Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Me thinking ......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Me thinking ......

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
    @Ticor: Tico heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Ik had mijn mening niet zo cru mogen stellen. Soms laat ik me daar inderdaad wel wat te hard in gaan.
    Zo hard vond ik de reactie niet. Ok, misschien ben ik daar wat minder gevoelig aan, maar tenslotte zijn we toch in showcase.
    Dat hij op de man speelt, terwijl jij op de foto's commentaar geeft, is er over voor mij, maar bon...
    Verder laat ik het hier bij. Ik wil niet somber worden.
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
      @ leonbidon,

Het is niet mijn schuld dat een persoon zoals jij vol frustraties van weet ik veel waar, hier rond loopt. Je kan evengoed je eigen problemen op een deftige manier oplossen ( door bijvoorbeeld naar de dokter of de psychiater te gaan ) in plaats van op een onbeschofte boertige manier je frustraties uit te werken van achter je PC op mensen die hier iets moois proberen te maken van hun hobby. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar het is ook ieders plicht om een beetje menselijk en beleeft te doen tegenover elkaar.
      Ik krijg sterk de indruk dat je enkel maar naar hier komt om de mensen af te breken en ruzie te stoken. Nu geloof mij, en ik denk dat ik mag spreken in naam van de grote meerderheid hier op BD, zelfingenomen negatieve ruziestokers kunnen we hier best missen. We zijn hier voor de fun en iets bij te leren. Afgekraakt worden moeten we in het dagelijkse leven al genoeg doorstaan.
      Ik kan alleen maar zeggen, hou eens je hand boven je hoofd en kijk ( op alle vlakken, zowel fotografisch als mens zijnde ) wie er onder staat.

Nog vriendelijke groeten Tigo
      Mag ik heeeeeeeeeeel eerlijk zijn..? LeonBidon is imho nog zeer mild geweest met het uitdelen van punten. Een pak meer zelfkritiek zou je minstens moeten vertellen dat deze foto's niet eens showcase-waardig zijn. Wil je ze dan alsnog in Showcase plaatsen, leer dan de harde kritiek verdragen. Deze persoon aanvallen met 'bij de psychiater of dokter gaan', en alle overige vriendelijkheid erbij is nu ook niet de manier om iemand aan te vallen die z'n eerlijke en tevens onderbouwde mening uit. Je koos immers zelf voor Showcase. Lees dan tenminste ook even de sticky die erbij hoort. Dan zal je zelfs zien dat hij naast z'n gulle punten uitdeling ook nog te gul was in z'n comments, want die moest zelfs niet onderbouwd zijn.

En ja, lees misschien ook eens deze topic, dat zal je misschien tot nadenken zetten...

My 2 cents.

Mvg,
      Frederic

Comment

Mag het vervolg terug over de foto gaan ipv over de personen?

Mod. Lut

Comment

over de foto's:
          Kvind ze niet echt iets hebben.
          Ze zijn gewoon te onderbelicht misschien dat levels een oplossing kunnen brengen.

mvg
          glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
            @Ticor: Tico heeft ergens wel gelijk natuurlijk. Ik had mijn mening niet zo cru mogen stellen. Soms laat ik me daar inderdaad wel wat te hard in gaan.

De tweede foto is trouwens de beste voor mij. Het "wegkijken" doet het hem daarin.
            Doe er rechts en bovenaan een stukje af en het is zelfs een hele mooie.
            Volg Leonbidon. Maar ik schrik toch wel van zo'n overspannen reactie. Als je geen kritiek kunt verdragen publiceer je beter niet.
            Maar oké, die vier was wel érg laag. Sorry, zo'n punt draagt niet bij aan de goede sfeer zeker als er geen verklaring bij wordt gegeven.
            groeten, Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

Comment

Ik vind de foto's niet slecht. Zowel belichting als compositie zitten goed.
              De sombere sfeer kan ik wel smaken.
              Maar één foto is genoeg, de andere doen afbreuk aan de beste van de drie. En de beste, dat is eigenlijk aan de poster om die te selecteren.
              Voor mij mag het foto drie zijn (somberste gezichtsuitdrukking)

Comment

Je had het "piekerende" nog kunnen onderlijnen door van de camera wég te kijken, in het ijle.

Nummer twee komt daar - voor mij - het dichtst bij.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik vind dat deze foto's gewoon niet in de showcase thuishoren.
                  Maar dat vind ik van 50 % van alle foto's die hier tegenwoordig geplaatst worden
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Toch allemaal ( niet enkel de positieve ) bedankt voor opmerkingen over de foto's.

Even ter verduidelijking. Ik kan zeker negatieve opmerkingen waarderen. Dat is het enige waar je iets uit kan leren. Ik heb me misschien iets te snel laten gaan met mijn reactie op Leonbidon, waarvoor mijn verontschuldigingen.

Mijn persoonlijke reactie tegen hem is er echter op gekomen omdat ik me na de verklaring van wat ik met deze foto wou naar voor brengen, me een beetje aangevallen voelde. Ik heb me emotioneel te veel laten meesleuren met zijn reactie op " het zal me worst wezen....". Ik had me daar niet mogen laten door beďnvloeden en waarvoor nogmaals mijn verontschuldigingen.

Wat de foto zelf betreft wou ik ook nog één en ander verklaren. wat de compo en crop betreft. Volledig gelijk. Een iets andere crop maakt de foto wel degelijk sterker.

Wat het donkere en sombere betreft is wel degelijk met opzet. Heeft niet met het aanpassen van de levels te maken vermits ik deze in RAW getrokken heb en wel degelijk dit effect heb willen creëren. Ik wou wel degelijk een bepaalde emotie naar voor brengen ( zonder iedereen depressief te maken )

En misschien was wel degelijk één foto sterker geweest, en de eerste had dan ook mijn voorkeur. Maar ik wou de reacties op de verschillende foto's vergelijken.

Grtz Tigo
                    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Ik kom zelf ook wel eens ŕl te heftig uit de hoek. En mijn reacties staan ook niet altijd in verhouding tot hetgeen wat ze heeft uitgelokt.
                      Daarom ook dat het nogal hypocriet zou zijn van mij mocht ik jou hier ook maar wat verwijten.

Zand erover dus.
                      Voor mijn part is deze zaak vergeten en vergeven.

Comment

same here
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Goedzo jongens, het is uit de wereld! nu blijft voor mij toch foto 2 de beste!
                          Groet Nosomoho :NIKON D300 / 18-200 AF-S ED / http://nasama.fotki.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nosomoho Bekijk bericht
                            Goedzo jongens, het is uit de wereld! nu blijft voor mij toch foto 2 de beste!
                            daar sluit ik mij ook bij aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht

@ leonbidon,

Het is niet mijn schuld dat een persoon zoals jij vol frustraties van weet ik veel waar, hier rond loopt. Je kan evengoed je eigen problemen op een deftige manier oplossen ( door bijvoorbeeld naar de dokter of de psychiater te gaan ) in plaats van op een onbeschofte boertige manier je frustraties uit te werken van achter je PC op mensen die hier iets moois proberen te maken van hun hobby. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar het is ook ieders plicht om een beetje menselijk en beleeft te doen tegenover elkaar.
                              Ik krijg sterk de indruk dat je enkel maar naar hier komt om de mensen af te breken en ruzie te stoken. Nu geloof mij, en ik denk dat ik mag spreken in naam van de grote meerderheid hier op BD, zelfingenomen negatieve ruziestokers kunnen we hier best missen. We zijn hier voor de fun en iets bij te leren. Afgekraakt worden moeten we in het dagelijkse leven al genoeg doorstaan.
                              Ik kan alleen maar zeggen, hou eens je hand boven je hoofd en kijk ( op alle vlakken, zowel fotografisch als mens zijnde ) wie er onder staat.
                              Deze is er wel compleet over.

Zoals al gezegd is, je moet kunnen leven met negatieve en positieve comments.

Zelf heb ik niet echt positieve dingen te vertellen, dit zijn foto's die de maker op dŕt moment zelf zeer waardevol vond, maar voor een buitenstaander zijn het eigenlijk drie dezelfde donkere plaatjes. Drie geposeerde foto's met een vingertje dat beweegt gaat niet plots een hele andere emotie uitstralen zoals hierboven al gezegd is. Je moet de zaken zien zoals ze zijn.

Had je'r ééntje - iets minder grijs gepost, het was nog redelijk geweest.

Mijn persoonlijke reactie tegen hem is er echter op gekomen omdat ik me na de verklaring van wat ik met deze foto wou naar voor brengen, me een beetje aangevallen voelde. Ik heb me emotioneel te veel laten meesleuren met zijn reactie op " het zal me worst wezen....". Ik had me daar niet mogen laten door beďnvloeden en waarvoor nogmaals mijn verontschuldigingen.
                              Het is misschien cru verwoord, maar hij heeft wel gelijk. Dat jij een persoonlijk gevoelig moment op plaat wou zetten, maakt van een middelmatige foto niet plots iets kunstzinnig. Zoals ik al vaker laten vallen heb, een foto moet op zichzelf staan.

Comment

Working...
                              X