik weet niet wat of hoe. Wat is het ?

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Deze is beter dan je zilveren en op het eerste zicht een mooie foto, maar nu even over de details. Kan het zijn dat je wat te veel met curven of rendering licht hebt liggen spelen, zie gloed in het gezicht, lichaam en bed. Ik zie juist boven de rechterschouder nog een gele vlek en naast haar rechterarm zie ik waarschijnlijk het origineel motief nog van het beddengoed. Je was waarschijnlijk een beetje te veel vermoeid.

Comment

berto schreef
          En nu ga ik muggenziften: waar haar rechterarm haar bovenbeen raakt zie ik iets wat er volgens mij niet hoort te zijn. Denk dat je daar iets hebt willen weg foefelen maar ik weet niet wat of hoe. Wat is het ?
          Heu, haar rechterarm zit op haar linker bovenarm, en niet op haar bovenbeen...

Bovendien zit er op wat jij waarschijnlijk bedoeld niets fout,...zijn gewoon haar nagels...

Verder on topic: mooi model, mooie pose,...bewerking van een gans vermoeiende nacht heeft zijn spoortjes achtergelaten,...
          veel, maar dan ook veel colorfringing, en / of waas aan wederkanten van het hoofd, teveel aan wit en blauwe canalen gesleurd,
          heb een heel klein beetje de indruk dat de origele onderbelicht was, of ben ik mis Lennert?...wit was niet echt wit, en dergelijke...
          met gels voor je licht / flitser heb je waarschijnlijk niet gewerkt,....maar het (storende) effect zit nu wel op de foto...)

Ik hou er wel rekening mee, dat je dit op het ene of andere scherm (veel) of minder gewaar word...

Groetjes, Daniel

Comment

Mooie foto. Knappe blik en pose en DOF.
            Het enige wat me een beetje stoort is de achtergrond rond haar hoofd. Links blauw en rechts bruinig.
            Ik denk dat het mooier geweest zou zijn als daar alles blauwig was.
            I put the sexy in dyslexia

Comment

Mooi model (wederom ) en mooie pose Lennert. Het zachte spreekt mij hier wel aan.
              Er zijn een paar dingen waar ik niet uit kom: de achtergrond (links en rechts van haar hoofd)...bruin vs lila/roze. De roze paarse gloed rond haar linkerbeen(knie) en het bed.

BErto heeft wel een punt (Fotodan, je kijkt naar de verkeerde arm )
              Haar rechterelleboog, voor de kijkers links vervaagd op een hele vreemde manier in een vreemde vorm...tegen het dijbeen aan. Ik weet niet wat dat is (of wat dat was...maar het ziet er een beetje vreemd uit.

Comment

Ik vind de kleurverloop al is hij misschien wat vreemd, wel degelijk mooi. Zeer mooie balans in de compo en de scherpte kan niet beter. Die artefacten en zo die neem ik er met alle plezier bij want de opname is bijzonder knap en denk op voorhand zeker bestudeerd qua belichting enz.

Groeten Nies

Comment

Met mooie modellen heb je (normaalgezien) altijd mooie foto's

Knap werk Lennert!
                  www.pixation.be

Comment

knappe plaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      ..waardoor ikzelf er waarschijnlijk een horizontale foto van had gemaakt..
                      Die komt, normaal gezien, nog

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Maar kan het zijn dat ik een paars/blauwzeem in het wit boven zie? En een halo rechts van het hoofd van het model?
                      Yes, 2 keer juist. Een hue/sat laag (op weet ik veel welke blending mode) heel lichtjes laten doorkomen. Nog niet helemaal wat ik zocht, maar vind het mooier als zonder die laag.

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                      Ze heeft al een gave huid en op zo'n tedere foto vind ik deze bewerking net iets teveel.
                      Hoe bedoel je 'deze bewerking'? Aan de huid is niet zoveel verzacht, heb er zelfs meer detail in proberen krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      Nope, aan de hele plaat zitten foefelen, behalve daar
                      Wat je volgens mij ziet is haar lichaam. Out of focus, en onderbroken door het zwarte broekje dat ze aanhad. Als je dat er niet in ziet komt het idd raar over.

Oorspronkelijk geplaatst door kowa Bekijk bericht
                      Deze is beter dan je zilveren..
                      Vind jij Deze is 'anders', niet beter over slechter, voor mij.

Oorspronkelijk geplaatst door kowa Bekijk bericht
                      Kan het zijn dat je wat te veel met curven of rendering licht hebt liggen spelen, zie gloed in het gezicht, lichaam en bed. Ik zie juist boven de rechterschouder nog een gele vlek en naast haar rechterarm zie ik waarschijnlijk het origineel motief nog van het beddengoed. Je was waarschijnlijk een beetje te veel vermoeid.
                      Inderdaad wat zitten experimenteren met curven en color balance.
                      Die vlek had ik idd boven het hoofd gezien, thanks! Het beddengoed motief zie ik over het hele witte gedeelte rechts, is ook niet weggeshopt.
                      En ik ben wel een nachtraaf hoor

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      veel, maar dan ook veel colorfringing, en / of waas aan wederkanten van het hoofd, teveel aan wit en blauwe canalen gesleurd,
                      heb een heel klein beetje de indruk dat de origele onderbelicht was, of ben ik mis Lennert?...wit was niet echt wit, en dergelijke...
                      met gels voor je licht / flitser heb je waarschijnlijk niet gewerkt,....maar het (storende) effect zit nu wel op de foto...)
                      Wit en blauwe kanalen, c'est quoi? Als het op kleuren aankomt ben ik een echte noob. Ik ken hue/sat en color balance (en weet waar de blending modes staan). T'is vooral daarmee prutsen als ik überhaubt iets met de kleuren doe. Het wit niet echt wit zou kunnen, soms haal ik het wit wat terug in de rawconverter, zal wrss hier ook zijn gebeurd. Idd geen gels.. zou dat bestaan voor een raam van +-6m²?

Ik hou er wel rekening mee, dat je dit op het ene of andere scherm (veel) of minder gewaar word...
                      Ja ik denk het ook. Raar dat die kleuren zofel opvallen ergens anders, ze staan op een enorm lage opacity (3% dacht ik) en hier zijn ze heel subtiel.

Allen: Bedankt voor de input Model is ook heel content
                      Last edited by Lennert; 24 oktober 2009, 19:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Wow nu zie je wel groot contrast tussen haar eigen aantrekkelijke, menselijke blik en de verlichte cyborg katachtige ogen die ze kreeg na een nachtje Photoshoppen ...

Vind het origineel gezicht veel leuker om naar te zien - I know het wordt afgezaagd.
                        Beter niet getoond

Wat ik mij dan afvraag, had je niet liever op het moment zelf dat laken wat met de handjes opgeschoven? Zo'n dingen zie je toch als je door je lens kijkt, nee? Of redeneer je, alles wat nu fout zit, daar laat ik vannacht mijn slaap wel even voor, ik hou van mijn computer
                        Als het allemaal snel-snel moest, kan ik er nog inkomen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          Wat ik mij dan afvraag, had je niet liever op het moment zelf dat laken wat met de handjes opgeschoven? Zo'n dingen zie je toch als je door je lens kijkt, nee? Of redeneer je, alles wat nu fout zit, daar laat ik vannacht mijn slaap wel even voor, ik hou van mijn computer
                          Als het allemaal snel-snel moest, kan ik er nog inkomen..
                          Ik maak niet 1 foto van een reeks. De rest van de pics had een andere compositie.
                          Staat der dan eens wat vervelends op, en vind je de blik daar zoveel sterker dan in de andere pics, dan offer ik daar mijn slaap voor op ja.

Comment

@ Lennert: bedankt voor je voor en na fotootje...ik kan je verzekeren dat op mijn Mac de "haloos" heel lelijk uitkomen...

Met daglicht gewerkt dus,...en ja, grote gels bestaan wel degelijk, heb er nog een hoop liggen...(vooral nog van analoge tijdperk)

Grtz, Daniel
                            Last edited by CH Photography; 16 augustus 2009, 00:45. Reden: Off topic verwijderd

Comment

Ik kan je verzekeren dat op mijn Mac de "haloos" heel lelijk uitkomen...
                              Dan zit er niks anders op dat ik eens binnenspring

Comment

You' re welcom!

Grtz, D.

Comment

Working...
                                X