Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzame fietser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eenzame fietser

Op het strand van Oostende kwam ik deze eenzame fietser tegen. Graag commentaar a.u.b.

Canon EOS 400D 1/100" f/18 ISO 200

Re: Eenzame fietser

Hier is niets scherp
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Had deze eigenlijk niet in SC geplaatst... hoort meer thuis in beoordeling en denk dat je er dan meer nuttige opmerkingen over zou krijgen. De foto zegt mij weinig

Wat is er mis:
      - Zee loopt leeg... traag, maar toch
      - Fietser erop maar volgens mij niet echt scherp
      - Waarom f/18? Lijkt mij toch een breede lens, dan was f/11 ook wel goed geweest en dus iets snellere sluitertijd waardoor je de fietser scherper zou hebben
      - De compo doet nogal saai aan. Fietser te klein om echt de aandacht vast te houden en horizon op 1/2

Zijn mijn meningen en natuurlijk geheel subjectief maar misschien kan je er iets mee

Comment

Helaas niet scherp. Toch wel het belangrijkste aan een foto (en soms ook het moeilijkste)
        Groeten hoog uit de bergen van Tanchang, Gansu, China.
        Canon 30D

Comment

Helaas niet scherp. Toch wel het belangrijkste aan een foto (en soms ook het moeilijkste)
          Niet akkoord hoor, voor mij zijn compositie en licht het belangrijkste aan een foto, scherpte komt dan op de derde plaats.
          In dit geval vind ik de compositie helaas weinig inspirerend, dus waarom nog zo bezorgd zijn over de scherpte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Niet akkoord hoor, voor mij zijn compositie en licht het belangrijkste aan een foto, scherpte komt dan op de derde plaats.
            In dit geval vind ik de compositie helaas weinig inspirerend, dus waarom nog zo bezorgd zijn over de scherpte?
            Ik volge je hierin

De scherpte heeft geen belang omdat het onderwerp niet in detail hoeft.
            DE sfeer is hier het onderwerp en die wordt heel erg goed weergegeven.
            Dus , en mede gezien het huidige SC niveau, zeker terecht hier geplaatst

En nu hoor ik de nodige coments er al op komen
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
              Dus , en mede gezien het huidige SC niveau, zeker terecht hier geplaatst

En nu hoor ik de nodige coments er al op komen

Smaken en meningen verschillen gelukkig... zou maar saai zijn anders

Voor mij dus niet SC-waardig omwille van bovengenoemde fouten. Het is leuk een sfeer te willen weergeven maar dan mag je in SC toch wel verwachten dat voor een foto te nemen er is nagedacht over verschillende punten zoals; kadrering, licht, DOF (en dus diafragma en voor sommige bedoelingen zelfs ook sluitertijd).

Nu heb ik het gevoel dat bij deze foto daar gewoon wat minder is over nagedacht of het is slecht uitgevoerd. In beide gevallen dus niet Showcase waardig. Dus objectief bekeken, zonder rekening houdend met het niveau van SC, hoort dit voor mij bij fotobeoordeling.

Ik vind dat de TS hier heel hart zijn lessen kan uit leren en evolueren. Heb er anderen gezien die van fotobeoordeling kwamen en ondertussen meer als SC-waardig zijn omdat ze iets gedaan hebben met de opbouwende kritiek.
              Last edited by mipstoo; 1 juni 2009, 18:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht

Smaken en meningen verschillen gelukkig... zou maar saai zijn anders

Voor mij dus niet SC-waardig omwille van bovengenoemde fouten. Het is leuk een sfeer te willen weergeven maar dan mag je in SC toch wel verwachten dat voor een foto te nemen er is nagedacht over verschillende punten zoals; kadrering, licht, DOF (en dus diafragma en voor sommige bedoelingen zelfs ook sluitertijd).

Nu heb ik het gevoel dat bij deze foto daar gewoon wat minder is over nagedacht of het is slecht uitgevoerd. In beide gevallen dus niet Showcase waardig. Dus objectief bekeken, zonder rekening houdend met het niveau van SC, hoort dit voor mij bij fotobeoordeling.

Ik vind dat de TS hier heel hart zijn lessen kan uit leren en evolueren. Heb er anderen gezien die van fotobeoordeling kwamen en ondertussen meer als SC-waardig zijn omdat ze iets gedaan hebben met de opbouwende kritiek.
                En zo moet het zijn.
                Verschil van smaak en mening aangaande de foto.
                Niet aangaande het gewenste niveau van SC.
                Laat dat helder zijn.
                Ik plaats deze verder wel onder de noemer andere soort fotografie dan de standaard soort. En jij niet.
                En dat is Echt Helemaal Prima, toch ?
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Working...
                X