Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Had deze eigenlijk niet in SC geplaatst... hoort meer thuis in beoordeling en denk dat je er dan meer nuttige opmerkingen over zou krijgen. De foto zegt mij weinig
Wat is er mis:
- Zee loopt leeg... traag, maar toch
- Fietser erop maar volgens mij niet echt scherp
- Waarom f/18? Lijkt mij toch een breede lens, dan was f/11 ook wel goed geweest en dus iets snellere sluitertijd waardoor je de fietser scherper zou hebben
- De compo doet nogal saai aan. Fietser te klein om echt de aandacht vast te houden en horizon op 1/2
Zijn mijn meningen en natuurlijk geheel subjectief maar misschien kan je er iets mee
Helaas niet scherp. Toch wel het belangrijkste aan een foto (en soms ook het moeilijkste)
Niet akkoord hoor, voor mij zijn compositie en licht het belangrijkste aan een foto, scherpte komt dan op de derde plaats.
In dit geval vind ik de compositie helaas weinig inspirerend, dus waarom nog zo bezorgd zijn over de scherpte?
Niet akkoord hoor, voor mij zijn compositie en licht het belangrijkste aan een foto, scherpte komt dan op de derde plaats.
In dit geval vind ik de compositie helaas weinig inspirerend, dus waarom nog zo bezorgd zijn over de scherpte?
Ik volge je hierin
De scherpte heeft geen belang omdat het onderwerp niet in detail hoeft.
DE sfeer is hier het onderwerp en die wordt heel erg goed weergegeven.
Dus , en mede gezien het huidige SC niveau, zeker terecht hier geplaatst
En nu hoor ik de nodige coments er al op komen
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Dus , en mede gezien het huidige SC niveau, zeker terecht hier geplaatst
En nu hoor ik de nodige coments er al op komen
Smaken en meningen verschillen gelukkig... zou maar saai zijn anders
Voor mij dus niet SC-waardig omwille van bovengenoemde fouten. Het is leuk een sfeer te willen weergeven maar dan mag je in SC toch wel verwachten dat voor een foto te nemen er is nagedacht over verschillende punten zoals; kadrering, licht, DOF (en dus diafragma en voor sommige bedoelingen zelfs ook sluitertijd).
Nu heb ik het gevoel dat bij deze foto daar gewoon wat minder is over nagedacht of het is slecht uitgevoerd. In beide gevallen dus niet Showcase waardig. Dus objectief bekeken, zonder rekening houdend met het niveau van SC, hoort dit voor mij bij fotobeoordeling.
Ik vind dat de TS hier heel hart zijn lessen kan uit leren en evolueren. Heb er anderen gezien die van fotobeoordeling kwamen en ondertussen meer als SC-waardig zijn omdat ze iets gedaan hebben met de opbouwende kritiek.
Smaken en meningen verschillen gelukkig... zou maar saai zijn anders
Voor mij dus niet SC-waardig omwille van bovengenoemde fouten. Het is leuk een sfeer te willen weergeven maar dan mag je in SC toch wel verwachten dat voor een foto te nemen er is nagedacht over verschillende punten zoals; kadrering, licht, DOF (en dus diafragma en voor sommige bedoelingen zelfs ook sluitertijd).
Nu heb ik het gevoel dat bij deze foto daar gewoon wat minder is over nagedacht of het is slecht uitgevoerd. In beide gevallen dus niet Showcase waardig. Dus objectief bekeken, zonder rekening houdend met het niveau van SC, hoort dit voor mij bij fotobeoordeling.
Ik vind dat de TS hier heel hart zijn lessen kan uit leren en evolueren. Heb er anderen gezien die van fotobeoordeling kwamen en ondertussen meer als SC-waardig zijn omdat ze iets gedaan hebben met de opbouwende kritiek.
En zo moet het zijn.
Verschil van smaak en mening aangaande de foto.
Niet aangaande het gewenste niveau van SC.
Laat dat helder zijn.
Ik plaats deze verder wel onder de noemer andere soort fotografie dan de standaard soort. En jij niet.
En dat is Echt Helemaal Prima, toch ?
Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol ☻
Comment